Villcamping er derimot et negativt ladet begrep, som oftest beskriver at man camper der det er forbudt, eller der det sjenerer andre.

Fair point. Eller ta med smitten til Sverige. Så slik ser mao min verden ut neste halvåret:
J*"#¤# irriterende når ingen hører etter!!Subsea79 skrev: 27 feb 2020, 09:44 Jeg forventer at naturen og verdens ledere utsetter pandemier og verdenskriger til høsten!
Noe annet vil være blodig urettferdig!
![]()
Samme her. Planen var sydeuropa, Kroatia, Albania, over til Italia hjemover. Det går neppe, så da tenkte vi kanskje å ta en Nornorges-tur. Men det spørs jaggu det også.....FreewheelBurning skrev: 16 mar 2020, 21:41 Blir ganske bekymret for årets sesong ja. Hadde store planer, og det endte opp med å reise landet på langs som mål. Er det realistisk om 3-4 måneder? Kanskje vanskelig å si. Må man ta til takke med kortere turer i nærliggende fylker? Hadde planlagt en kombinasjon av telt (fricamping er vel rette order) og campingplass.
Det blir spennende å se hvordan det utvikler seg ja. Slett ikke umulig at vi får en sesong der vi overvåkes og hindres i å passere kommunegrenser.. Slik er det faktisk mange steder allerede.FreewheelBurning skrev: 16 mar 2020, 21:41 Blir ganske bekymret for årets sesong ja. Hadde store planer, og det endte opp med å reise landet på langs som mål. Er det realistisk om 3-4 måneder? Kanskje vanskelig å si. Må man ta til takke med kortere turer i nærliggende fylker? Hadde planlagt en kombinasjon av telt (fricamping er vel rette order) og campingplass.
Kjekt med lift. Om ikke annet får du vertfall en fabelaktig fin utsikt :)mekkern skrev: 17 mar 2020, 00:41 Skal leie lift denne uka så jeg får fixet noe nødvendig før begrensningene blir ennå værre.
Hele samfunnet vil jo stoppe snart.
Og det har bare så vidt starta. Blir en test det her, på hva vi og samfunnet tåler.AJ skrev: 17 mar 2020, 09:34 @niko
Veldig bra at elevene greier å omstille seg på denne måten!
Men sånn er det antakelig ikke med alle i disse dager. Når godt innarbeide vaner og rutiner må endres blir nok en del
både rastløse, ukonsentrerte, irritable osv.
Jeg tror mange sånn generelt plages når dagliglivet endres.
Kanskje mange flere må lære seg å sette livet på pause i perioder; lene seg tilbake og se muligheten til å gjøre ting man ellers ikke har særlig god tid til.
Lett å si, jeg vet. Men i enkelte situasjoner som den vi er oppe nå, er dette antakelig nødvendig for å unngå å pådra seg flere problemer.
Jeg har en VGS-elev hjemme og hun tar dette på alvor, sitter og løser oppgaver og tar kontakt med venninner for å få hjelp osv. Godt å se at lærerne er så flinke til å løse situasjonen på så fin måte.niko skrev: 17 mar 2020, 09:16 Deler en liten gladmelding fra skole-Norge i disse dystre tider. Jeg sitter hjemme og underviser elevene som også sitter hjemme. Hele klassen (VG1 videregående) svarer blidt på læringsplattformen Teams kl. 08.10. Relativt våkne og relativt opplagte. De jobber med oppgaver og leverer besvarelser :-). En gammel lærer blir varm om hjerterota av sånt.