Orions belte - Ducati Scrambler solgt
Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX
Hehe, etter en kjapp reality-check ser jeg hvor tåpelig det ville sett ut.
Blir trolig å gå for svart midtstripe i stedet, i håp om en tilnærmet look som på Classic'en.
Blir trolig å gå for svart midtstripe i stedet, i håp om en tilnærmet look som på Classic'en.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Stakk en tur innom Ducati forhandleren i Fredrikstad i går og fikk øye på to Scrambler Icon (gule) som sto for klargjøring. Flotte sykler. Han startet den opp og det første jeg tenkte var at potten måtte byttes. Den orginale lyden var ikke imponerende. Veldig flott sykkel, men skulle jeg hatt en slik Icon så ville jeg nok spritet opp litt med tanke på utseendet. Den ser liksom litt for "snill" ut. Men billige klistremerker etc. er ikke veien å gå synes jeg.
Med sorte tankdeksler på siden, passende sidevesker etc. så tror jeg utseende vil løftes betraktelig
Med sorte tankdeksler på siden, passende sidevesker etc. så tror jeg utseende vil løftes betraktelig

Takk for ærlig tilbakemelding. Det er samme konklusjon jeg har komt fram til de siste dagene. Sykkelen er på ingen måte stygg. Problemet dens er at den ser så forbaska snill ut. Hehe. Den er gjerne en ulv i fåreklær, men hadde ikke hatt noe imot om den så litt sprekere ut. Iallefall nå som en bytter potte og den blir grovere i målet.Bjerknez skrev:Veldig flott sykkel, men skulle jeg hatt en slik Icon så ville jeg nok spritet opp litt med tanke på utseendet. Den ser liksom litt for "snill" ut. Men billige klistremerker etc. er ikke veien å gå synes jeg.
Det googles nesten hver dag på jakt etter hvordan å style den, men har ikke komt fram til noe endelig enda. Blir å følge med i tiden framover, i håp om å komme over et konsept jeg liker. Kom gjerne med tips hvis du/dere kommer over noe også - eller har forslag til idéer. :-)
Sent from my iPod touch using Tapatalk
Lite som slår en god kopp kaffe i skikkelig krus på morrakvisten.
Nå gjenstår det bare å få nøkkel på nøkkelringen, og komme seg ut på veien.
20 dager igjen, counting.

Nå gjenstår det bare å få nøkkel på nøkkelringen, og komme seg ut på veien.
20 dager igjen, counting.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg tror mye kan gjøres ved å velge en litt dristig potteløsning som skiller seg litt ut rent utseendemessig. Tankdeksler i sort etc. på siden er nevnt. Noen passende og litt "røffe" sidevesker i skinn etc. vil den nok kle også. Salen er jo også noe som drar opp utseendet. Den orginale ser litt for "moderne" og "kjip" ut i forhold til at dette er en sykkel med et "klassisk" utseende. Min tanke er å ikke få den til å se mer "moderne" og "tøff" ut men overdriv heller den klassiske stilen litt med en skikkelig brun skinnsal, brune skinnvesker med litt røff struktur etc.Orion skrev:Takk for ærlig tilbakemelding. Det er samme konklusjon jeg har komt fram til de siste dagene. Sykkelen er på ingen måte stygg. Problemet dens er at den ser så forbaska snill ut. Hehe. Den er gjerne en ulv i fåreklær, men hadde ikke hatt noe imot om den så litt sprekere ut. Iallefall nå som en bytter potte og den blir grovere i målet.Bjerknez skrev:Veldig flott sykkel, men skulle jeg hatt en slik Icon så ville jeg nok spritet opp litt med tanke på utseendet. Den ser liksom litt for "snill" ut. Men billige klistremerker etc. er ikke veien å gå synes jeg.
Det googles nesten hver dag på jakt etter hvordan å style den, men har ikke komt fram til noe endelig enda. Blir å følge med i tiden framover, i håp om å komme over et konsept jeg liker. Kom gjerne med tips hvis du/dere kommer over noe også - eller har forslag til idéer. :-)
Klassisk er greit, men jeg ville fått bort mest mulig chrome og gått over til sort. Da blir den liksom en litt mer badass klassiker. Vertfall sånn JEG tenker da

Det var en god idé. Føles litt som et langdistanseforhold når en ikke har fått prøvd sykkelen enda. Scrambleren blir som kjent min første tunge sykkel, så får gjerne en annen oppfatning av hvilken type MC som passer best litt utpå sommeren. Forhåpentligvis har jeg truffet bullseye, men med alle tankene som svirrer rundt i hodet er det vanskelig å vite. Har vært inne på tanken å bytte den ut allerede etter en sesong. Og heller oppgradere til en Monster. Men blir for dumt å synse om slikt før en har prøvd den.Bjerknez skrev:Min tanke er å ikke få den til å se mer "moderne" og "tøff" ut men overdriv heller den klassiske stilen litt med en skikkelig brun skinnsal, brune skinnvesker med litt røff struktur etc.
Grunnen til jeg nevner det, er med tanke på utgifter. Vi vet alle at det som blir kostet på en sykkel av ekstrautstyr, er rene utgifter med tanke på videresalg. Så jo mer jeg koster på den, jo mer vil jeg tape når den byttes inn. Det beste hadde gjerne vært og beholdt den mest mulig original (iallefall i begynnelsen), i tilfelle jeg finner på å selge den til høsten. Og heller kjøpe inn noen bagasjeløsninger som kan overføres til ny sykkel. Får ta en dag av gangen og se hva det blir til. Gleder meg uansett til å starte sesongen nå. :-)
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Hei, jeg har et Helsport Ringstind, og ja det er trangt.
Ikke helt ukjent med å stange hauet i duken og man må ut for å ta på jakken.
Hvis du ikke har mye bagasje og bare skal bruke teltet til å sove i, er det stort nok.
Det fine med teltet er at stengene blir under 30 cm når de er slått sammen.
Ellers er teltet så tørt og duggfritt som man kan vente seg av et "norsk" telt.
Hvis du ikke har mye bagasje og bare skal bruke teltet til å sove i, er det stort nok.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Hoi! :-)Jompa skrev:Hei, jeg har et Helsport Ringstind, og ja det er trangt.
Takk for tips. Kjøpte til slutt et grønt Exped Orion II Extreme, etter utallige timer googling.
Prioriterte komfort fremfor vekt/størrelse på nedpakka telt. Man har heldigvis et 2-hjuls trekkdyr til å frakte det med.. :-) Innehøyde på 1,3m, vannsøyle på 10.000mm, to innganger etc. 4-sesongers-telt, så kan brukes på vinteren også. Stengene er 38cm når de er slått sammen.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=NI-BQUDlPxo[/video]
Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler
Da var Ram Mount og Adapter til GPSen på plass. Tror dette blir bra.
Tar den med nedover når jeg henter sykkelen om 16 dager, og monterer det før hjemreise.
Valgte å ikke skru til alle skruene, da jeg blir å bytte de i noen svarte fra jobb. It's all about the details.
Må uansett demonteres igjen før montering for å få på plass strømkabelen.
Som dere ser nede i høyre hjørne har jeg prøvd meg med watermark på bildene. Hehe, det blir IKKE denne teksten som kommer til å stå etter jeg kommer i gang. Prøvde litt forskjellig i går, og lå igjen i programmet da jeg eksporterte bildene. Forslag til navn på youtube-konto mottas med takk. :-) Gjerne en kombinasjon av Orion og Scrambler. Men helst uten Motovlog. Fant ut jeg ikke likte det ordet.

Tar den med nedover når jeg henter sykkelen om 16 dager, og monterer det før hjemreise.
Valgte å ikke skru til alle skruene, da jeg blir å bytte de i noen svarte fra jobb. It's all about the details.

Som dere ser nede i høyre hjørne har jeg prøvd meg med watermark på bildene. Hehe, det blir IKKE denne teksten som kommer til å stå etter jeg kommer i gang. Prøvde litt forskjellig i går, og lå igjen i programmet da jeg eksporterte bildene. Forslag til navn på youtube-konto mottas med takk. :-) Gjerne en kombinasjon av Orion og Scrambler. Men helst uten Motovlog. Fant ut jeg ikke likte det ordet.
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Hvis man absolutt skal ha et navn - og gå den veien - så er Scramblion bedre synes jeg, men jeg heller mest mot nei.hakhap skrev:Hva med Orimbler som navn :)

Takk for forslag. :-)hakhap skrev:Hva med Orimbler som navn :)
Prøvesmakte litt på Orimbler. Orion på norsk uttales med tynn r. O-ri-on. På Engelsk: O-ryan. Orimbler blir bra på norsk, men følte gjerne det blei litt vanskelig å uttale på engelsk med tjukk r både på begynnelsen og slutten. O-rimbler.. Sjekka forøvrig orimbler.com og det var ledig.

Kom på Scambler. Hehe. Det rimer hvertfall på Scrambler.

@mortenolb: Scramblion. Liker tankegangen din men heller gjerne mot nei jeg også. Tror ikke mor mi hadde forstått hva jeg tenkte på om jeg tok i bruk det navnet. Samme gjelder gjerne Orimbler.

Geek-alert!

Må tenke litt mer på det tror jeg, så ser vi hva en kommer fram til. Skal ha disse i bakhodet.hakhap skrev:Scrambling Orion eller Orion the Scrambler