Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:
JohnnyTh skrev:
SuperMorten skrev:
JohnnyTh skrev:
SuperMorten skrev:
DrGreve skrev: Multistradaen hadde vært en knaillfin sykkel hvis de hadde fjernet nebbet :)
Kjøp en, og etter 14 dager mener du at du har verdens vakreste MC :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tar det 14 dager å kappe av nebbet.
Nei, men deg er den tiden det tar før dama blir pen. Dersom du f.eks er til sjøs, altså bare et fåtall personer og helt isolert fra omverdenen, vil dama uansett utseende, bli pen etter ca to uker (jeg vet for jeg har prøvd) :lol


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke alle damer som blir pene, selv ikke etter 3 uker. Det har jeg prøvd! Men som jeg tidligere har sagt så var det noen detaljer jeg ikke likte på min når jeg kjøpte den, men nå synes jeg det er helt greit. Uansett er utseende mindre viktig for meg. Det som betyr noe er hvir godt den gjør jobben.
:scratch Når du kjøpte dama?
Forøvrig er jeg enig i at ikke alle damer blir penere ... min lengste tur var 7 mnd, og der var et par damer som ikke blei det spor penere ... men noen blei penere .. uten tvil
Min sykkel :D ikke dama. Mulig de blir penere men for noen så går det ikke ann å være lenge nok borte.
Ps det gjelder vistnok mannfolk ref damene på jobb.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JRO »

SuperMorten skrev:
JRO skrev:
JohnnyTh skrev:
SuperMorten skrev:
DrGreve skrev: Multistradaen hadde vært en knaillfin sykkel hvis de hadde fjernet nebbet :)
Kjøp en, og etter 14 dager mener du at du har verdens vakreste MC :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tar det 14 dager å kappe av nebbet.
Jeg bare måtte prøve å Photoshoppe bort nebbet, hjelper dette Greve.

Bilde
Som en elefant uten snabel...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Og original bilde ligger her i denne posten http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=196533#p196533

Syns originalen ser best ut jeg.
Sist redigert av SuperMorten den 14 mar 2014, 21:24, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Rettet på URL.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

JRO skrev:
JohnnyTh skrev:
SuperMorten skrev:
DrGreve skrev: Multistradaen hadde vært en knaillfin sykkel hvis de hadde fjernet nebbet :)
Kjøp en, og etter 14 dager mener du at du har verdens vakreste MC :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tar det 14 dager å kappe av nebbet.
Jeg bare måtte prøve å Photoshoppe bort nebbet, hjelper dette Greve.

Bilde
Det hjalp litt, men med tanke på andre sykler som Ducati har designet, så tror jeg at vi lar photoshopping være photoshopping og heller bytte fronten med noen tidligere modeller :)
På en båt jeg var på gikk vi i krigssonen mellom Iran-Irak og til Sør-Afrika som var boikottet av alle. Da fikk jeg 4 1/2 time på land tilsammen i Saldahna Bay på nesten 9 måneder. Om jeg hadde vært uten motorsykkel like lenge, så hadde det ikke endret min avsmak på enkelte sykler :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JRO »

DrGreve skrev:
JRO skrev:
JohnnyTh skrev:
SuperMorten skrev:
DrGreve skrev: Multistradaen hadde vært en knaillfin sykkel hvis de hadde fjernet nebbet :)
Kjøp en, og etter 14 dager mener du at du har verdens vakreste MC :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tar det 14 dager å kappe av nebbet.
Jeg bare måtte prøve å Photoshoppe bort nebbet, hjelper dette Greve.

Det hjalp litt, men med tanke på andre sykler som Ducati har designet, så tror jeg at vi lar photoshopping være photoshopping og heller bytte fronten med noen tidligere modeller :)
På en båt jeg var på gikk vi i krigssonen mellom Iran-Irak og til Sør-Afrika som var boikottet av alle. Da fikk jeg 4 1/2 time på land tilsammen i Saldahna Bay på nesten 9 måneder. Om jeg hadde vært uten motorsykkel like lenge, så hadde det ikke endret min avsmak på enkelte sykler :lol
Respekterer så klart din mening, men jeg må si at jeg storkoser meg på Multistradaen.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

JRO skrev:
DrGreve skrev:
JRO skrev:
JohnnyTh skrev:
SuperMorten skrev:
DrGreve skrev: Multistradaen hadde vært en knaillfin sykkel hvis de hadde fjernet nebbet :)
Kjøp en, og etter 14 dager mener du at du har verdens vakreste MC :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tar det 14 dager å kappe av nebbet.
Jeg bare måtte prøve å Photoshoppe bort nebbet, hjelper dette Greve.

Det hjalp litt, men med tanke på andre sykler som Ducati har designet, så tror jeg at vi lar photoshopping være photoshopping og heller bytte fronten med noen tidligere modeller :)
På en båt jeg var på gikk vi i krigssonen mellom Iran-Irak og til Sør-Afrika som var boikottet av alle. Da fikk jeg 4 1/2 time på land tilsammen i Saldahna Bay på nesten 9 måneder. Om jeg hadde vært uten motorsykkel like lenge, så hadde det ikke endret min avsmak på enkelte sykler :lol
Respekterer så klart din mening, men jeg må si at jeg storkoser meg på Multistradaen.
Sykkelen er helt sikkert bra :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Leste at en var veldig ivrig å skrive at han ikke var sikker på om jeg snakket om kona eller sykkelen når jeg beskrev min sykkel.
Nå ser jeg at noen har problemer med nettopp dette.....blander sykkel og damer :P :p

Når det er sagt ser det ut som at det også er populært å snakke om "nebb".
Jeg vurderer å forlenge nebbet på min sykkel , jeg vurderer å legge inn bestilling på en forlengelse av nebbet. Veldig populært, bland oss som skjønner seg på slikt :knegg


Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:Leste at en var veldig ivrig å skrive at han ikke var sikker på om jeg snakket om kona eller sykkelen når jeg beskrev min sykkel.
Nå ser jeg at noen har problemer med nettopp dette.....blander sykkel og damer :P :p

Når det er sagt ser det ut som at det også er populært å snakke om "nebb".
Jeg vurderer å forlenge nebbet på min sykkel , jeg vurderer å legge inn bestilling på en forlengelse av nebbet. Veldig populært, bland oss som skjønner seg på slikt :knegg


Bilde
Ja, selv blinde høner finner korn uansett nebb. Heldigvis for den blinde høna som slipper hun å se det :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Leste at en var veldig ivrig å skrive at han ikke var sikker på om jeg snakket om kona eller sykkelen når jeg beskrev min sykkel.
Nå ser jeg at noen har problemer med nettopp dette.....blander sykkel og damer :P :p

Når det er sagt ser det ut som at det også er populært å snakke om "nebb".
Jeg vurderer å forlenge nebbet på min sykkel , jeg vurderer å legge inn bestilling på en forlengelse av nebbet. Veldig populært, bland oss som skjønner seg på slikt :knegg


Bilde
Ja, selv blinde høner finner korn uansett nebb. Heldigvis for den blinde høna som slipper hun å se det :lol
Hverken kjerringa eller sykkelen min er særlig nebbete, men synes allikevel at det passer godt på både GS og Multistrada :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Heller en nebbete sykkel enn kjærring

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

Kawa ZX12R har et fint stuk uten nebb men den strør jo om seg med motor deler på autobanen uten at noen har noen gang sett det :knegg
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

jhn skrev:Heller en nebbete sykkel enn kjærring
Jeg styrer konsekvent unna nebbete kjerringer, og styrer om mulig, enda mer unna nebbete sykler :prop:
Har heldigvis sluppet unna begge deler...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:Leste at en var veldig ivrig å skrive at han ikke var sikker på om jeg snakket om kona eller sykkelen når jeg beskrev min sykkel.
Nå ser jeg at noen har problemer med nettopp dette.....blander sykkel og damer :P :p

Når det er sagt ser det ut som at det også er populært å snakke om "nebb".
Jeg vurderer å forlenge nebbet på min sykkel , jeg vurderer å legge inn bestilling på en forlengelse av nebbet. Veldig populært, bland oss som skjønner seg på slikt :knegg


Bilde
Hvilken funksjon har denne nebbforlengeren? Tar den mer sprut fra forhjulet?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:Leste at en var veldig ivrig å skrive at han ikke var sikker på om jeg snakket om kona eller sykkelen når jeg beskrev min sykkel.
Nå ser jeg at noen har problemer med nettopp dette.....blander sykkel og damer :P :p

Når det er sagt ser det ut som at det også er populært å snakke om "nebb".
Jeg vurderer å forlenge nebbet på min sykkel , jeg vurderer å legge inn bestilling på en forlengelse av nebbet. Veldig populært, bland oss som skjønner seg på slikt :knegg


Bilde
Hvilken funksjon har denne nebbforlengeren? Tar den mer sprut fra forhjulet?
Sikkert bare pynt for nebb-elskende motorsyklister :knegg
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
SuperMorten skrev:
DrGreve skrev:
SuperMorten skrev:
Min mening er at i det øyeblikk du sier at en sykkel er stygg, mister alle andre argument all troverdighet, fordi du er preget av ditt subjektive syn på saken.. :knegg
He, he, i det jeg skriver min mening, bør alle skjønne at min mening er subjektiv ;)
Joda. Helt klart :knegg Men har sett det tidligere i tråden at folk kritiserer utseendet i samme setning som det påpekes feil, og da mistenker jeg at man leter etter feil, for å styrke legitimiteten til det dårlige utseendet. Tråden var såpass alvorlig oppi her at jeg fant det lurt å ligge litt lavt, derfor tar jeg det nå i stedet :prop:

Forøvrig klarer jeg ikke finne en eneste "stygg" motorsykkel. Kanskje noen litt mindre pene, men ikke en stygg. Alle har sin sjarm på en eller annen måte. Men det var nå bare min mening.. :knegg
Jeg kan jo konkretisere hvorfor jeg syns den er stygg, hvis det hjelper. Det ene er nebbet og lyktene, samt de utstående sylindrene. Det bryter med alt det jeg syns gjør en sykkel pen. Det er altså ikke merkebasert. Alle sykler med nebb er stygge (min mening), alle motorer som har sylindrene stikkende rett ut er stygge motorer (min mening). Det er heller ikke relatert til type sykkel, da jeg syns Triumph sine adv-sykler ser ut som motorsykler. BMW sine touringsykler er flotte sykler, S1000RR likeså, rett og slett fordi de IKKE bryter med hva jeg syns må til for at en sykkel er pen (min mening).
Alt det andre blir skrevet i egenskap av kranglefant i en tråd man må være kranglefant for at tråden skal leve :)
Forøvrig, 1200GS modell 2007 var ustabil i kraftig sidevind :knegg
EDIT: Multistradaen hadde vært en knaillfin sykkel hvis de hadde fjernet nebbet :)
Bortsett fra forsøk på trolling, så gjør jeg meg selvfølgelig opp noen tanker rundt slike innlegg. Men i fare for å tilhøre den "gruppen" som kan bli kalt både terrorister, nedlatende og belærende, så skal jeg innrette meg litt.

Men jeg tillater meg likevel for å si at det dukker opp tanker som får meg til å sammenligne utsagnene med min gamle bestemor. Jeg har alltid vært genuint opptatt av motorsykler, biler og båter. Og jeg husker en gang min onkel hadde kjøpt seg ny bil og min bestemor hadde vært med ham å hentet den. Jeg spurte da ivrig om hvilken bil han hadde kjøpt seg nå, og fikk ganske bestemt til svar: "han har kjøpt seg en slik fin rød en, det er mange som har slike" :knegg

Etter min mening et typisk utsagn fra noen som gjerne vil være med i diskusjonen men som egentlig har lite konstruktivt og opplysende å bidra med. Men igjen skal jeg være forsiktig å sette "personen" bak innleggene i et dårlig lys. Kan godt hende at "personene" bak slike innlegg ønsker å bli diskutert, men jeg valgte innlegget kun som et eksempel på hva jeg forsøker å komme frem til. :prf

Jeg mener at når det blir veldig meningsutrykt angående subjektive meninger så må man selvfølgelig ta innlegget for nettopp det, og man har jo rett til å ytre meninger basert på utseende og hva man tror. Det er jo en av fordelene man har av å leve i et fritt samfunn.

Anyway.......når man snakker om nettopp dette så kan det jo ofte være på sin plass å diskutere litt rundt synsingen også. For å ta et eksempel , så er noen opptatt av utseende og noen det som ligger bak. Det har jo blitt diskutert flere ganger i tråden og man har vel konkludert med at man har forskjellig oppfatning av dette med utseende, dermed er det selvfølgelig også umulig å diskutere :mk
Det som er lettere å opplyse og diskutere er det som ligger bak et utseende.

Det vil ta laaang tid å plukke alle de tingene som det ble henvist til i innlegget jeg siterer :knegg Men jeg kan ta et av dem kjapt. De lyktene som er betegnet som stygg.
Om de er stygge er jo ikke noe som kan diskuteres, enten er de stygg eller så er de ikke. Alt for kjedelig og enkelt. Det som må være mer interessant for oss som er interessert i teknikk og innovasjon er å fortelle litt om lykten.

Så vidt jeg vet er denne nye lykten på GS'en en av de første serieproduserte hovedlykter som har både hovedlys og dagslys-kjørelys med LED. Tidligere har vi sett mnge kjøretøy med LED som dagslys-kjørelys, men nå altså også hovedlyset. Lysmessig har det tidligere nærmest vært umulig å få LED pærer til å lyes langt nok som halogen eller xenon. Men har er altså lyset ekstremt godt og tilnærmet xenon uten den samme måten av blending. Lyset er ekstremt hvitt.
Lykten har også automatisk DRL , det vil si at ledstripen rundt lykten lyser i dagslys for at man skal bli sett og hovedlyset tennes automatisk når det blir så mørkt at man trenger å lyse opp veien.
LED pærene har et behov for å kjøles ned for at den ekstreme levetiden skal opprettholdes og BMW har løst dette ved å montere en liten vifte bar lykten når temperaturen blir kritisk, på denne måten har man forhåpentlig vis eliminert muligheten for at man må skifte LED pærene før på svært lang tid.
For min del var LED lys noe som stod høyt på ønskelisten for en ny drømmesykkel, dette har vært diskutert i en annen tråd i fjor :P :p

Når det gjelder utseende så kan det jo som nevnt utrykkes på mange måter, og igjen er det jo lite relativt. Men det er ikke til å stikke under en stol at BMW er opptatt av at disse GS modellene skal være gjenkjennelig generasjoner tilbake. Dette mener i alle fall jeg er genialt, og jeg synes BMW er en av de aller flinkeste til å klare dette samtidig som de tilfører nyskapende teknikk og er innovativ. Lykten er et svært godt eksempel på dette, BMW kunne valgt å laget en lykt ala som på K1600 eller nye RT'en, men har klart å lage en svært teknisk og innovativ lykt som likevel er umulig å ikke kjenne igjen fra generasjoner tilbake. Se også på boxermotoren som er forandret gradvis oppgjennom tidene, men man er ikke i tvil om hvilken motor det er.


Her er litt bilder fra denne nye lykten. Etter min mening et fabelaktig flott stykke arbeid, som en liten diamant :P :p , men for noen enkelt og greit en "stygg lykt" :knegg

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Advarsel: dette innlegget inneholder synsing!

Jeg synes denne lykten passer fint på denne sykkelen. Den ser ut som den er laget for en eneste ting og det er å lyse. Dermed passer den inn i restn av GS'en sitt design.

Finnes det noen tester som viser hvor mye bedre -eller dårligere- GS sitt lys er sammenlignet med andre sykkler med halogen eller xenon?

Kawasakien min har utrolig gode lys -synes jeg- og en sykkel med bedre lys enn dette må være fantastisk deilig å kjøre i mørket.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar