Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Hm må seriøst vurdere heated grips nuh kjenner jeg :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Hm må seriøst vurdere heated grips nuh kjenner jeg :-k
Løp og kjøp :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Orion »

Kremt.. :-)

I frykt for buksevann må jeg bare nevne kveldens beste gladsak. Leste nettopp på et utenlandsk forum, en som har byttet inn Street Triple'n sin til fordel for Ducati Scrambler Full Throttle. :lol Han skriver videre at Scrambleren har splittet mange motorsyklister grunnet måten Ducati portretterer den på. Men hvis du ser på den for hva den er, så er den en helsikes all arounder. Han ser fram til alle som må spise ordene sine. Haha, kunne ikke sagt meg mer enig. Skal ikke se bort ifra at det blir en Scrambler på deg også om et års tid Bjerknez. Og da vet vi alle hvilken sykkel som blir best... :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Kremt.. :-)

I frykt for buksevann må jeg bare nevne kveldens beste gladsak. Leste nettopp på et utenlandsk forum, en som har byttet inn Street Triple'n sin til fordel for Ducati Scrambler Full Throttle. :lol Han skriver videre at Scrambleren har splittet mange motorsyklister grunnet måten Ducati portretterer den på. Men hvis du ser på den for hva den er, så er den en helsikes all arounder. Han ser fram til alle som må spise ordene sine. Haha, kunne ikke sagt meg mer enig. Skal ikke se bort ifra at det blir en Scrambler på deg også om et års tid Bjerknez. Og da vet vi alle hvilken sykkel som blir best... :lol
Hehe, buskevann for at en annen på nettet har valgt å bytte ut Triplen sin med en Street Triple? Neinei... det får være hans valg :thumleft

Når det er sagt så har jeg sagt før at jeg virkelig har sansen for konseptet og at Ducati har laget en fin "ramme" rundt denne sykkelen som er et eget konsept med egne klær etc. Jeg kjøper nok ikke denne markedsføringen alene og en Scrambler er nok heller ikke noe for meg, men det tilsier jo ikke at jeg ikke liker sykkelen av den grunn.

Det er mange sykler jeg liker som jeg ikke kommer til å kjøpe. Men Scrambleren er tøff på sin måte, og jeg gleder meg til å se den live når du får din og vi møtes en dag :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Toven skrev:Hm må seriøst vurdere heated grips nuh kjenner jeg :-k
Jeg har klart meg uten så langt. Jeg tror ikke jeg vil kunne fått brukt de holkene jeg ville med varmeholker med mindre jeg går for de "billige" folieløsningene.
Jeg ser helt klart fordelen, skal sies. På europaturen i fjor skulle vi gjerne hatt det den ene regnfulle dagen oppe i fjellene. Problemet løste vi med varmepads inne i hanskene :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:
Toven skrev:Hm må seriøst vurdere heated grips nuh kjenner jeg :-k
Jeg har klart meg uten så langt. Jeg tror ikke jeg vil kunne fått brukt de holkene jeg ville med varmeholker med mindre jeg går for de "billige" folieløsningene.
Jeg ser helt klart fordelen, skal sies. På europaturen i fjor skulle vi gjerne hatt det den ene regnfulle dagen oppe i fjellene. Problemet løste vi med varmepads inne i hanskene :)
Man blir vel vant med det meste tror jeg. Har man først hatt varmeholker en stund så føler man seg naken uten. Selv på varme sommerdager så kan det bli kjølig på hendene er min erfaring. Vi snakker kun om ekstra komfort her og ikke en absolutt nødvendighet, hvis man da ikke kjører mye vinterstid.

Kjørte meg en runde på va. 10 mil i går i rundt 2 varmegrader og da var det rimelig kaldt uten varmeholker ja. Jeg glemte faktisk å skru dem på :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Jeg bruker varmeholker i temp mellom 10 og 16 grader også.... bare på halv styrke, men er du varm på hender og håndledd er du varm resten også. Pluss at du kan kjøre med langt tynnere hansker i lavere temperaturer

Note 4

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av SuperMorten »

Snikendeugle skrev:
Jeg har klart meg uten så langt. Jeg tror ikke jeg vil kunne fått brukt de holkene jeg ville med varmeholker med mindre jeg går for de "billige" folieløsningene.
Min mening er at de "billige" folieløsningene er de beste :knegg Du tar av de holkene du har på sykkelen, og setter tilbake de samme. Har gjort dette på flere sykler. Er lite jobb, driftssikkert, og billig :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Haymaker »

Jeg kjører uten sånn luksus de første sesongene.
Må bli en mann før jeg kan unne meg litt ekstra komfort :knegg

(Ironi-alarm)

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Får se etthvert hva jeg finner på. Skal uansett kjøpe meg et par innerhansker som isolerer for vind på oversiden, og holder bedre på varmen i håndflata. Så får jeg se om det holder eller jeg går for varmeholker :P :p

Bilde

http://www.getgeared.co.uk/REV_IT_Winds ... ry=2992519

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Flanker »

Toven skrev:Får se etthvert hva jeg finner på. Skal uansett kjøpe meg et par innerhansker som isolerer for vind på oversiden, og holder bedre på varmen i håndflata. Så får jeg se om det holder eller jeg går for varmeholker :P :p

Bilde

http://www.getgeared.co.uk/REV_IT_Winds ... ry=2992519
http://www.klim.com/Inversion-Pro-Glove-5035-000.html

Bilde

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Orion »

Haymaker skrev:Jeg kjører uten sånn luksus de første sesongene.
Må bli en mann før jeg kan unne meg litt ekstra komfort :knegg

(Ironi-alarm)
Hehe, henger meg på den foreløpig. Var ikke komt som originalt tilbehør til sykkelen jeg har bestilt enda. Så måtte eventuelt tatt til takke med uoriginale holker med kun av/på funksjon. Fant noen på en italiensk nettside derimot, som ser originale ut hvor man kan justere temperaturen. Satser på disse kommer sigende til Norge etterhvert, og at jeg kan få montert det i ettertid. Eventuelt på 1. gangs service.

http://store.proitalia.com/ducati-scram ... ated-grips

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Flanker skrev:
Toven skrev:Får se etthvert hva jeg finner på. Skal uansett kjøpe meg et par innerhansker som isolerer for vind på oversiden, og holder bedre på varmen i håndflata. Så får jeg se om det holder eller jeg går for varmeholker :P :p



http://www.getgeared.co.uk/REV_IT_Winds ... ry=2992519
http://www.klim.com/Inversion-Pro-Glove-5035-000.html
Har tenkt tanken på et par til hansker, men blir liksom aldri helt sikker på tryggheten ved eventuell nedlegg/kræsj. Skal kjøpe meg et par Held Phantom II ettersom de er noen av de sikreste hanskene der ute. Jeg har tynne regn-overhansker som også blokkerer vind, men er noe dritt å kjøre med uten at det regner aka er nødvendig :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er vertfall veldig fornøyd med mine hansker. Dem er ikke spesielt varme, men jeg har varmeholker så det gjør ikke noe. Derimot virker dem veldig solide og sikre samt at dem nermest er vanntette. Kan kjøre flere timer i regnvær med dem uten at jeg blir npe annet enn i værstefall litt klam. Det holder for meg.

Jeg har disse hanskene:
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Til torsdagen har jeg fått time hos Alf Graarud Motor. Da skal jeg få en ny snerten Tail tiddy, samt legge opp en USB lader under salen :thumleft
DA skal alt være klappet og klart for sesongen :prop:

Svar