Mortenolb - Multistrada 950 S
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Re: Sv: MortenOlbs Rautetråd - Molde!
Kjedet er fint det!
Jeg klarte å unngå hotell i dag! Er i Sogndal nå. Hatt en fin tur med masse fine svinger i dag!

Jeg klarte å unngå hotell i dag! Er i Sogndal nå. Hatt en fin tur med masse fine svinger i dag!

- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Re: MortenOlbs Rautetråd -Sogndal
Ser ut som et palass, den kåken på bildet 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- PCP
- Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Re: MortenOlbs Rautetråd - Molde!
Fra Sogndal som du er nå er det i alle fall veldig fint å følge 55 et stykke østover, også ta til høyre Tindevegen til Årdal. Tindevegen er riktignok betalings-vei også for MC, men det er ikke stort mer enn en øl i Molde, og en flott vei.mortenolb skrev:Leser det fra dalsnibba nå! Gjorde som du sa, eneste som er ubestemt er hvilken vei fra Stryn til Bergen.

- mortenolb
Re: Sv: MortenOlbs Rautetråd -Sogndal

I går morges dro jeg fra Sogndal, og kjørte i retning Aurland, spiste litt frokost på første bensinstasjon og kom til første ferga akkurat i passe tid.

Etter ferja var det gjennom første tunnel før jeg tok til høyre før lærdalstunnelen(fant i skrivende stund nettopp ut at det var den jeg unngikk) og kjørte bjørgavegen over aurlandsfjellet.

Kom også til stegastein, fant jeg ut!

Etter Aurland kjørte jeg opp rv50 til noe som på kartet heter låvisberget 1..bare for å sjekke ut svingene der. De var ikke de mest interessante, men fin utsikt både der oppe og på veien opp.

Etter det tok jeg e16 bort til Vinje, og hvaenntypeveg nummer 13 til Vik! Der var det ordentlig sommer, men stoppet ikke der. Var over fjellet der som var mest interessant, dog.

Vel nede på fergeleiet i Vangsnes var der jeg la merke til at noe var annerledes med kjedet fra sist jeg kikka, men uviten som jeg var tenkte jeg ikke så hardt på det før det kom noen andre mc-folk jeg kunne spørre, og fant ut at det var låsen som var borte ja.

Over på andre siden var det å prøve å få hjelp, og fikk tips om et bilverksted i Balestrand som kanskje visste råd. Det var ikke noe hjelp å få der, så jeg ringte Falck. Tiden gikk, og halv åtte rullet han inn. Riktignok bare med ståltråd som en nødløsning for kjedelåsen. 500kr i egenandel. Dyreste ståltråden i historien? Fikk med litt ekstra og la på vei. Bestemte meg for å bruke opp den siste lille resten av flaks jeg nå hadde bygd meg opp på å kjøre helt til Bergen. Stoppet ofte og sjekket at ståltråden var på plass, og kjørte til knarvik før jeg tok en spisepause. Tolv timer uten mat hadde jeg gått, så da var det digg med en burger. Ringte kameraten min som var i ferd med å legge seg, og sa at jeg var i området, så da slapp jeg og legge meg i teltet. Kjørte til Arna og sov der! Nå skal jeg ha litt pause.
Ble dårlig med bilder etter problemet, gitt. Men nødløsningen har jeg bilde av, og den er noe spinklere enn den som ble tipset om, men det holdt helt fint.

- mortenolb

Forøvrig også grei utsikt fra verandaen der jeg er!

- mortenolb
Også ett til

Re: MortenOlbs Rautetråd - Indre Arna
Flotte bilder - ser knallfint ut der borte på Vestlandet...
Hadde det vært nærmere Østlandet hadde det vært midt i blinken for dagsturer.... 

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
RuneMC skrev:Flotte bilder - ser knallfint ut der borte på Vestlandet...Hadde det vært nærmere Østlandet hadde det vært midt i blinken for dagsturer....

- mortenolb
Da har jeg hatt en fin tur over Hardangervidda i dag! Endelig hjemme. Sånn utenom det faktum at jeg hadde vondt i rassen allerede etter 5 mil, og at det kom noe regn mellom geilo og kongsberg, så har det vært fint vær. Nå skal jeg slappe av en stund.
Tror jeg må få skifta litt diverse deler på sykkelen ved neste service. Kjenner litt risting når jeg bremser med forbremsen, så kanskje nye skiver er på tide? De har jo tross alt gått minst 22 000, og de var vel sikkert ikke bytta de første 13000 sykkelen hadde gått før jeg kjøpte den. Kan likegodt få nye drev og nytt kjede også, siden fremdrevet var slitent, og kjedet égentlig er feil størrelse. Sikkert på tide med noe bremseklosser også. Og vanlig service, da.
Tror jeg må få skifta litt diverse deler på sykkelen ved neste service. Kjenner litt risting når jeg bremser med forbremsen, så kanskje nye skiver er på tide? De har jo tross alt gått minst 22 000, og de var vel sikkert ikke bytta de første 13000 sykkelen hadde gått før jeg kjøpte den. Kan likegodt få nye drev og nytt kjede også, siden fremdrevet var slitent, og kjedet égentlig er feil størrelse. Sikkert på tide med noe bremseklosser også. Og vanlig service, da.
- mortenolb
Re: MortenOlbs Rautetråd - Hjemme fra tur!
Slenger ut den fullstendige ruten jeg har kjørt. Er noen "bomturer" som man ser. Er vel bare den ene oppe rett etter Sortland som var en genuin bomtur. Gadd ikke stå der i 2 timer og vente på en ferje.
https://goo.gl/maps/eNNwZ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/maps/dYozv" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/maps/UmNFk" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/maps/eNNwZ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/maps/dYozv" onclick="window.open(this.href);return false;
https://goo.gl/maps/UmNFk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
En heftig tur dette! :)
Passer vel bra med en service på sykkelen nå tenker jeg. :-)
Passer vel bra med en service på sykkelen nå tenker jeg. :-)
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Satan, det var ikke liten rute heller da 

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- mortenolb
Serviceintervallet er om ca 50 mil.
må jo trå til når man først skal på tur!

- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
O vestland, vestland..........
Flott tur du hadde, og bra det ble ordnings med kjeden.
Be verkstedet om en kjede med klinket lås når du bytter, så slipper du stresset.
Var ute for det samme som deg nå i uka, men jeg hadde flaks.
Stod inne på verkstedgulvet da jeg oppdaga at klipset mangla, og han som hadde byttet dekk til meg hadde nytt klips liggende. Vel, lykken står den smukke bi......
Flott tur du hadde, og bra det ble ordnings med kjeden.
Be verkstedet om en kjede med klinket lås når du bytter, så slipper du stresset.
Var ute for det samme som deg nå i uka, men jeg hadde flaks.
Stod inne på verkstedgulvet da jeg oppdaga at klipset mangla, og han som hadde byttet dekk til meg hadde nytt klips liggende. Vel, lykken står den smukke bi......
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.