Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - High on emotion!

Legg inn av Carpa »

Tok kortisonsprøyte på tirsdag og det var drit vondt et par timer etterpå, men nå etter et par dager så kjennes armen noe bedre ut :D

Og derfor har jeg ENDELIG fått tatt meg en etterlengtet tur med min sorte perle i dag. Kjørte 12 mil og armen ble ikke noe verre :yeyeye :yeyeye Tenker det blir litt kjøring i pinsehelgen ja :prop: Har bestilt fint vær hele helgen. Kjenner at jeg har kjørt alt for lite i år, litt smårusten de første mila, men det gikk seg til etterhvert :yeyeye
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Carpas Blogg - High on emotion!

Legg inn av tor2502 »

Fint at du har kommet deg på to hjul igjen.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - High on emotion!

Legg inn av Carpa »

Tja fint så lenge det varte.. skulle ta ny sprøyte i dag men fremgangen var så dårlig at det ikke hadde noe hensikt. Så nå blir det MR og utredning og jeg er redd for at denne sommeren ikke blir preget av fine mc turer :-( Kan ihvertfall ikke planlegge noen langturer. Er litt trist, og lei av den armen/skulderen nå

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Carpas Blogg - High on emotion!

Legg inn av Olav K »

Carpa skrev:Tja fint så lenge det varte.. skulle ta ny sprøyte i dag men fremgangen var så dårlig at det ikke hadde noe hensikt. Så nå blir det MR og utredning og jeg er redd for at denne sommeren ikke blir preget av fine mc turer :-( Kan ihvertfall ikke planlegge noen langturer. Er litt trist, og lei av den armen/skulderen nå

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Kan ikke annet enn å føle med deg- du fortjener noen fine turer nå etterhvert
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Carpas Blogg - High on emotion!

Legg inn av tor2502 »

Carpa skrev:Tja fint så lenge det varte.. skulle ta ny sprøyte i dag men fremgangen var så dårlig at det ikke hadde noe hensikt. Så nå blir det MR og utredning og jeg er redd for at denne sommeren ikke blir preget av fine mc turer :-( Kan ihvertfall ikke planlegge noen langturer. Er litt trist, og lei av den armen/skulderen nå

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Uffda, det var leit å høre , kan ikke annet enn å ønske deg god bedring og håpe det retter seg.
Jeg får heller stikke innom og ta deg med på en tur hvis lysten blir stor.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - High on emotion!

Legg inn av Carpa »

Jeg tar noen impulsturer rundt på hurumlandet, avhengig av dagsformen, så jeg får luftet meg litt innimellom. Håper jeg skal få tatt meg en tur en av pinsedagene også. Må bare sørge for å ikke rote meg bort i situasjoner hvor jeg må manøvrere sykkelen manuelt.... da sliter jeg litt.

Takk for omtanken folkens, varmer alltid det :D

Har lest noen kommentarer om folk her inne som har vært igjennom operasjon for lignende problemer. Skulle vært interessant å høre mer om det for det kan se ut til at det går den veien med meg også :-)å
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Carpas Blogg - Skulder/arm problemer - gode råd?

Legg inn av LordShaft »

Har du vært hos naprapat? De fleste jeg kjenner som har operert har virkelig angret i ettertid..... Er ikke blitt noe bedre kan du si.

Selv gikk utallige ganger til fysio, leger osv osv for skuldre med konstant spenninger og senebetennelse. Kortison, brexidol, voltaren osv osv... Ingen ting hjalp. Prøvde nåler med strøm i, dette funket litt men fikk stadig tilbakefall

Helt til jeg gikk til naprapat... Han fant ut at feiltrening, stivhet, mobilitet var grunnen til skulder plagene mine... Etter å ha tatt noen behandlinger og vært flink å tøye, har skuldrene mine aldri vært bedre eller sterkere

Sony Z2

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Skulder/arm problemer - gode råd?

Legg inn av Carpa »

LordShaft skrev:Har du vært hos naprapat? De fleste jeg kjenner som har operert har virkelig angret i ettertid..... Er ikke blitt noe bedre kan du si.

Selv gikk utallige ganger til fysio, leger osv osv for skuldre med konstant spenninger og senebetennelse. Kortison, brexidol, voltaren osv osv... Ingen ting hjalp. Prøvde nåler med strøm i, dette funket litt men fikk stadig tilbakefall

Helt til jeg gikk til naprapat... Han fant ut at feiltrening, stivhet, mobilitet var grunnen til skulder plagene mine... Etter å ha tatt noen behandlinger og vært flink å tøye, har skuldrene mine aldri vært bedre eller sterkere

Sony Z2
Jeg har lagt igjen noen kroner hos Naprapat ja, uten at det har hjulpet det grann. Jeg fikk trykkbølgebehandling og øvelser.
Etter det prøvde jeg kortison, uten effekt!
Nå har jeg gått slik i flere måneder og skulderen har blitt veldig stiv. Ingen bevegelse over skulderhøyde eller bakover.
Nå venter jeg på time for MR for å se om de kan se årsaken til disse plagene.

Kan jo nevne at min lillesøster slet med noe av det samme etter noen år som frisør. Hun opererte og omskolerte seg og har vært fin siden. Da meislet de vekk noe som ikke skulle være der.... Dette er noen år siden nå.

Mulig dette er noen senskader etter et kraftig fall ned fra en stige (drøyt 3 m) og rett på parkettgulv, landet på alle fire med godt grep rundt malespannet. Feiltrening kan kanskje være en årsak, det oppsto etter at jeg hadde trent ganske mye over en periode på noen måneder. At jeg har en stillesittende jobb foran PC gjør nok ikke akkurat underverker for mobiliteten heller. Jeg får intense smerter ved visse bevegelser og har lært meg å unngå disse og heller bruke venstre arm i stedet. Selvfølgelig ikke bra for mobiliteten det heller :sk?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Plumber
Innlegg: 411
Registrert: 07 jul 2012, 14:58
Motorsykkelen din: Ingen...
Sted: Bjørkelangen

Re: Carpas Blogg - Skulder/arm problemer - gode råd?

Legg inn av Plumber »

Velkommen i klubben Carpa !
Har slitt med nakke/ skulder i snart 20 år. Måtte fryse av noen nerver i nakken for ca 10 år tilbake. Ble veldig mye bedre etter det. Men etter at årene har gått, så kom smertene tilbake i rygg/ skulder. Har for 1 mnd operert skulder pga forkalkninger og væskeansamling grunnet gått med senebetennelse over lang tid. Forkalkningene ble funnet da jeg tok MR av skulder.
Men da er det jo slik at det norske helsevesenet ikke er de kjappeste, så jeg tok det skrittet til å gå til privatklinikk... Etter 3 uker hadde jeg vært inne til konsultasjoner og operert. Ventetid offentlig er opptil 6 mnd +++ + konsultasjoner, henvisninger m.m.

Skulderen ble raskt mye bedere, men jeg sliter fortsatt med muskulaturen ved nakke og nedover rygg.
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013

30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )

Medlem av: NMCU

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Carpas Blogg - Skulder/arm problemer - gode råd?

Legg inn av Flanker »

Hvis det blir aktuelt med videre utredning/operasjon etter MR så anbefaler jeg å se på ordningen "Raskere tilbake". Her kan du "snike i køen" hvis du jobber i en IA bedrift, og det vet jeg at ihvertfall Carpa gjør. Ikle sikkert ventetiden blir så lang da...

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1601
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Carpas Blogg - Skulder/arm problemer - gode råd?

Legg inn av Kjellrf »

Jeg hadde merkbar bedring med trykkbølgebehandling, 3-4 ganger. Men den største bedringen skjedde da jeg begynte med anti-histaminpiller. Har du mye histamin (et slags betennelsesstoff) i blodet, blir det vanskeligere å bli kvitt betennelsen.

Mat med mye histamin er eksempelvis:
Enkelte matvarer som lagrede oster, røkt mat, jordbær, tomat, tunfisk, vin og øl inneholder histamin og histaminfrisettende stoffer.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Skulder/arm problemer - gode råd?

Legg inn av Carpa »

Jeg går på allergimedisiner hele våren og sommeren så jeg får vel i meg en god dose anti-histaminer.

Flanker, det var et godt tips og det skal sjekkes ut. Søsteren min ventet 6mnd på operasjon.
Nå er jeg ikke sykemeldt og har ingen planer om å bli det men ordningen gjelder vel uansett.

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Carpas Blogg - Skulder/arm problemer - gode råd?

Legg inn av Flanker »

Ordningen gjelder uansett ja. Du kan lese mer om den her: https://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse ... 346117.cms" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Skulder/arm problemer - gode råd?

Legg inn av Carpa »

Da fikk jeg henvisnung fra fastlegen til Raskere tilbake. Desverre gikk det ikke å snike i MR køen (2mnd ventetid), men jeg blir sendt til utredning hos en ortopedisk kir. spesialist og det skjer forhåpentligvis før ferien.

Skal jobbe i Tønsberg i helgen og tenker å trosse den vonde armen og kjøre mc nedover. Krysse fingrene for at jeg er i stand til å kjøre hjem igjen på mandag.

Funderer på om jeg bør kjøpe meg en lås til sykkelen for nå er det bare styrelås på den. Noen som vet hvor trygt eller utrygt sykkelen står på utendørs hotelparkering i Tønsberg?

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Carpas Blogg - Skulder/arm problemer - gode råd?

Legg inn av Kawagutten »

Carpa skrev:Da fikk jeg henvisnung fra fastlegen til Raskere tilbake. Desverre gikk det ikke å snike i MR køen (2mnd ventetid), men jeg blir sendt til utredning hos en ortopedisk kir. spesialist og det skjer forhåpentligvis før ferien.

Skal jobbe i Tønsberg i helgen og tenker å trosse den vonde armen og kjøre mc nedover. Krysse fingrene for at jeg er i stand til å kjøre hjem igjen på mandag.

Funderer på om jeg bør kjøpe meg en lås til sykkelen for nå er det bare styrelås på den. Noen som vet hvor trygt eller utrygt sykkelen står på utendørs hotelparkering i Tønsberg?

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
2 mnd vente tid var lenge å vente,2-3 uker pleier å være vanlig på Unilab i Tønsberg.
Jeg tror det er trygt å parkere på den parkeringen og du kan få låne en skive lås av meg i helgen hvis du vil det :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar