Bjerknez skrev: 18 aug 2024, 01:53
Men prisen er jo også deretter da. 135.000 for en flunka ny BSA 650. En Moto Guzzi V7 har en veiledende pris som er omtrent 50.000 høyere. Det betyr jo ikke at man skal forvente at slike ting skjer, men pris henger ofte i hop med kvalitet, selv om det ikke alltid stemmer.
Men uansett pris, så synes jeg BSA ser veldig bra ut. En ekte klassisk sykkel. Litt dor klassisk for at jeg vil eie en, men utseendet liker jeg :)
Hvor mye BSA'en koster, eller hvor lite den koster har ikke noe med saken å gjøre, etter min mening skal den fungere. En KTM 390 adv ( laget i India ), til 71.000,-, som jeg synes er en veldig grei pris på en sykkel, skal fungere uten problemer. Eller en BMW R 310 GS, koster noen tusenlapper mer også laget i India, skal fungere plettfritt.
Min Triumph Tiger 900 Pro GT til 245.000,- forventet jeg når jeg hentet den at den skulle fungere plettfritt, men gjorde den det - Nei det gjorde den ikke. QS eller Gearshift, slutta å fungere etter 4 dager, og jeg måtte vente i 14 dager før den ble fikset.
Slike ting skjer når en kjøper nye ting uansett pris - les hva AJ skriver om sin 2018 KTM 1290, når han hentet den ut speller ny, det ble en litt trøblete start + en mekanikker i tillegg som ikke fulgte helt med. Ting kan skje med nye ting, men du skal forvente at det fungerer uansett hva det koster.
Og jeg har fortsatt trua på at BSA'en blir bra