Hei Olav! Godt å høre du er fornøyd med dekka dine, kjekt å høre tilbakemeldinger fra folk som ikke er sponsetOlav K skrev: 27 apr 2020, 17:17Jøss, er det flere som har fått seg MotoZ i garasjen?moto_tripping skrev: 27 apr 2020, 14:26 Hei! Drar straks på to måneders Norgestur (muligens over til Sverige etter hvert, avhengig av situasjonen), og er usikker på hvilke dekk jeg skal sette på. Planen er å kjøre mest mulig grus/offroad, men i Norge vil det jo bli mye asfalt også. Har et sett med MotoZ RallZ og et Motoz Desert H/T bakdekk liggende i garasjen, i tillegg til Mitas E09 bakdekk + E13 fordekk. Har mest lyst til å teste ut MotoZ, men vet ikke hvor lenge de varer. Hvor enkelt er det å få kjøpt nye knastedekk rundt om i Norge? Eller burde jeg heller gå for Mitas E07 for å vite at jeg har dekk hele turen?har du fått prøvd dem?
Kjøpte du de hos Back Country?
Jeg har kjørt Tractionator GPS i ca 4000km nå, på GSAen min.
Sålangt, synes jeg det er et ekstremt anvendelig dekk.
Har også bla et sett med Rallz liggende til seinere i sesongen, her i vest er de fleste grusveier nedsnødd enda en stund.
Men over til det du spør om:
Min ringe mening er at E07 (evt med E09 framme) vil ta deg langt på tur. På alle underlag
Jg har fått gode priser på Conti TKC 80 (og 70, og Trail Attack3) hos Dekkmann.
Og med litt planlegging kan man bestille litt fram i ruta, man kan jo bytte ut dekka man har før korden tyter ut :-D
Dekkmann leverer Conti på ettpar dagers varsel.

Jeg går for RallZ eller Mitas E13/E09 til å starte med, så får de vare så lenge de varer. E07 høres så kjedelig ut når man kommer ut på TET'en, vil ha valuta for penga når jeg endelig kommer av asfalten! Dama er hjemme mens jeg er på tur, og hun har tilbudt seg å sende dekk jeg har liggende med posten, skulle det bli nødvendig å bytte underveis. RallZ er vel kjent for å være litt dårlige på våt asfalt, så kan være Mitas er det fornuftige valget å starte med, da vi drar nå til helgen. Men jeg har veldig lyst til å teste RallZ, vet ikke om jeg klarer å vente