Tore L, sin MC Logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Leit med slike opplevelser med en ny sykkel, da... :-|
Får håpe verkstedet/forhandler finner ut av det på mandag.

Ellers er du selvfølgelig veldig velkommen i V7 850 Special klubben :vs !
Har selv hatt en strålende dag med denne sykkelen denne lørdagen og registrerte stor interesse for den på MC-dagen på Hønefoss :-) .

Vil jo gjerne at du fortsatt skal beholde BSA'en, en flott retrotro MC på de fleste områder. Men hvis det blir slik at du opplever å ikke kunne stole på den, så er jeg helt sikker på at du vil trives veldig godt på en Moto Guzzi V7 850 Special :knegg .

Askim MC neste... ;)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

AJ skrev: 17 aug 2024, 20:47 Leit med slike opplevelser med en ny sykkel, da... :-|
Får håpe verkstedet/forhandler finner ut av det på mandag.

Ellers er du selvfølgelig veldig velkommen i V7 850 Special klubben :vs !
Har selv hatt en strålende dag med denne sykkelen denne lørdagen og registrerte stor interesse for den på MC-dagen på Hønefoss :-) .

Vil jo gjerne at du fortsatt skal beholde BSA'en, en flott retrotro MC på de fleste områder. Men hvis det blir slik at du opplever å ikke kunne stole på den, så er jeg helt sikker på at du vil trives veldig godt på en Moto Guzzi V7 850 Special :knegg .

Askim MC neste... ;)
Vi gir ikke opp så lett, men jeg viste jo litt om dette her, at den skal ha en oppgradering og at det kan bli litt bugs til dette er gjort. Men de får svinge seg litt rundt og fikse dette litt fort, ellers blir det nok en Askim tur :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Satser på at ting årnær sæ ;) og at det blir en bra BSA tur til forumtreffet :thumleft
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Traff for øvrig John Arild Monsen på MC-dagen på Hønefoss i dag.
Hilste fra deg og fortalte at vi har vært på flere turer sammen.
Hyggelig med hilsen fikk jeg høre, og skulle hilse så mye tilbake :vs .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 17 aug 2024, 21:32 Vi gir ikke opp så lett, men jeg viste jo litt om dette her, at den skal ha en oppgradering og at det kan bli litt bugs til dette er gjort. Men de får svinge seg litt rundt og fikse dette litt fort, ellers blir det nok en Askim tur :D
Tenkte mye av det samme da jeg fikk problemer med KTM'en etter 1.gangservicen i 2018.
Og senere problemer med div. ting. Alt ordnet på garanti.
Og nå nyter jeg gleden over å ha en sykkel som er utrolig bra på alle måter, selv etter - eller kanskje på grunn av av - 82K spenstige KM :crazy: .

Snittforbruk drivstoff; 0,43/0,45 lokal småkjøring og langkjøring.
Null oljeforbruk.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

AJ skrev: 17 aug 2024, 21:44 Traff for øvrig John Arild Monsen på MC-dagen på Hønefoss i dag.
Hilste fra deg og fortalte at vi har vært på flere turer sammen.
Hyggelig med hilsen fikk jeg høre, og skulle hilse så mye tilbake :vs .
Takk for hilsen AJ, John Arild er en hyggelig kar og vi var som sakt arbeidskolleger i flere år :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

AJ skrev: 17 aug 2024, 22:00
Tore L skrev: 17 aug 2024, 21:32 Vi gir ikke opp så lett, men jeg viste jo litt om dette her, at den skal ha en oppgradering og at det kan bli litt bugs til dette er gjort. Men de får svinge seg litt rundt og fikse dette litt fort, ellers blir det nok en Askim tur :D
Tenkte mye av det samme da jeg fikk problemer med KTM'en etter 1.gangservicen i 2018.
Og senere problemer med div. ting. Alt ordnet på garanti.
Og nå nyter jeg gleden over å ha en sykkel som er utrolig bra på alle måter, selv etter - eller kanskje på grunn av - 82K spenstige KM :crazy: .

Snittforbruk drivstoff; 0,43/0,45 lokal småkjøring og langkjøring.
Null oljeforbruk.
Jeg tror også at dette blir bra til slutt, men det veldig kjedelig at ting ikke er i orden når en kjøper noe.
Men jeg har tro på BSA og kjenner Ronny Leere, og jeg vet at han anstrenger seg for at dette skal bli bra. Men det finnes alltid de som vi kalte mandags biler før, noen håpløse individer som en ikke får til. Får ikke håpe at min er en slik, men jeg troa vettu :D

Hvis ikke drar jeg hit og og kjøper en slik - https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=355834739
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Bjerknez »

Ojojoj....

Veldig synd. Jeg liker BSA'en bedre enn V7'ern utseendemessig. Tror jeg da. Har jo sett V7 live mange ganger, men aldri en BSA, så kan hende bildene lyver... :)

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev: 17 aug 2024, 22:54 Ojojoj....

Veldig synd. Jeg liker BSA'en bedre enn V7'ern utseendemessig. Tror jeg da. Har jo sett V7 live mange ganger, men aldri en BSA, så kan hende bildene lyver... :)
Hva kan man egentlig forvente av et 'gjenopplivet merkenavn produsert i et u-land ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Jompa skrev: 17 aug 2024, 23:38
Bjerknez skrev: 17 aug 2024, 22:54 Ojojoj....

Veldig synd. Jeg liker BSA'en bedre enn V7'ern utseendemessig. Tror jeg da. Har jo sett V7 live mange ganger, men aldri en BSA, så kan hende bildene lyver... :)
Hva kan man egentlig forvente av et 'gjenopplivet merkenavn produsert i et u-land ?
Man skal jo forvente at det fungerer, og India lager manga av de syklene som går på Norske veier i dag. Foruten den jeg har så lager de BMW 310, KTM 125 serien og KTM 390 adv, KTM 390 Duke, Kawasaki Z125, Honda CB125 R, Honda CB 125F ( mange flere Honda varienter ), Vespa som eies av Piaggio i Italia, produsere flere varianter av scootere i India og hele Royal Enfield serien så vit jeg vet. Eller for å si det på en annen måte, de lager utrolig mange av de syklene som vi kjører, og jeg forventer at det skal fungere :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Bjerknez »

Men prisen er jo også deretter da. 135.000 for en flunka ny BSA 650. En Moto Guzzi V7 har en veiledende pris som er omtrent 50.000 høyere. Det betyr jo ikke at man skal forvente at slike ting skjer, men pris henger ofte i hop med kvalitet, selv om det ikke alltid stemmer.

Men uansett pris, så synes jeg BSA ser veldig bra ut. En ekte klassisk sykkel. Litt dor klassisk for at jeg vil eie en, men utseendet liker jeg :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7078
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av dypen »

Det er jo mange som produserer motorsykler i dette segmentet Classic «gammel look», vil tro motorstørrelser som BSA’n til @Tore L er en veldig populær størrelse men også den nakne Classic stilen. Nå har ikke jeg satt meg inn i hva som er i markedet men Royal Enfield 650 selges ny fra kr 109900,- avhengig av hvilke type du velger. BSA’n er priset litt over, her finner jeg ingen prisliste som på Royal Enfield. Utfra hva @Tore L beskriver av prosedyre for å resette elektronikk på BSA’n er jeg litt overrasket … Når mandagen kommer håper jeg de raskt ordner dette. Ingen tvil om at dette er tiltalende sykler, veldig flotte å se på :thumleft
IMG_1688.jpeg
IMG_1689.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Bjerknez skrev: 18 aug 2024, 01:53 Men prisen er jo også deretter da. 135.000 for en flunka ny BSA 650. En Moto Guzzi V7 har en veiledende pris som er omtrent 50.000 høyere. Det betyr jo ikke at man skal forvente at slike ting skjer, men pris henger ofte i hop med kvalitet, selv om det ikke alltid stemmer.

Men uansett pris, så synes jeg BSA ser veldig bra ut. En ekte klassisk sykkel. Litt dor klassisk for at jeg vil eie en, men utseendet liker jeg :)
Hvor mye BSA'en koster, eller hvor lite den koster har ikke noe med saken å gjøre, etter min mening skal den fungere. En KTM 390 adv ( laget i India ), til 71.000,-, som jeg synes er en veldig grei pris på en sykkel, skal fungere uten problemer. Eller en BMW R 310 GS, koster noen tusenlapper mer også laget i India, skal fungere plettfritt.
Min Triumph Tiger 900 Pro GT til 245.000,- forventet jeg når jeg hentet den at den skulle fungere plettfritt, men gjorde den det - Nei det gjorde den ikke. QS eller Gearshift, slutta å fungere etter 4 dager, og jeg måtte vente i 14 dager før den ble fikset.

Slike ting skjer når en kjøper nye ting uansett pris - les hva AJ skriver om sin 2018 KTM 1290, når han hentet den ut speller ny, det ble en litt trøblete start + en mekanikker i tillegg som ikke fulgte helt med. Ting kan skje med nye ting, men du skal forvente at det fungerer uansett hva det koster.

Og jeg har fortsatt trua på at BSA'en blir bra :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Jompa »

Nå.
Det ble litt vel mye diskusjon utav en sleivete kommentarer fra meg.
Beklager.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Jompa skrev: 18 aug 2024, 13:43 Nå.
Det ble litt vel mye diskusjon utav en sleivete kommentarer fra meg.
Beklager.
Ingen ting å beklage Jompa, diskusjoner og at vi har forskjellige meninger er bra og sundt - hadde blitt veldig kjedelig ellers :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Bjerknez »

Tore L skrev: 18 aug 2024, 11:39
Bjerknez skrev: 18 aug 2024, 01:53 Men prisen er jo også deretter da. 135.000 for en flunka ny BSA 650. En Moto Guzzi V7 har en veiledende pris som er omtrent 50.000 høyere. Det betyr jo ikke at man skal forvente at slike ting skjer, men pris henger ofte i hop med kvalitet, selv om det ikke alltid stemmer.

Men uansett pris, så synes jeg BSA ser veldig bra ut. En ekte klassisk sykkel. Litt dor klassisk for at jeg vil eie en, men utseendet liker jeg :)
Hvor mye BSA'en koster, eller hvor lite den koster har ikke noe med saken å gjøre, etter min mening skal den fungere. En KTM 390 adv ( laget i India ), til 71.000,-, som jeg synes er en veldig grei pris på en sykkel, skal fungere uten problemer. Eller en BMW R 310 GS, koster noen tusenlapper mer også laget i India, skal fungere plettfritt.
Min Triumph Tiger 900 Pro GT til 245.000,- forventet jeg når jeg hentet den at den skulle fungere plettfritt, men gjorde den det - Nei det gjorde den ikke. QS eller Gearshift, slutta å fungere etter 4 dager, og jeg måtte vente i 14 dager før den ble fikset.

Slike ting skjer når en kjøper nye ting uansett pris - les hva AJ skriver om sin 2018 KTM 1290, når han hentet den ut speller ny, det ble en litt trøblete start + en mekanikker i tillegg som ikke fulgte helt med. Ting kan skje med nye ting, men du skal forvente at det fungerer uansett hva det koster.

Og jeg har fortsatt trua på at BSA'en blir bra :D
Som jeg skrev @Tore L så er vi enige. Man skal ikke forvente at slikt skjer uansett. :thumleft

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

@dypen Jeg synes jo at Royal Enfield Continetal GT og Interceptor 650 er stilige, de syklene tar oss rett tilbake til 50-60 tallet.
De har en mye finere radiator en det BSA har kommet opp med, og det er TWIN motor.
For også veldig Norton viber når jeg ser på Royal Enfield :D
Noen bilder har vi plass til av Originalen fra 1968 og versjon 2024
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 18 aug 2024, 15:20 @dypen Jeg synes jo at Royal Enfield Continetal GT og Interceptor 650 er stilige, de syklene tar oss rett tilbake til 50-60 tallet.
De har en mye finere radiator en det BSA har kommet opp med, og det er TWIN motor.
For også veldig Norton viber når jeg ser på Royal Enfield :D
Noen bilder har vi plass til av Originalen fra 1968 og versjon 2024
Litt misvisende å benevne oljekjøleregisteret på de luft- og oljekjølte Royal Enfiels 650 syklene for radiator, etter min mening... :-k .
En ojekjøler vil aldri bli like omfangsrik som en radiator på en væskekjølt MC-motor. I tillegg vil den avvike ganske mye utseendemessig enn en radiator.

Hva angår BSA 650'en så kunne nok designerne og ingeniøreren greid å fått til en noe mer integrert radiator delvis skult bak voggeramma for på den måten å få framhevet den nydelig designede motoren enda mer :yeyeye .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

AJ skrev: 18 aug 2024, 15:30
Tore L skrev: 18 aug 2024, 15:20 @dypen Jeg synes jo at Royal Enfield Continetal GT og Interceptor 650 er stilige, de syklene tar oss rett tilbake til 50-60 tallet.
De har en mye finere radiator en det BSA har kommet opp med, og det er TWIN motor.
For også veldig Norton viber når jeg ser på Royal Enfield :D
Noen bilder har vi plass til av Originalen fra 1968 og versjon 2024
Litt misvisende å benevne oljekjøleregisteret på de luft- og oljekjølte Royal Enfiels 650 syklene for radiator, etter min mening... :-k .
En ojekjøler vil aldri bli like omfangsrik som en radiator på en væskekjølt MC-motor. I tillegg vil den avvike ganske mye utseendemessig enn en radiator.
Helt enig AJ, det er egentlig to forskjellige ting :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7078
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av dypen »

Må si jeg likte veldig godt Royal Enfield 650 Interceptor både utseende og ikke minst lyden fra twin motor’n. Så på 10000 km erfaring på YouTube av Royal Enfield 650 Interceptor der en fyr tar for seg spesielt det estetiske som chrom, lakk og gummi som kunne vært bedre og i klar tekst anbefaler han å lagre sykkel innendørs med god beskyttelse som polering av chrom og lakk. Ville ikke vært noe problem for mitt bruk :D Hvis jeg husker riktig var det vel her også dekk som sykkel var levert med var dårlige, en skikkelig opptur med nye Michelin dekk. Dette er en kar som bruker sykkel’n til fra jobb, stranda for å surfe, helg og ferieturer etc Oppfatter tilbakemeldinger her som ærlige :thumleft

dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

dypen skrev: 18 aug 2024, 15:48 Må si jeg likte veldig godt Royal Enfield 650 Interceptor både utseende og ikke minst lyden fra twin motor’n. Så på 10000 km erfaring på YouTube av Royal Enfield 650 Interceptor der en fyr tar for seg spesielt det estetiske som chrom, lakk og gummi som kunne vært bedre og i klar tekst anbefaler han å lagre sykkel innendørs med god beskyttelse som polering av chrom og lakk. Ville ikke vært noe problem for mitt bruk :D Hvis jeg husker riktig var det vel her også dekk som sykkel var levert med var dårlige, en skikkelig opptur med nye Michelin dekk. Dette er en kar som bruker sykkel’n til fra jobb, stranda for å surfe, helg og ferieturer etc Oppfatter tilbakemeldinger her som ærlige :thumleft

Fin youtube film, og jeg skal nok følge med på BSA'en også hvordan chrom, lakk og gummi tåler Norsk vær etterhvert. Men mine sykler står ikke ut og jeg lagrer de hos forhandler eventuelt i egen garasje. Men der blir det alltid litt håndtering med biler inn og ut, og port opp og ned så synes at det er best å sette de bort. Da får jeg de levert tilbake med ferdig service også, passer meg bra :D
Litt synd at BSA'en også ikke kom med Twin motor, for det er jo det som er ekte motorsykler ( tråker sikkert litt i salaten her, for her er det sikkert mange meninger om det ) Men lyden på 1 syl 652cc er ikke så verst den heller, blir bra lyd når du drar til litt rundt 4 til 5000 rpm. Håper det klarer å finne ut av dette slik at jeg kan bruke den på turen til helga, så kan dere få prøve den litt selv. :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Interessante detaljer. I hvert syns jeg det, nemlig at Royal Enfield og BSA motorene er eksakt like store, 652 kubikk.
To HK færre i BSA motoren enn RE's 47 HK, mens BSA maskineriet har 55Nm moment i forhold til RE's 52.

Tankkapasitet: 12 l (BSA) - 13,7 l (Royal Enfield)
Dekkdim: 100/90-18 foran og 150/70-R17 bak (BSA) - 110/90-18 foran og 130/70-18 bak (Royal Enfield)
Vekt: 212 kg. (BSA) - 202 kg. (Royal Enfield)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

AJ skrev: 18 aug 2024, 17:28 Interessante detaljer. I hvert syns jeg det, nemlig at Royal Enfield og BSA motorene er eksakt like store, 652 kubikk.
Blingsa... :redface
648 kubikk på Royal Enfield, men korrekt på BSA, 652 kubikk.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

AJ skrev: 18 aug 2024, 17:28 Interessante detaljer. I hvert syns jeg det, nemlig at Royal Enfield og BSA motorene er eksakt like store, 652 kubikk.
To HK færre i BSA motoren enn RE's 47 HK, mens BSA maskineriet har 55Nm moment i forhold til RE's 52.

Tankkapasitet: 12 l (BSA) - 13,7 l (Royal Enfield)
Dekkdim: 100/90-18 foran og 150/70-R17 bak (BSA) - 110/90-18 foran og 130/70-18 bak (Royal Enfield)
Vekt: 212 kg. (BSA) - 202 kg. (Royal Enfield)
Dette er litt interessant lesing, og hvis jeg sammenligner med andre 1-2 syl og rundt 650cc, så kommer BSA'en egentlig greit ut med hk og moment.
- BMW G 650 GS - 652cc - 60Nm - 5000 RPM - 50 Hk
- Yamaha 660 XT - 660cc - 58 NM - 5250 RPM - 47 HK
- Honda FMX 650 - 649cc - 52 NM - 4500 RPM - 38 HK
- Honda Transalp XL 650cc - 54 NM - 5500 RPM - 53 HK
- Royal Enfield 650 - 648cc - 52 NM - 5250 RPM - 47 Hk
- BSA Goldstar 650 - 652cc - 55NM - 45 HK
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Helt enig!

Viser at BSA har fått mye ut av denne motoren, som jo ser gammaldags ut, men som åpenbart er fullspekket med moderne motorteknologi som væskekjøling, fireventilers topp, to overliggende kamaksler og to tennplugger, uten at dette går på bekostning av utseendet på motoren :drg .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar