MCnyheter vi har ventet på...?
-
- Innlegg: 170
- Registrert: 22 mai 2020, 15:47
- Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800
- Bosted: Tønsberg
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det er tydelig at utslippskravene påvirker mc-utvalget sterkt, færre motorer til flere modeller samt en endring fra 4 til 2-sylindrede utgaver opptil 1000 ccm og over. Kan også være at utvalget bllant de elektriske syklene kommer fortere enn vi har trodd. 

21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Var en kjapp tur innom NTS Gardermoen her om dagen for å handle en praktisk ting jeg så på nett at de hadde kun en av igjen i butikken.
Samtidig kikket jeg på et par av de nye Voge modellene som sto utstilt.
Og de så slett ikke verst ut i det hele tatt.
Design kan man selvfølgelig diskutere, mens kvalitetsopplevelsen på syklene overrasket. Her ser det ut til at det ikke er spart på mye.
Imponerende kvalitet er mitt førsteinntrykk.
Så regner med at det blir demokjøring i løpet av '24-sesongen da innehaveren bekreftet at de ville ha demosykler tilgjengelig straks det er kjørbart:
https://www.vogescandinavia.com/ds900x-3/
https://www.vogescandinavia.com/wp-cont ... 1/voge.m4v
Samtidig kikket jeg på et par av de nye Voge modellene som sto utstilt.
Og de så slett ikke verst ut i det hele tatt.
Design kan man selvfølgelig diskutere, mens kvalitetsopplevelsen på syklene overrasket. Her ser det ut til at det ikke er spart på mye.
Imponerende kvalitet er mitt førsteinntrykk.
Så regner med at det blir demokjøring i løpet av '24-sesongen da innehaveren bekreftet at de ville ha demosykler tilgjengelig straks det er kjørbart:
https://www.vogescandinavia.com/ds900x-3/
https://www.vogescandinavia.com/wp-cont ... 1/voge.m4v
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snekker.edvin
- Innlegg: 496
- Registrert: 30 des 2017, 23:30
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Litt rart med priser i landet. Denne modellen jeg har ventet med stor spen håp om en grei/rimelig pris, men…..AJ skrev: 23 feb 2024, 19:51 Var en kjapp tur innom NTS Gardermoen her om dagen for å handle en praktisk ting jeg så på nett at de hadde kun en av igjen i butikken.
Samtidig kikket jeg på et par av de nye Voge modellene som sto utstilt.
Og de så slett ikke verst ut i det hele tatt.
Design kan man selvfølgelig diskutere, mens kvalitetsopplevelsen på syklene overrasket. Her ser det ut til at det ikke er spart på mye.
Imponerende kvalitet er mitt førsteinntrykk.
Så regner med at det blir demokjøring i løpet av '24-sesongen da innehaveren bekreftet at de ville ha demosykler tilgjengelig straks det er kjørbart:
https://www.vogescandinavia.com/ds900x-3/
https://www.vogescandinavia.com/wp-cont ... 1/voge.m4v

Samme pris klasse som de andre men bedre markedsførte f.e. https://www.bmw-motorrad.no/en/models/a ... erformance
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jeg så et par Voge modeller utstilt på et hotell på Gmoen der jeg var på et kurs for 1,5 år siden. Kvalitetsinntrykket mitt var ved førsteinntrykket ganske bra, men etter å ha studert detaljene litt falt den totalt utenfor min interesse. Fikk rett og slett et veldig dårlig inntrykk av den. Mest av alt en veltebøyle som var montert på den, og slett ikke passet sykkelen. Den ble skjev, altså sett forfra så stemte ikke midten av bøylen med midten av sykkelen. Jeg satte meg på den også, og kjente at setet slarket i festene, altså passet ikke slik det skulle. Ellers var det mange detaljer som så ut til å være billige kopier av Japanske sykler. Så nei, jeg skal ikke ha.AJ skrev: 23 feb 2024, 19:51 Var en kjapp tur innom NTS Gardermoen her om dagen for å handle en praktisk ting jeg så på nett at de hadde kun en av igjen i butikken.
Samtidig kikket jeg på et par av de nye Voge modellene som sto utstilt.
Og de så slett ikke verst ut i det hele tatt.
Design kan man selvfølgelig diskutere, mens kvalitetsopplevelsen på syklene overrasket. Her ser det ut til at det ikke er spart på mye.
Imponerende kvalitet er mitt førsteinntrykk.
Så regner med at det blir demokjøring i løpet av '24-sesongen da innehaveren bekreftet at de ville ha demosykler tilgjengelig straks det er kjørbart:
https://www.vogescandinavia.com/ds900x-3/
https://www.vogescandinavia.com/wp-cont ... 1/voge.m4v
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Bare for å gjøre det helt klart, jeg har aldri vært noen stor "Made in China" fanatiker, på ingen måte. Heller det motsatte. Også når det gjelder MC.kjellv skrev: 23 feb 2024, 21:49 Jeg satte meg på den også, og kjente at setet slarket i festene, altså passet ikke slik det skulle. Ellers var det mange detaljer som så ut til å være billige kopier av Japanske sykler. Så nei, jeg skal ikke ha.
Men etter å ha testkjørt en CFMoto MC og kikket kjapt på disse Voge syklene så utelukker jeg ikke at jeg kan endre synspunkt.
Men det gjenstår selvfølgelig mer "føle og ta på" og testkjøring, før man kan danne seg et best mulig inntrykk av disse syklene.
Men førsteinntrykket er uansett overraskende bra, må jeg bare innrømme.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
En ting er hvor dem er laget. En annen ting er hvor store krav det settes til ferdig produkt av den som har bestillt dem. I dagens marked holder det ikke med å sende av gårde dårlige produkt til andre deler av verden. Vertfall ikke motorsykler etc.
Men jeg skal være enig i at det sitter langt inne å kjøpe en motorsykkel med made in China merke når vi har så mye annet fint å velge i. Men ja, jeg sier velkommen til konkurransen :)
Men jeg skal være enig i at det sitter langt inne å kjøpe en motorsykkel med made in China merke når vi har så mye annet fint å velge i. Men ja, jeg sier velkommen til konkurransen :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Kina lager skikkelige saker når det gjelder, ble jeg fortalt av en tidligere mekaniker på anleggsmaskiner og senere MC-mekaniker.
Tror faktisk han har rett.
Så kan man jo se hva kineserne har fått til når det gjelder el-bil.
Kinesiske BYD er i løpet av kort tid blitt verdens største el-bilprodusent.
Og har langt færre klager fra kunder/eiere enn Tesla, så vidt jeg vet.
Så jeg tror ikke vi bør skue kineserne på håret...
Men om jeg selv ville velge kinesisk MC
?
Det sitter nok langt inne fortsatt.
Det er det nok "upålitelig" italiensk som gjelder fortsatt, som førstepri...
Tror faktisk han har rett.
Så kan man jo se hva kineserne har fått til når det gjelder el-bil.
Kinesiske BYD er i løpet av kort tid blitt verdens største el-bilprodusent.
Og har langt færre klager fra kunder/eiere enn Tesla, så vidt jeg vet.
Så jeg tror ikke vi bør skue kineserne på håret...

Men om jeg selv ville velge kinesisk MC

Det sitter nok langt inne fortsatt.
Det er det nok "upålitelig" italiensk som gjelder fortsatt, som førstepri...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Uansett så må dem klare å lage like driftsikre motorsykler som finnes fra før, å det til en langt lavere pris, for å få inpass i markedet.
Det var jo slik det var med Skoda også husker jeg. Dem var priset gunstig i førsten, men i dag koster omtrent like mye som andre biler i samme klasse. Å dem er nok minst like gode også.
Men jeg tror det må være noen med muskler som står bak som vil satse. For jeg tror det vil koste blod, svette og penger for å ta opp konkurransen med dagens marked. Jeg ønsker dem vertfall lykke til :)
Det var jo slik det var med Skoda også husker jeg. Dem var priset gunstig i førsten, men i dag koster omtrent like mye som andre biler i samme klasse. Å dem er nok minst like gode også.
Men jeg tror det må være noen med muskler som står bak som vil satse. For jeg tror det vil koste blod, svette og penger for å ta opp konkurransen med dagens marked. Jeg ønsker dem vertfall lykke til :)
-
- Innlegg: 164
- Registrert: 12 jun 2021, 20:40
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
- Bosted: Ullensaker
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Tja, man får vel hva man betaler for. Jeg hadde den tvilsomme æren å losse et lass med "kinatruck" istedenfor trucken av merke Linde som jeg vanligvis bruker på stedet. Kinatrucken hadde komford som en kirkebenk, innvendig lydnivå som innvendig i en hermetikkboks, og svært dårlig sikt fremover da gaflene var skjult bak tårnet som tok opp det meste av synsfeltet. "Når det gjelder" kommer jo an på øyet som ser, men jeg har ikke mye trua på kjøretøy fra Kina hva kvalitet angår, det være seg på to eller flere hjul.AJ skrev: 23 feb 2024, 22:35 Kina lager skikkelige saker når det gjelder, ble jeg fortalt av en tidligere mekaniker på anleggsmaskiner og senere MC-mekaniker.
Tror faktisk han har rett.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Vi har også en kinatruck på jobben. Husler ikka navnet, men det er en batteridreven rød sak. Vi har også en grønn Cesab truck i samme sjanger, men litt mindre. Den røde er større og løfter mye høyere. Men den napper og går som en hjullaster. Null komfort.greina skrev: 23 feb 2024, 23:01Tja, man får vel hva man betaler for. Jeg hadde den tvilsomme æren å losse et lass med "kinatruck" istedenfor trucken av merke Linde som jeg vanligvis bruker på stedet. Kinatrucken hadde komford som en kirkebenk, innvendig lydnivå som innvendig i en hermetikkboks, og svært dårlig sikt fremover da gaflene var skjult bak tårnet som tok opp det meste av synsfeltet. "Når det gjelder" kommer jo an på øyet som ser, men jeg har ikke mye trua på kjøretøy fra Kina hva kvalitet angår, det være seg på to eller flere hjul.AJ skrev: 23 feb 2024, 22:35 Kina lager skikkelige saker når det gjelder, ble jeg fortalt av en tidligere mekaniker på anleggsmaskiner og senere MC-mekaniker.
Tror faktisk han har rett.
Men kinatrucken kostet 29.000, og den litt mindre Cesab trucken kostet 60.000. Så da er det nok et marked uansett for kinatrucken. Man har jo uansett garanti fra leverandør. Men man må leve med en litt mindre "smooth" opplevelse.
Men det betyr ikke at kineserne ikke klarer å lage truck. Dem lager den trucken dem får beskjed om å lage til den prisen dem får.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Kina lager komponenter til alle kjøretøy i dag-men hvis de setter sammen selv er de dårlige?
De kan hvis de vil og kan ta betalt for dem på lik linje med andre.
Men produsere billig gir jo et billig produkt.
De kan hvis de vil og kan ta betalt for dem på lik linje med andre.
Men produsere billig gir jo et billig produkt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jeg er enig med deg. (Tror jeg). Kina lager ikke noe dårligere produkt enn andre. Det kommer helt ann på hvilke krav som stilles til ferdig produkt og hva kunde vil betale for det.mekkern skrev: 24 feb 2024, 12:46 Kina lager komponenter til alle kjøretøy i dag-men hvis de setter sammen selv er de dårlige?
De kan hvis de vil og kan ta betalt for dem på lik linje med andre.
Men produsere billig gir jo et billig produkt.
Kjøper man en brødrister til 49 kroner på AliExpress inkludert frakt så sier det seg selv at man får noe dritt.
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Denne var rett og slett litt kjedelig. Minner meg om en typisk Honda. Jeg synes også plasseringen av eksospotten var litt strange. Håper ikke denne blir priset med premium i tankene.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Med pris på SEK 145000,- sier det litt om hva vi kan forvente hva pris i Norge blir.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Okay. Under 200.000 altså. Det er i såfall der den bør ligge mener jeg. Et godt stykke under også.dypen skrev: 25 feb 2024, 18:36 Med pris på SEK 145000,- sier det litt om hva vi kan forvente hva pris i Norge blir.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Du må ikke glemme, alt utstyr og utstyrspakker kommer på toppen av 145k

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Hehe, ja BMW har av erfaring stålkontroll der. Min S1000R var jo null verdt uten sport og dynamic pakken fikk jeg vite da alle kjøpte dette. 25.000 ekstra bare der. Nå hadde jeg vel valgt den pakken uansett, men poenget er vel at fraprisene til BMW inkluderer så vidt sidestøtten.dypen skrev: 25 feb 2024, 20:24Du må ikke glemme, alt utstyr og utstyrspakker kommer på toppen av 145k![]()

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Moto Guzzi fornyer sin V85 modell med en gatemodell og oppdateringer på det motortekniske med variable ventiltider, som, sørger for økt effekt, høyere maks.turtall og lavere forbruk, iflg. produsenten.
I tillegg lavere vekt, nærmere bestemt 4 kg.
Samt noen endringer i rammeverket på sykkelen, vindeskjerm med flere jsuteringswmuligheter og nye brytere på styret. Og ekstra vindskjermdetaljer på V85 TT Travel.
Ingteressant for Guzzi-entusiaster som meg
.
I tillegg andre detaljer som nytt og mer moderne instrumentpanel og, om jeg ikke tar helt feil, noen små endringer i oljesumpsystemet på motoren som gir noe bedre bakkeklaring.
Mer info og bilder her:
https://www.totalmotorcycle.com/motorcy ... uzzi-v85tt
Interessant at Moto Guzzi faktisk fortsatt satser mye på V85 modellen selv etter at de har lansert V100 Mandello og nye Stelivo.
Antakelig fordi V85 forsatt selger bra i hjemlandet?
Eller hva kan du rapportere om det @JanK ?
Hint-hint...
viewtopic.php?p=433090#p433090
I tillegg lavere vekt, nærmere bestemt 4 kg.
Samt noen endringer i rammeverket på sykkelen, vindeskjerm med flere jsuteringswmuligheter og nye brytere på styret. Og ekstra vindskjermdetaljer på V85 TT Travel.
Ingteressant for Guzzi-entusiaster som meg

I tillegg andre detaljer som nytt og mer moderne instrumentpanel og, om jeg ikke tar helt feil, noen små endringer i oljesumpsystemet på motoren som gir noe bedre bakkeklaring.
Mer info og bilder her:
https://www.totalmotorcycle.com/motorcy ... uzzi-v85tt
Interessant at Moto Guzzi faktisk fortsatt satser mye på V85 modellen selv etter at de har lansert V100 Mandello og nye Stelivo.
Antakelig fordi V85 forsatt selger bra i hjemlandet?
Eller hva kan du rapportere om det @JanK ?
Hint-hint...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 344
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Bosted: Sarpsborg
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Tiger 1200 blir også oppgradert
https://www.bike.no/nyheter/triumph-tig ... -for-2024/
https://www.bike.no/nyheter/triumph-tig ... -for-2024/
-
- Innlegg: 170
- Registrert: 22 mai 2020, 15:47
- Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800
- Bosted: Tønsberg
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ser ut til at den starter på litt mer her hjemme, 183.800,-dypen skrev: 25 feb 2024, 18:36 Med pris på SEK 145000,- sier det litt om hva vi kan forvente hva pris i Norge blir.
https://www.bike.no/nyheter/bmw-present ... -12-ninet/
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Konfigurerte en på BMW sine sider nå med utstyr jeg mener bør være med. Den havnet på 230.000 kroner. Det er i grenseland spør du meg. Da valgte jeg ikke bagasjeløsninger.Nineball skrev: 26 feb 2024, 12:43Ser ut til at den starter på litt mer her hjemme, 183.800,-dypen skrev: 25 feb 2024, 18:36 Med pris på SEK 145000,- sier det litt om hva vi kan forvente hva pris i Norge blir.
https://www.bike.no/nyheter/bmw-present ... -12-ninet/
-
- Innlegg: 170
- Registrert: 22 mai 2020, 15:47
- Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800
- Bosted: Tønsberg
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Merd en sånn pris pluss bagasje, skal du være sikker på at det er F900 GS du skal ha, for den sliter nok med å holde prisen i forhold til 1300.
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Man havner vel på godt over 300.000 for en 1250GSA også når utstyrslista er ferdig avkrysset?
Så vi snakker trolig rundt 100.000 kr. eller litt i underkant mer. Det er jo en anseelig sum det. Men nå vil jeg vel tøre og påstå (selv om jeg aldri har kjørt en GSA eller F900 så er det nok mye annet jeg ville valgt i den prisklassen fremfor F900.
Så vi snakker trolig rundt 100.000 kr. eller litt i underkant mer. Det er jo en anseelig sum det. Men nå vil jeg vel tøre og påstå (selv om jeg aldri har kjørt en GSA eller F900 så er det nok mye annet jeg ville valgt i den prisklassen fremfor F900.