ejs skrev:Har hørt at for lenge siden så hilste NSU ro80 eiere hverandre med å holde opp antall fingre som tilsvarte bytter av wankelmotorer.
Ha ha ha. Da gikk det plutselig opp for meg hvorfor de fleste RR førere hilser med å bare løfte på en, to eller tre fingre. En finger for hver gang de har mistet lappen...
Hilser på alle på to og tre hjul, ofte også på mopedister. Kunne jo hende at en mopedist synes det er såppas stas å bli hilst på av motorsykklister at vedkommende blir nysgjerrig på motorsykkel, og skaffer seg sjøl en dag..?
Vist æ ikke hilser er det fordi oppmerksomheten er på noe annet, eller de kommer brått på i en sving o.l.
Hilser ikke på skogsmaskiner (ATV), men vist de hilser først så går det automatisk.
Har forstått det sånn at bobilister også hilser..??
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
MaxTron skrev:
Har forstått det sånn at bobilister også hilser..??
Stemmer dette! Også virker det som at det er påbudt med slik båtlue som mange eldre på sjøen i gamledager brukte! Grunnen til jeg vet dette, min far er bobilentusiast "flau" hehe
Delta8v skrev:
Kjører man Alfa Roemo er det hilse plikt og da følger vi den
Det visste jeg ikke!
Høres ut som en meget bra greie, helt klart
Enda en grunn til å vurdere Alfa som min neste bil
Har også hørt at det var noe om hilseplikt i kjøpskontrakten også en gang i tiden, men om dette stemmer vet jeg ikke
Alfa er en strålende bil, prøvd mange slags biler, men det er Alfa som gir den riktige følelsen :)
Har en 159 SW 2.4JTDM Q4 for salg hvis du er interisert
Northman skrev: Har hilset en del på ATV'r, men de hilser aldri tilbake. Pleier også å hilse på Ambulansene, tenker at det kan være greit å være litt kompis med de før eller senere :)
Jeg hilser på alt av uniformert politi også! Spesiellt de på sykkel, men sjeldent de hilser tilbake!
Jeg er ikke alltid enig i prioriteringene deres, og mener de legger alt for mye vekt på å gjøre kriminelle av oss som ligger 10 - 20 over fartsgrensen. Men uniformert politi har en ekstrem signal effekt :-)
Hilser på alle polletier,og er det ei søt og streng polletidame gjør jeg de utroligste ting for å bli kroppsvisitert og gjerne arrestert å !!
Ser iafall polleti som en vanligvis nyttig preventiv faktor i trafikken ! De lager ikke reglene men skal sørge for at de blir fulgt ..dermed basta..