Side 8 av 105
Pirelli Angel, erfaringer?
Lagt inn: 16 mai 2011, 13:53
av oldmekker
Nå har jeg leita og søkt etter info om Pirelli Angel, uten å finne så mye. Er det noen med erfaringer med dette dekket? Gjerne om brukeropplevelser og slitestyrke.
Jeg har fått et tilbud på kr 1450 pålagt på løse felger av det lokale mc-verksted. Noe som ikke er ille sammenliknet med motorsykkeldekk.com som skal ha 1207 kr. Legger man så på kr 200 i montering, så er man svært nære den lokale pusher.
Re: Pirelli Angel, erfaringer?
Lagt inn: 16 mai 2011, 15:30
av AJ
oldmekker skrev:Nå har jeg leita og søkt etter info om Pirelli Angel, uten å finne så mye. Er det noen med erfaringer med dette dekket? Gjerne om brukeropplevelser og slitestyrke.
Har ingen 'nær engel' opplevelser med disse Pirelli-dekkene, men legger ut denne testen sånn at du kan lese hva andre har kommet fram til...:
http://img189.imageshack.us/img189/663/ ... bikeuk.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pirelli Angel, erfaringer?
Lagt inn: 16 mai 2011, 15:53
av Blackbird
Har kjørt ca.1000 mil med Angel på 2 sykler.En Cbr 1000 og en Dobbel X.Har ingen negative ting å si om disse.Er glad i solide nelegg,men har aldri opplevd slipp selv på grensa skulder/mønsterbane.Di tåler også stor fart rett frem i kraftig regn.Ang.normalt nedlegg på våt vei er di også grei.Jeg mener normale folk IKKE tester hvor MYE det tåler på slikt føre så d har jeg ikke prøvd.Da Pirelli kom med dekket lovet di en vesentlig forlenga kjørelengde enn forgjengeren Diablo Strada noe som ser ut til å stemme.D ene settet jeg snakker om er gått ca.700mil og er omtrent halvslitt.MEGET GÅTT FORNØYD!
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 23 mai 2011, 01:26
av Banditmannen
Da har jeg akkurat bestilt et sett Michelin PR3 til den nette sum av 2463,70 inkl. frakt!

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 23 mai 2011, 10:49
av Crinos
Banditmannen skrev:Da har jeg akkurat bestilt et sett Michelin PR3 til den nette sum av 2463,70 inkl. frakt!

Veldig grei pris... skulle bare ønske at PR3 ble laget til mine ukurante dimensjoner.. hehe.
150/80B16 er bakdekket...
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 23 mai 2011, 16:14
av rogg
Tja, hva kjører han her på..?
[video]
http://www.youtube.com/watch?v=KycZk1M7g24[/video]
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 23 mai 2011, 18:39
av GTline
Er det noen her som har erfaring med Bridgestone BT 016 ?
Fikk lagt om til det idag da firmaet hadde rota med bestillingene (skulle ha Michelin PR3)
Regner med det er et greit dekk på tørr asfalt.
Men hvordan er disse i regn?

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 23 mai 2011, 20:40
av Dexter
Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på
Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.
Dette betyr i praksis at det
verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".
Gjenstår bare montering og testing i morgen

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 23 mai 2011, 22:34
av Banditmannen
Dexter skrev:Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på
Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.
Dette betyr i praksis at det
verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".
Gjenstår bare montering og testing i morgen

Kjøpte du dekk på nett, eller hos Konnerud? Hvor mye tok de i så fall for dekk og jobb(eller bare jobb)
Kom du med løse felger, eller "hele sykkelen"?
Må sjekke ut hvilke muligheter jeg har hvis noe skulle skjære seg her i Skien og omegn...

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 24 mai 2011, 06:30
av Dexter
Banditmannen skrev:Dexter skrev:Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på
Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.
Dette betyr i praksis at det
verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".
Gjenstår bare montering og testing i morgen

Kjøpte du dekk på nett, eller hos Konnerud? Hvor mye tok de i så fall for dekk og jobb(eller bare jobb)
Kom du med løse felger, eller "hele sykkelen"?
Må sjekke ut hvilke muligheter jeg har hvis noe skulle skjære seg her i Skien og omegn...

Jeg kjøpte på motorsykkeldekk.com, kom seg på ca. 2700 levert på døra. Nå leser jeg imidlertid at noen får fantastisk gode priser her hjemme og det stemmer nok med den varsla "prisprofilen" som er igangsatt for å ta tilbake lokalmarkedet, så jeg ville spurt jhos et par lokale pushere av Michelin (eller hva det nå måtte være).
Jeg skrudde av dekkene og møtte opp med nye dekk og gamle dekk på felg. Jeg betalte 350,- totalt men så er jeg støttemedlem hos Smia MC så jeg fikk litt ekstra rabatt på grunn av det. På epost oppga han 200 pr dekk og på hjemmesidene står det 250. Så jeg har ingen grunn til å klage. Jobben ble gjort mens jeg så på å han byttet ventiler og alt. Ingen overilt jobb, men nøyaktig og bra.
Elolz skrev:Dexter skrev:Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på
Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.
Dette betyr i praksis at det
verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Dette var interessant, når jeg fikk lagt om på min var det en del balansering, og endte opp med MASSE lodd på. På forhjulet var det pga felgen visstnok hadde fått seg et lite dunk etter jeg var litt uheldig i fjor, men er da lodd på bak også. Merker ikke noe på det når jeg kjører så det går vel greit

Det er klar at om felgen ikke er rett så vil du måtte forvente å kompensere med lodd. Men som han sa på Konnerud dekk, det er skjelden mer enn 5-10 gram som skal til på et moderne motorsykkeldekk (og da plassert KUN en plass på felgen) og er felgen bra så skal det ikke brukes maskin...
En annen myte som jeg glemte å nevne i innlegget i går: Dekk merkes ikke lengre med letteste punkt, dersom et dekk har et merke av noe slag så er det ikke letteste punkt... dette er fra gammelt av og har visstnok ikke vært praktisert de siste 10 årene...
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 24 mai 2011, 08:00
av Snikkeren
Det med merking av letteste punkt tror jeg han tar feil på. Var for ikke så lenge siden på "Inspirasjonskveld" hos mc-deler, hvor de hadde en foredragsholder fra Michelin. Han sa at Michelin ikke hadde slike merker men at andre dekkprodusenter hadde.
Husker også da jeg fikk lagt om dekkene hos Humberset i Volda. Han plasserte prikken motsatt av ventilen og måtte på med 80! gram lodd. Da jeg hadde av dekkene for pulverlakkering plasserte jeg prikken ved ventilen da jeg la de på igjen og slapp unna med 25 gram.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 24 mai 2011, 08:10
av Dexter
Snikkeren skrev:Det med merking av letteste punkt tror jeg han tar feil på. Var for ikke så lenge siden på "Inspirasjonskveld" hos mc-deler, hvor de hadde en foredragsholder fra Michelin. Han sa at Michelin ikke hadde slike merker men at andre dekkprodusenter hadde.
Husker også da jeg fikk lagt om dekkene hos Humberset i Volda. Han plasserte prikken motsatt av ventilen og måtte på med 80! gram lodd. Da jeg hadde av dekkene for pulverlakkering plasserte jeg prikken ved ventilen da jeg la de på igjen og slapp unna med 25 gram.
Han her dekkmannen fortalte at han hadde vært på en dekk-messe og spurt om akkurat dette og fått til svar det jeg har gjengitt her. Det betyr vel selvfølgelig ikke at noen kanskje enda benytter det. Han fortalte bl.a. hvorfor f.eks. Michelin og Pirelli og sikkert flere er så godt balanserte når de re produserte... Alle skjøter at alle lag i dekket er bevisst og uten tilfeldighet plassert rundt i dekket, mens noen produsenter har alle skjøtene på samme plass. De som har skjøten på samme plass vil naturligvis ha et punkt som er tyngre og motsatt lettere.
Mer enn dette vet jeg ikke og noen fasit må ikke mine innlegg være, jeg bare forholder meg til gitt informasjon fra en som har dette som yrke og interesse.
Det var iallefall interessant å se at begge mine dekk var 100% uten noen lodd i det hele tatt. Skal teste hjemme også før jeg skrur dem på.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 24 mai 2011, 10:09
av Snikkeren
Godt mulig det gjelder pirelli også, men isåfall har de vel ikke prikk på dekket sitt heller. Det har ikke Michelin ihvertfall. Metzeler som jeg la om til sist hadde prikk, og der utgjorde det ihvertfall en god del. Uansett så skader det ikke å plassere markeringen ved ventilen, så er man på den sikre siden.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 28 mai 2011, 21:36
av Rottenikken
Har fått litt erfaring med Metzeler Z8 Interact, har kjørt med disse dekkene både foran og bak ca. 700 mil, og har ikke noe negativt å si om dem, det er jo touringdekk, og relatert til det, så er de suverene!
Kan absolutt anbefale dem!
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 31 mai 2011, 15:43
av Banditmannen
Da har jeg fått på dekka på felgene, og felgene på sykkelen!
CBP i Skien la om dekka for den nette sum av 481,- Syns ikke det er så ille!
Men det blei fire lodd framme og fem på bakfelgen, men sånn må det vel være...
Totalpris for dekk på felg ble da 2944,70
Har ikke fått testa de enda, bortsett fra 50 meter på parkerinsplassen, og på den lille turen fant jeg ut at nye Michelin Pilot Road 3 er formidable steinplukkere!
Grusen spruta rundt sykkelen, og farta var vel max 20 km/t.
Noen andre som har erfart dette? Satser på at det er fordi de er spill nye...

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 31 mai 2011, 16:26
av AJ
Banditmannen skrev:
Har ikke fått testa de enda, bortsett fra 50 meter på parkerinsplassen, og på den lille turen fant jeg ut at nye Michelin Pilot Road 3 er formidable steinplukkere!
Grusen spruta rundt sykkelen, og farta var vel max 20 km/t.
Noen andre som har erfart dette? Satser på at det er fordi de er spill nye...

At de er steinplukkere høres ikke ut som noen god egenskap, egentlig...
Er dømt til å kjøre flere hundre meter på grus hver gang jeg skal ut med sykker'n og hvis de nye PR3 dekkene som settes på til uka, "plukker" med seg masse småstein på vei til asfalten, høres ikke det noe ærlig ut bra ut, synes jeg...
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 31 mai 2011, 16:38
av Banditmannen
Håper og tror at det bare er fordi de er helt splitt nye...
Dexter har kjørt litt med de, håper han kan berolige!

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 31 mai 2011, 18:41
av Dexter
Banditmannen skrev:Håper og tror at det bare er fordi de er helt splitt nye...
Dexter har kjørt litt med de, håper han kan berolige!

Så langt har jeg bare godord om PR3. Men hvorfor så mange lodd?! Bruker dem maskin? Ja da blir d masse lodd å lite eller feil effekti ifølge han jeg la om hos... unntak er dersom det er uballanse i felgene, men også da bør man unngå å bruke maskin.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 31 mai 2011, 19:24
av Globe
KJenner nå mange som har byttet til PR3 og de er svært fornøyde, selv har jeg PR2 og er OGSÅ svært fornøyd. Har selv bestilt PR3, leveres og monteres på ARC-banen i juli

(eller, rettere sagt...det blir PR3 bak og PR2 foran...får ikke tak i PR3 i min dimensjon enda...de blir produsert og er leveringsklare først 3. juli...og DET er for sent)
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 31 mai 2011, 20:47
av Banditmannen
Dexter skrev:Så langt har jeg bare godord om PR3. Men hvorfor så mange lodd?! Bruker dem maskin? Ja da blir d masse lodd å lite eller feil effekti ifølge han jeg la om hos... unntak er dersom det er uballanse i felgene, men også da bør man unngå å bruke maskin.
Spurte hvordan de balanserte da jeg leverte hjula, og de sa de gjorde det statisk(ala Biltemas utstyr). La ikke merke til antall lodd før jeg kom hjem, men tror ikke jeg hadde klaga om jeg hadde sett det i butikken...
Tror ikke det er noe ubalanse i felgene, hadde bare et lite lodd framme, og ingen bak med de gamle Metzeler Z6 jeg hadde før. Kan nå, som før, slippe styret uansett hastighet, og ingen antydning til vibrasjon!
PS. Glemte å si at det med steinplukking nok var et svært forbigående problem!

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 31 mai 2011, 22:29
av mekkern
Njaaa....så på filmingen bakover at de pella grus titt og ofte...
de er dønn stabile-men utrolig tregstyrte i forhold til Avon men måtte gå en dim opp foran og bak....lurer på andre dekk neste gang gitt....ble som å gå fra STCC bil til Citroen padde-behagelig men zzzzzzzz i respons..
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 31 mai 2011, 23:07
av Jompa
Onsløv skrev:oldmekker skrev:Noen som har synspunkter på den underlige slitasjen med blanke sider og mønster igjen på midten?
Velkommen hit....
For lite lufttrykk.
Evnt at du kjører skjeivt

(les: kjører med "overlening" til en av sidene.
Det er så enkelt som at det er to forskjellige gummiblandinger på midten og på sidene.
Hardere gummi midt på for større slitestyrke, og mykere på sidene for bedre grep i svingene.
Hvis du da kjører mye og "inspirert" i svinger , får du sånn slitasje.
Re: Pirelli Angel, erfaringer?
Lagt inn: 03 jun 2011, 14:22
av RoteEddie
Er på mitt andre sett på BMW HP2 Megamoto. Holder ca 5500 km foran og bak. Veldig stabilt og fint med godt grep både på tørt og vått. Jeg kjører aktivt på svingete veier og har også prøvd Michelin Pilot Power 2CT (Superdekk men utslitt etter 4500 km), Conti Sport Attack (veldig fin styring, godt grep på tørt, ikke så bra på vått, ca 4000 km), Bridgestone BT 016 (anbefales ikke, dårlig på vått, fordekk utslitt før 2000 km).
Re: Pirelli Angel, erfaringer?
Lagt inn: 03 jun 2011, 14:31
av AJ
RoteEddie skrev:Er på mitt andre sett på BMW HP2 Megamoto. Holder ca 5500 km foran og bak. Veldig stabilt og fint med godt grep både på tørt og vått. Jeg kjører aktivt på svingete veier og har også prøvd Michelin Pilot Power 2CT (Superdekk men utslitt etter 4500 km), Conti Sport Attack (veldig fin styring, godt grep på tørt, ikke så bra på vått, ca 4000 km), Bridgestone BT 016 (anbefales ikke, dårlig på vått, fordekk utslitt før 2000 km).
Wow...
voldsom til nedsliting av dekk, må jeg si!
Har PR2 på Tiger, men de holder da i bortimot 10K, kanskje enda mer, både foran og bak...
Kjører også rimelig aktivt, men lite på 'hjulet' uten at jeg dermed påstår at andre med høyere slitefrekvens gjør dette...

;)
Vel... når jeg tenker meg om så er det vel ikke dekk som slites mest hos bakhjulskjørerne...

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 14 jun 2011, 13:16
av 2000Touring
I hvilken nettbutikk får man billigst dekk? Tenker i hovedsak på Michelin PR2/3... Er vel det dekket som er mest fornuftig på min sykkel og bruk(?)