'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Har fulgt tråden din med stor interesse @dypen Jeg har ikke samme ambisjonsnivået når det gjelder original stand og finish. Målet er å få til en teknisk OK brukssykkel som ikke ser helt ille ut.
Fikk noen timer ute i garasjen i kveld, og det er godt å se at det går fremover. Har konsentrert meg om å montere så mye som mulig i front av motoren før montering av eksosknærne. Har montert startmotor, termostathus, vannpumpe, rør for kjøleveske og oljefilter. Så nå er neste øvelse å få montert eksosknærne og samlepotta midt under motoren. Tar dette først da det blir enda trangere å komme til etterhvert som deksler og annet monteres tilbake på plass.
Som nevnt har jeg ikke mye fokus på finish og utseende i denne omgang. Det får komme dersom jeg lykkes å få sykkelen i en fornuftig teknisk stand. Men enkelte ting kan være greit å ta mens det er god adkomst. For eksrmpel eksosknærne forran på motoren. Har fjernet gammel dritt og rust og polert opp så godt det lar seg gjøre. Et før og etter bilde:
Prøvde først å polere med filt-flappdisk på vinkelsliperen, men det var så mye rust at resultatet ble langt fra tilfredsstillende. Gikk da mer drastisk til verks og slipte med K60 flappdisk på vinkelsliperen etterfulgt av polering med filt-flappdisk. Resultatet ble sånn noen lunde, men det er vanskelig å få fjernet all gravrusten. Disse eksosknærne er vel egentlig modne for utskiftning, men de får duge en stund til.
Fikk noen timer ute i garasjen i kveld, og det er godt å se at det går fremover. Har konsentrert meg om å montere så mye som mulig i front av motoren før montering av eksosknærne. Har montert startmotor, termostathus, vannpumpe, rør for kjøleveske og oljefilter. Så nå er neste øvelse å få montert eksosknærne og samlepotta midt under motoren. Tar dette først da det blir enda trangere å komme til etterhvert som deksler og annet monteres tilbake på plass.
Som nevnt har jeg ikke mye fokus på finish og utseende i denne omgang. Det får komme dersom jeg lykkes å få sykkelen i en fornuftig teknisk stand. Men enkelte ting kan være greit å ta mens det er god adkomst. For eksrmpel eksosknærne forran på motoren. Har fjernet gammel dritt og rust og polert opp så godt det lar seg gjøre. Et før og etter bilde:
Prøvde først å polere med filt-flappdisk på vinkelsliperen, men det var så mye rust at resultatet ble langt fra tilfredsstillende. Gikk da mer drastisk til verks og slipte med K60 flappdisk på vinkelsliperen etterfulgt av polering med filt-flappdisk. Resultatet ble sånn noen lunde, men det er vanskelig å få fjernet all gravrusten. Disse eksosknærne er vel egentlig modne for utskiftning, men de får duge en stund til.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Det må ikke være «ny» finish så lenge møkka er fjernet. Det som er rengjort ser jo veldig bra ut 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Da var eksosanlegget kommet på plass med unntak av de to bakre pottene. Venter med disse så de ikke blir i veien for andre oppgaver.
Det var utrolig trangt å komme til for å få strammet eksosklemmene der eksosrøret fra bakre sylindre går inn på samlepotta under motoren. Håper inderlig at det ikke er noen eksoslekkasje når motoren startes opp, jeg har ikke lyst til å skru dette fra hverandre igjen.
Fortsatte så med å rengjøre hovedsylinder for bakbrems. Hvilket var nødvendig. Det var et grønt belegg av seig gammel bremseveske over alt innvendig. De store delene har vært en runde i ultralydvaskeren mens resten er rengjort med bremserens og gnikking.
Bildet er tatt før rengjøring slik at jeg har kontroll på rekkefølgen ved montering.
Det var utrolig trangt å komme til for å få strammet eksosklemmene der eksosrøret fra bakre sylindre går inn på samlepotta under motoren. Håper inderlig at det ikke er noen eksoslekkasje når motoren startes opp, jeg har ikke lyst til å skru dette fra hverandre igjen.
Fortsatte så med å rengjøre hovedsylinder for bakbrems. Hvilket var nødvendig. Det var et grønt belegg av seig gammel bremseveske over alt innvendig. De store delene har vært en runde i ultralydvaskeren mens resten er rengjort med bremserens og gnikking.
Bildet er tatt før rengjøring slik at jeg har kontroll på rekkefølgen ved montering.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
- Innlegg: 160
- Registrert: 12 jun 2021, 20:40
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
- Bosted: Ullensaker
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Takk til dere som deler og dokumenterer hva dere gjør når dere overhaler gamle mc'er. Det er til inspirasjon for de av oss som har har prosjekter på "stallen" 

-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Ny økt i garasjen i går kveld.
Har fått rengjort hovedsylinder og bremseveskebeholder bak og montert på sykkelen igjen. Du verden så mye geleaktig gørr det var inni der. Tror kanskje ikke at bremsevesken har blitt byttet annenhvert år på denne sykkelen.
Bytter alle kobberskiver når ting skrus sammen igjen. Har et slikt sett fra Biltema som jeg plukker fra, greit å slippe å løpe på butikken hver gang behovet dukker opp.
På banjoene til bremseslangene er det 10 mm skiver, og slike skiver pleier å ha ørlite overmål slik at de går inn på bolten. Skivene i BT-settet hadde derimot ørlite undermål, slik at jeg ble nødt til å øke innvendig diameter for å få de inn på bolten. Ikke rart fremdriften blir beskjeden når man må bruke tid på sånt.
Har også fått på gummimansjetten mellom svingarm og girkasse samt festet justeringsskruen for bakdemperen til ramma igjen.
Da gjenstår clutch, generatordeksel, deksel over midle gear, radiator og kjøleslanger, forgassere og luftfilterboks. Det nærmer seg nå kjenner jeg.
Har fått rengjort hovedsylinder og bremseveskebeholder bak og montert på sykkelen igjen. Du verden så mye geleaktig gørr det var inni der. Tror kanskje ikke at bremsevesken har blitt byttet annenhvert år på denne sykkelen.
Bytter alle kobberskiver når ting skrus sammen igjen. Har et slikt sett fra Biltema som jeg plukker fra, greit å slippe å løpe på butikken hver gang behovet dukker opp.
På banjoene til bremseslangene er det 10 mm skiver, og slike skiver pleier å ha ørlite overmål slik at de går inn på bolten. Skivene i BT-settet hadde derimot ørlite undermål, slik at jeg ble nødt til å øke innvendig diameter for å få de inn på bolten. Ikke rart fremdriften blir beskjeden når man må bruke tid på sånt.
Har også fått på gummimansjetten mellom svingarm og girkasse samt festet justeringsskruen for bakdemperen til ramma igjen.
Da gjenstår clutch, generatordeksel, deksel over midle gear, radiator og kjøleslanger, forgassere og luftfilterboks. Det nærmer seg nå kjenner jeg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Montering av clutch.
Når clutchhuset har vært demontert er det nødvendig å holde igjen indre del når sentermutteren skal trekkes til med moment. Til dette finnes det spesialverktøy som jeg ikke har. Men jeg har en rikholdig rotekasse, og etter ti minutters innsats var verktøyet på plass.
Brukte en strips rundt huset for å holde det på plass for å være sikker på at det ikke glapp mens mutteren ble strammet.
Deretter stabling av clutchlameller. Jeg passet på å legge de i riktig rekkefølge og riktig vei ved demontering og samle de med en strips. Så var det bare å legge tilbake i samme rekkefølge som de hadde vært. Men viktig å følge boka, det er noen merker på friksjonsplatene som skal samsvare med merke på ytre del av clutchhuset.
Så på med «lokket» og fjærer som skrues fast. Skrudde litt på alle skruene etter tur slik at de ble jevnt strammet til, og avsluttet med moment iht boka.
Ny pakning og rengjorte pakningsflater.
Og så var høyre side av motoren komplett igjen.
Når clutchhuset har vært demontert er det nødvendig å holde igjen indre del når sentermutteren skal trekkes til med moment. Til dette finnes det spesialverktøy som jeg ikke har. Men jeg har en rikholdig rotekasse, og etter ti minutters innsats var verktøyet på plass.
Brukte en strips rundt huset for å holde det på plass for å være sikker på at det ikke glapp mens mutteren ble strammet.
Deretter stabling av clutchlameller. Jeg passet på å legge de i riktig rekkefølge og riktig vei ved demontering og samle de med en strips. Så var det bare å legge tilbake i samme rekkefølge som de hadde vært. Men viktig å følge boka, det er noen merker på friksjonsplatene som skal samsvare med merke på ytre del av clutchhuset.
Så på med «lokket» og fjærer som skrues fast. Skrudde litt på alle skruene etter tur slik at de ble jevnt strammet til, og avsluttet med moment iht boka.
Ny pakning og rengjorte pakningsflater.
Og så var høyre side av motoren komplett igjen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Da kan du huke av nok ett punkt på «To-Do list» 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Jepp, det går sakte men sikkert fremover.
Nærmer meg at jeg skal starte på forgasserne. Har kjøpt repsett med alle pakninger, o-ringer pluss diverse. Men skal kjøre de gjennom ulyralydvaskeren først. Tenker å plukke ut alle dysene og rense disse seperat. Hvordan gjør jeg dette mest effektivt? Kan rødsprit i en ziplock-pose eller et lite syltetøyglass som legges i ultralydvaskeren være veien å gå?
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Fyll ett syltetøyglass med væske fra ultralydvaskeren, plasser glasset i ultralydvaskeren og legg alle små delene i syltetøyglasset.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Og hvilken veske anbefaler du i vaskeren @dypen ? Har prøvd med vann med litt zalo i.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Ser det er veldig forskjellig hva folk bruker, selv kjøpte jeg væske på Biltema og blanda etter det som sto på kanne / flaske. Det er en som jeg har linket til tidligere som har gjort en formidabel jobb og recerts på dette. Link:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=436196#p436196
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=436196#p436196
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Det ser ut som om Biltema har sluttet å føre renseveske for ultralydvasker. Noen som kjenner andre som har tilsvarende produkt?
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Den som Biltema solgte er ikke i salg lengre, de har ett annet rengjøringsmiddel som kommer opp ved søk men ingen info om Ultralydvasker. Ser det er noen som anbefaler sitronsyre som kjøpes i matvarebutikk, en spiseskje i ca 3 liter vann.
Her er en jeg har sett på …
https://www.sharpertek.com/12decacl.html
Her er en jeg har sett på …
https://www.sharpertek.com/12decacl.html
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 245
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
På 83 og 84-modellene av disse syklene var det for dårlig kjøling av statoren. Yamaha hadde en tilbakekalling på dette med bytte av deler knyttet til oljekjølingen samt at statoren ble byttet. Fra 85-modellene var ikke dette noe problem, men til tross for dette ser det ut som om det har vært varmt på øvre del av statoren.
Pluggen som koblet ledningen fra statoren til sykkelens ledningsnett er kjent for å være er svakt punkt på disse syklene. Her har det vært varmt. Har rengjort så godt som mulig slik at det får greie seg i denne omgang. Men er det noen som har tips til en mer robust plugg som jeg kunne ha brukt i stedet?
Generatorddekselet ferdig montert. Har også fått koblet til clutchslange og fylt og luftet den hydrauliske clutchbetjeningen. Likeledes er ledningene ut fra motoren lagt opp og koblet til ledningsnettet. Venter med deksel over midle gear slik at jeg får sjekket at clutc-systemet er tett.
Pluggen som koblet ledningen fra statoren til sykkelens ledningsnett er kjent for å være er svakt punkt på disse syklene. Her har det vært varmt. Har rengjort så godt som mulig slik at det får greie seg i denne omgang. Men er det noen som har tips til en mer robust plugg som jeg kunne ha brukt i stedet?
Generatorddekselet ferdig montert. Har også fått koblet til clutchslange og fylt og luftet den hydrauliske clutchbetjeningen. Likeledes er ledningene ut fra motoren lagt opp og koblet til ledningsnettet. Venter med deksel over midle gear slik at jeg får sjekket at clutc-systemet er tett.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life
Stator kontakta ser hel ut … er det ikke bare å rengjøre samt se til at hun delen er fast mot han delen evt gi dem et lite press hvis du er usikker.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1