](./images/smilies/grrr.gif)
Sånn er det bare
Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra
Vrengte pølseskinn..... ](./images/smilies/grrr.gif)
](./images/smilies/grrr.gif)
-
- Motorsykkelen din: Yamaha
En liten tur i dag, ja, mellom andre forpliktelser, hehe.
Det ble Grimsrudveien og Skaret, som er gamle gjengangere, på ettermiddagen når man har begrenset tid.
Det ble Grimsrudveien og Skaret, som er gamle gjengangere, på ettermiddagen når man har begrenset tid.

Veien er viktigere enn målet.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kun en kort tur i dag med kona på bagasjebrettet...
Måtte bruke lyshornet på en Merce som knapt greide å komme seg forbi en SUV av et eller annet slag i to-felten oppover mot Lygna på rv.4.
Burfyren skjønte lite og dieselmerca hans slapp ut en god dose klimauvennlig svartrøyk i et tappert forsøk på å krabbe seg forbi. Og det var mer enn grunn god nok til å fare forbi tross heltrukket linje...
Vel... sånt gjør man jo ikke... Annet enn når det er høyst påkrevet. Noe det ikke var i vårt tilfelle...
Men jeg gjorde det nå likevel...
Og fortjener sikkert en
for det...
Uansett, planen i morra er en tur til Smia MC

Måtte bruke lyshornet på en Merce som knapt greide å komme seg forbi en SUV av et eller annet slag i to-felten oppover mot Lygna på rv.4.
Burfyren skjønte lite og dieselmerca hans slapp ut en god dose klimauvennlig svartrøyk i et tappert forsøk på å krabbe seg forbi. Og det var mer enn grunn god nok til å fare forbi tross heltrukket linje...

Vel... sånt gjør man jo ikke... Annet enn når det er høyst påkrevet. Noe det ikke var i vårt tilfelle...

Men jeg gjorde det nå likevel...

Og fortjener sikkert en

Uansett, planen i morra er en tur til Smia MC

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Hentet Il Tempo Petit i dag, reiste fra verkstedet kl.14. Så det ble da en liten tur etterpå. Oslofjordtunellen- Hurumlandet- ferge til Svelvik- Smia mc- Tjøme- Hijol- Hof- mot Sande- motorveien til Sandvika. Det ble da 25 mil. 

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ikke verst, Gammelgutt, slett ikke verst...
;)

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Stort sett fine mc-veier dette i mitt nærområde, håper du tok veien fra Hof til Sande via Hanekleiva. 

Selvfølgelig, er det noen annen vei å kjøre?.Rottenikken skrev:Stort sett fine mc-veier dette i mitt nærområde, håper du tok veien fra Hof til Sande via Hanekleiva.
-
..joa, kan kjøre via E-18 som er dønn kjedelig
- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Tur i dag!
Fra stavanger til tau, videre på RV13 hele veien opp til røldal, over haukelifjellet. RV9 nedover forbi hovden mot evje, tar av over suleskar/Brokke. Over suleksar, forbi byrkjedal og videre gjennom oltedal og ut mot ålgård. Tilbake i Stavanger etter 8timer og snaue 400km..
Fantastisk og kunne ta to av de beste fjellstrekka på en og samme dagstur, lenge leve vestlandet :-)
Kenneth
Fra stavanger til tau, videre på RV13 hele veien opp til røldal, over haukelifjellet. RV9 nedover forbi hovden mot evje, tar av over suleskar/Brokke. Over suleksar, forbi byrkjedal og videre gjennom oltedal og ut mot ålgård. Tilbake i Stavanger etter 8timer og snaue 400km..
Fantastisk og kunne ta to av de beste fjellstrekka på en og samme dagstur, lenge leve vestlandet :-)
Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Sånn ble kjøreruta i dag:
Ble vel omtrent 270 km, tror jeg. Passe lang tur i finværet
Her noen bilder fra turen - eller mer korrekt stedene vi var innom...
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 432#p45432" onclick="window.open(this.href);return false;
Årets beste MC-dag så langt
Ble vel omtrent 270 km, tror jeg. Passe lang tur i finværet

Her noen bilder fra turen - eller mer korrekt stedene vi var innom...
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 432#p45432" onclick="window.open(this.href);return false;
Årets beste MC-dag så langt

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

-
Har da vært på tur i dag også, i regnværet, ble sånn ca. 33 mil .
Det er litt morro å kjøre i øs pøs regn også, litt spesiell følelse, men også OK.
Viktig å lære seg å stole på dekkene sine.
Enda viktigere å kle seg riktig.
God tur i morgen, kanskje i solskinn!
Det er litt morro å kjøre i øs pøs regn også, litt spesiell følelse, men også OK.

- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Du burde jo ha "svippa" deg en tur innom Lågendalen for å treffe noen av "mcsiden-gjengen" som er samlet der!
Jo, er enig med deg, viktig å lære seg å stole litt på kjøretøyet og dekkene, selv i regnvær
Var selv ute å strakk litt på bena i dag, ble ikke mange mila, men nok til at smilet satt godt i hjelmen

Jo, er enig med deg, viktig å lære seg å stole litt på kjøretøyet og dekkene, selv i regnvær

Var selv ute å strakk litt på bena i dag, ble ikke mange mila, men nok til at smilet satt godt i hjelmen

-
..joa, hyggelig å drikke øl, skravle og grille, ,men Larvik da!
- Globe
- Kontakt:
He he he ok, kjenner ikke til "lokalforholda".
-
..flott i Larviksområdet, men passer ikke turopplegg for meg, i morgen går turen mot Jotunheimen og naturopplevelser....
- Globe
- Kontakt:
Ahhhh..høres jo fantastisk ut. Regner med vi får et kjapt referat etter morgendagen også? :[-o< 

-
Joda, skal prøve å gi et lite bidrag, men er nok dårlig på fotografering! :-)
- Globe
- Kontakt:
Jeg bruker stort sett mobilbilder, bruker å holde det for å vise noe av det en opplever langs veien.
Hei
Denne tråden kan du bruke om du ikke legger inn foto også - hyggelig med en kommentar - det var min mening med denne tråden at de som ikke nødvendigvis skriver langt, hardt og med bilder skal ha en tråd hvor de kunne legge inn litt enkelt. Klart det er hyggelig med bilder men ikke nødvendig...
Denne tråden kan du bruke om du ikke legger inn foto også - hyggelig med en kommentar - det var min mening med denne tråden at de som ikke nødvendigvis skriver langt, hardt og med bilder skal ha en tråd hvor de kunne legge inn litt enkelt. Klart det er hyggelig med bilder men ikke nødvendig...
- Globe
- Kontakt:
Absolutt! Alltid moro å lese hvor folk ferdes på små og lengre utflukter, impulsivt og/eller planlagt!
-
Det var vel i grunn det jeg tenkte også!
Jeg ble våt på labbene igår, det viser seg at de fine et år gamle støvlene er sprukket i pløsene. Der er det noe plastikk med masse sømmer på tvers hvor det sprekker langs sømmene.Rottenikken skrev:Har da vært på tur i dag også, i regnværet, ble sånn ca. 33 mil .
Men de nye Pirellidekkene er veldig bra på våt vei, men jeg kjører jo likevel litt mer forsiktig på våt vei enn på tørr.
Endelig sol i ettermiddag, så ble en liten ettermiddagstur med Lierbakkene opp og ned og deretter Hurumlandet... merker ellers at jeg nå begynner å bli skikkelig komfortabel både med sykkel og nedlegg... synes jeg nå selv da... den lille tuppen på venstre fothviler forsvant visst i en venstresving med ujevn asfalt... godt klar over asfaltkvaliteten i denne svingen, men valgte idag å ta den noe kjappere, men da hang ikke fjæringa helt med gitt... så den "bånnet" litt overraskende... jaggu var ikke sidestøtta såvidt nedi også og fikk fjernet litt rust .. men mest gøy da
Har ellers fått tid til å bytte instrumentpære i helga, så nå varsles jeg om lite bensin igjen... praktisk... og i den anledning kjørte jeg til Rortunet for å tanke da det gule indikator-lyset kom på. Ble da liggende bak en Toyota Landcruiser med en liten rød båt på henger, og makan som han kjørte over midtstripa... null reaksjon på et par tut jeg ga ham når han lå mye over midtstripa - i sving - han reagerte kun når det kom biler imot... lurer på hva slike folk tenker på når de kjører, sannsynligvis helt andre ting enn å kjøre bil... Begynte til og med å lure på om det f.eks. var en utenlandsk registrert bil som hadde stjålet båten på henger (står jo i avisen at det er en ny trend å stjele båter som står ferdig på henger... og var jo ikke lett å se regnr på bilen pga hengeren) - men neida det var en BR registrert en... Skremmende med så dårlige sjåfører i trafikken og ikke kult å møte en sånn midt i en sving...

Har ellers fått tid til å bytte instrumentpære i helga, så nå varsles jeg om lite bensin igjen... praktisk... og i den anledning kjørte jeg til Rortunet for å tanke da det gule indikator-lyset kom på. Ble da liggende bak en Toyota Landcruiser med en liten rød båt på henger, og makan som han kjørte over midtstripa... null reaksjon på et par tut jeg ga ham når han lå mye over midtstripa - i sving - han reagerte kun når det kom biler imot... lurer på hva slike folk tenker på når de kjører, sannsynligvis helt andre ting enn å kjøre bil... Begynte til og med å lure på om det f.eks. var en utenlandsk registrert bil som hadde stjålet båten på henger (står jo i avisen at det er en ny trend å stjele båter som står ferdig på henger... og var jo ikke lett å se regnr på bilen pga hengeren) - men neida det var en BR registrert en... Skremmende med så dårlige sjåfører i trafikken og ikke kult å møte en sånn midt i en sving...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Liten tur Tysnes , Fusa tur/retur ca:12 mil. Skiftene vær ,litt regn(+ nyasfaltert) der tok eg det ganske roligt(nytt bakdekk) ca:1750 km i år på min gamle GPZ.
Våknet til strålende vær, men har endel å gjøre. Men hvorfor gjøre noe på morran når det kan utsettes tll senere på dagen?
, så jeg prioriterer en tur med Il Tempo på formiddagen.