Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
Tja, hva kjører han her på..?
[video]http://www.youtube.com/watch?v=KycZk1M7g24[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=KycZk1M7g24[/video]
Re: DEKKTRÅDEN
Er det noen her som har erfaring med Bridgestone BT 016 ?
Fikk lagt om til det idag da firmaet hadde rota med bestillingene (skulle ha Michelin PR3)
Regner med det er et greit dekk på tørr asfalt.
Men hvordan er disse i regn?
Fikk lagt om til det idag da firmaet hadde rota med bestillingene (skulle ha Michelin PR3)
Regner med det er et greit dekk på tørr asfalt.
Men hvordan er disse i regn?

- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: DEKKTRÅDEN
Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.
Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".
Gjenstår bare montering og testing i morgen
Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".
Gjenstår bare montering og testing i morgen

Det er det samme for skylda hvem som har den...
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: DEKKTRÅDEN
Kjøpte du dekk på nett, eller hos Konnerud? Hvor mye tok de i så fall for dekk og jobb(eller bare jobb)Dexter skrev:Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.
Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".
Gjenstår bare montering og testing i morgen
Kom du med løse felger, eller "hele sykkelen"?
Må sjekke ut hvilke muligheter jeg har hvis noe skulle skjære seg her i Skien og omegn...

- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: DEKKTRÅDEN
Jeg kjøpte på motorsykkeldekk.com, kom seg på ca. 2700 levert på døra. Nå leser jeg imidlertid at noen får fantastisk gode priser her hjemme og det stemmer nok med den varsla "prisprofilen" som er igangsatt for å ta tilbake lokalmarkedet, så jeg ville spurt jhos et par lokale pushere av Michelin (eller hva det nå måtte være).Banditmannen skrev:Kjøpte du dekk på nett, eller hos Konnerud? Hvor mye tok de i så fall for dekk og jobb(eller bare jobb)Dexter skrev:Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.
Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
Imidlertid ble det ingenting å balansere på begge mine dekk! Alt var perfekt "out of the box".
Gjenstår bare montering og testing i morgen
Kom du med løse felger, eller "hele sykkelen"?
Må sjekke ut hvilke muligheter jeg har hvis noe skulle skjære seg her i Skien og omegn...
Jeg skrudde av dekkene og møtte opp med nye dekk og gamle dekk på felg. Jeg betalte 350,- totalt men så er jeg støttemedlem hos Smia MC så jeg fikk litt ekstra rabatt på grunn av det. På epost oppga han 200 pr dekk og på hjemmesidene står det 250. Så jeg har ingen grunn til å klage. Jobben ble gjort mens jeg så på å han byttet ventiler og alt. Ingen overilt jobb, men nøyaktig og bra.
Det er klar at om felgen ikke er rett så vil du måtte forvente å kompensere med lodd. Men som han sa på Konnerud dekk, det er skjelden mer enn 5-10 gram som skal til på et moderne motorsykkeldekk (og da plassert KUN en plass på felgen) og er felgen bra så skal det ikke brukes maskin...Elolz skrev:Dette var interessant, når jeg fikk lagt om på min var det en del balansering, og endte opp med MASSE lodd på. På forhjulet var det pga felgen visstnok hadde fått seg et lite dunk etter jeg var litt uheldig i fjor, men er da lodd på bak også. Merker ikke noe på det når jeg kjører så det går vel greitDexter skrev:Da har jeg fått lagt om til PR3 i dag. Fikk det gjort på Konnerud dekkservice. Kjempegod service og hyggelig mann som gladelig la ut om det vi måtte lure på om mc-dekk. Bl.a. har jeg fått vite at mc-dekk kun skal balanseres statisk. Det er kun Bildekk eller større som skal balanseres dynamisk.
Dette betyr i praksis at det verktøyet som Biltema har for å balansere dekk er godt nok for alle formål til MC-dekk! Han viste også at dersom dekket ble kjørt i maskinen så ville den putte på 20g med lodder på et dekk som statisk var perfekt balansert...
En annen myte som jeg glemte å nevne i innlegget i går: Dekk merkes ikke lengre med letteste punkt, dersom et dekk har et merke av noe slag så er det ikke letteste punkt... dette er fra gammelt av og har visstnok ikke vært praktisert de siste 10 årene...
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: DEKKTRÅDEN
Det med merking av letteste punkt tror jeg han tar feil på. Var for ikke så lenge siden på "Inspirasjonskveld" hos mc-deler, hvor de hadde en foredragsholder fra Michelin. Han sa at Michelin ikke hadde slike merker men at andre dekkprodusenter hadde.
Husker også da jeg fikk lagt om dekkene hos Humberset i Volda. Han plasserte prikken motsatt av ventilen og måtte på med 80! gram lodd. Da jeg hadde av dekkene for pulverlakkering plasserte jeg prikken ved ventilen da jeg la de på igjen og slapp unna med 25 gram.
Husker også da jeg fikk lagt om dekkene hos Humberset i Volda. Han plasserte prikken motsatt av ventilen og måtte på med 80! gram lodd. Da jeg hadde av dekkene for pulverlakkering plasserte jeg prikken ved ventilen da jeg la de på igjen og slapp unna med 25 gram.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: DEKKTRÅDEN
Han her dekkmannen fortalte at han hadde vært på en dekk-messe og spurt om akkurat dette og fått til svar det jeg har gjengitt her. Det betyr vel selvfølgelig ikke at noen kanskje enda benytter det. Han fortalte bl.a. hvorfor f.eks. Michelin og Pirelli og sikkert flere er så godt balanserte når de re produserte... Alle skjøter at alle lag i dekket er bevisst og uten tilfeldighet plassert rundt i dekket, mens noen produsenter har alle skjøtene på samme plass. De som har skjøten på samme plass vil naturligvis ha et punkt som er tyngre og motsatt lettere.Snikkeren skrev:Det med merking av letteste punkt tror jeg han tar feil på. Var for ikke så lenge siden på "Inspirasjonskveld" hos mc-deler, hvor de hadde en foredragsholder fra Michelin. Han sa at Michelin ikke hadde slike merker men at andre dekkprodusenter hadde.
Husker også da jeg fikk lagt om dekkene hos Humberset i Volda. Han plasserte prikken motsatt av ventilen og måtte på med 80! gram lodd. Da jeg hadde av dekkene for pulverlakkering plasserte jeg prikken ved ventilen da jeg la de på igjen og slapp unna med 25 gram.
Mer enn dette vet jeg ikke og noen fasit må ikke mine innlegg være, jeg bare forholder meg til gitt informasjon fra en som har dette som yrke og interesse.
Det var iallefall interessant å se at begge mine dekk var 100% uten noen lodd i det hele tatt. Skal teste hjemme også før jeg skrur dem på.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: DEKKTRÅDEN
Godt mulig det gjelder pirelli også, men isåfall har de vel ikke prikk på dekket sitt heller. Det har ikke Michelin ihvertfall. Metzeler som jeg la om til sist hadde prikk, og der utgjorde det ihvertfall en god del. Uansett så skader det ikke å plassere markeringen ved ventilen, så er man på den sikre siden.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: DEKKTRÅDEN
Har fått litt erfaring med Metzeler Z8 Interact, har kjørt med disse dekkene både foran og bak ca. 700 mil, og har ikke noe negativt å si om dem, det er jo touringdekk, og relatert til det, så er de suverene!
Kan absolutt anbefale dem!
Kan absolutt anbefale dem!
Veien er viktigere enn målet.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: DEKKTRÅDEN
Da har jeg fått på dekka på felgene, og felgene på sykkelen!
CBP i Skien la om dekka for den nette sum av 481,- Syns ikke det er så ille!
Men det blei fire lodd framme og fem på bakfelgen, men sånn må det vel være...
Totalpris for dekk på felg ble da 2944,70
Har ikke fått testa de enda, bortsett fra 50 meter på parkerinsplassen, og på den lille turen fant jeg ut at nye Michelin Pilot Road 3 er formidable steinplukkere!
Grusen spruta rundt sykkelen, og farta var vel max 20 km/t.
Noen andre som har erfart dette? Satser på at det er fordi de er spill nye...


CBP i Skien la om dekka for den nette sum av 481,- Syns ikke det er så ille!

Men det blei fire lodd framme og fem på bakfelgen, men sånn må det vel være...
Totalpris for dekk på felg ble da 2944,70

Har ikke fått testa de enda, bortsett fra 50 meter på parkerinsplassen, og på den lille turen fant jeg ut at nye Michelin Pilot Road 3 er formidable steinplukkere!

Grusen spruta rundt sykkelen, og farta var vel max 20 km/t.

Noen andre som har erfart dette? Satser på at det er fordi de er spill nye...

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
At de er steinplukkere høres ikke ut som noen god egenskap, egentlig...Banditmannen skrev: Har ikke fått testa de enda, bortsett fra 50 meter på parkerinsplassen, og på den lille turen fant jeg ut at nye Michelin Pilot Road 3 er formidable steinplukkere!![]()
Grusen spruta rundt sykkelen, og farta var vel max 20 km/t.![]()
Noen andre som har erfart dette? Satser på at det er fordi de er spill nye...

Er dømt til å kjøre flere hundre meter på grus hver gang jeg skal ut med sykker'n og hvis de nye PR3 dekkene som settes på til uka, "plukker" med seg masse småstein på vei til asfalten, høres ikke det noe ærlig ut bra ut, synes jeg...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: DEKKTRÅDEN
Håper og tror at det bare er fordi de er helt splitt nye...
Dexter har kjørt litt med de, håper han kan berolige!

Dexter har kjørt litt med de, håper han kan berolige!

- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: DEKKTRÅDEN
Så langt har jeg bare godord om PR3. Men hvorfor så mange lodd?! Bruker dem maskin? Ja da blir d masse lodd å lite eller feil effekti ifølge han jeg la om hos... unntak er dersom det er uballanse i felgene, men også da bør man unngå å bruke maskin.Banditmannen skrev:Håper og tror at det bare er fordi de er helt splitt nye...![]()
Dexter har kjørt litt med de, håper han kan berolige!
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
KJenner nå mange som har byttet til PR3 og de er svært fornøyde, selv har jeg PR2 og er OGSÅ svært fornøyd. Har selv bestilt PR3, leveres og monteres på ARC-banen i juli
(eller, rettere sagt...det blir PR3 bak og PR2 foran...får ikke tak i PR3 i min dimensjon enda...de blir produsert og er leveringsklare først 3. juli...og DET er for sent)

-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: DEKKTRÅDEN
Spurte hvordan de balanserte da jeg leverte hjula, og de sa de gjorde det statisk(ala Biltemas utstyr). La ikke merke til antall lodd før jeg kom hjem, men tror ikke jeg hadde klaga om jeg hadde sett det i butikken...Dexter skrev:Så langt har jeg bare godord om PR3. Men hvorfor så mange lodd?! Bruker dem maskin? Ja da blir d masse lodd å lite eller feil effekti ifølge han jeg la om hos... unntak er dersom det er uballanse i felgene, men også da bør man unngå å bruke maskin.

Tror ikke det er noe ubalanse i felgene, hadde bare et lite lodd framme, og ingen bak med de gamle Metzeler Z6 jeg hadde før. Kan nå, som før, slippe styret uansett hastighet, og ingen antydning til vibrasjon!

PS. Glemte å si at det med steinplukking nok var et svært forbigående problem!

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: DEKKTRÅDEN
Njaaa....så på filmingen bakover at de pella grus titt og ofte...
de er dønn stabile-men utrolig tregstyrte i forhold til Avon men måtte gå en dim opp foran og bak....lurer på andre dekk neste gang gitt....ble som å gå fra STCC bil til Citroen padde-behagelig men zzzzzzzz i respons..
de er dønn stabile-men utrolig tregstyrte i forhold til Avon men måtte gå en dim opp foran og bak....lurer på andre dekk neste gang gitt....ble som å gå fra STCC bil til Citroen padde-behagelig men zzzzzzzz i respons..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: DEKKTRÅDEN
Det er så enkelt som at det er to forskjellige gummiblandinger på midten og på sidene.Onsløv skrev:Velkommen hit....oldmekker skrev:Noen som har synspunkter på den underlige slitasjen med blanke sider og mønster igjen på midten?
For lite lufttrykk.
Evnt at du kjører skjeivt(les: kjører med "overlening" til en av sidene.
Hardere gummi midt på for større slitestyrke, og mykere på sidene for bedre grep i svingene.
Hvis du da kjører mye og "inspirert" i svinger , får du sånn slitasje.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Pirelli Angel, erfaringer?
Er på mitt andre sett på BMW HP2 Megamoto. Holder ca 5500 km foran og bak. Veldig stabilt og fint med godt grep både på tørt og vått. Jeg kjører aktivt på svingete veier og har også prøvd Michelin Pilot Power 2CT (Superdekk men utslitt etter 4500 km), Conti Sport Attack (veldig fin styring, godt grep på tørt, ikke så bra på vått, ca 4000 km), Bridgestone BT 016 (anbefales ikke, dårlig på vått, fordekk utslitt før 2000 km).
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Pirelli Angel, erfaringer?
Wow...RoteEddie skrev:Er på mitt andre sett på BMW HP2 Megamoto. Holder ca 5500 km foran og bak. Veldig stabilt og fint med godt grep både på tørt og vått. Jeg kjører aktivt på svingete veier og har også prøvd Michelin Pilot Power 2CT (Superdekk men utslitt etter 4500 km), Conti Sport Attack (veldig fin styring, godt grep på tørt, ikke så bra på vått, ca 4000 km), Bridgestone BT 016 (anbefales ikke, dårlig på vått, fordekk utslitt før 2000 km).
voldsom til nedsliting av dekk, må jeg si!

Har PR2 på Tiger, men de holder da i bortimot 10K, kanskje enda mer, både foran og bak...
Kjører også rimelig aktivt, men lite på 'hjulet' uten at jeg dermed påstår at andre med høyere slitefrekvens gjør dette...

Vel... når jeg tenker meg om så er det vel ikke dekk som slites mest hos bakhjulskjørerne...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Bosted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: DEKKTRÅDEN
I hvilken nettbutikk får man billigst dekk? Tenker i hovedsak på Michelin PR2/3... Er vel det dekket som er mest fornuftig på min sykkel og bruk(?)
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: DEKKTRÅDEN
Billigste blir vel mest sannsynlig motorsykkeldekk.com. Prisene der er ferdig levert på døren.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: DEKKTRÅDEN
De har vært hoffleverandør til meg på dekk til både sykkel og bil (da dekkonline.com som er samma greiene) inntil nylig. Nå er jeg litt skeptisk. Kjøpte nytt fremdekk til sykkelen forrige mnd - Metzler Z6 Interact - og fikk et dekk produsert i uke 19 2008?!Snikkeren skrev:Billigste blir vel mest sannsynlig motorsykkeldekk.com. Prisene der er ferdig levert på døren.


Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: DEKKTRÅDEN
Da jeg kjøpte dekk der forrige gang fikk jeg dekk som var nesten 2 år gamle, men så lenge de er lagret skikkelig har ikke det så veldig mye å si. Har opplevd å få montert 3 år gamle dekk på sykkel hos norsk forhandler tidligere, så det er ikke sikkert det er noe bedre her.
Men no har jo mc-deler.no lagt seg på samme pris som motorsykkeldekk.com på Michelin dekk, så no venter jeg på tilbakemelding om hvor lang bestillingstid det er på PR2 foran og PR3 bak til sykkelen min.
Men no har jo mc-deler.no lagt seg på samme pris som motorsykkeldekk.com på Michelin dekk, så no venter jeg på tilbakemelding om hvor lang bestillingstid det er på PR2 foran og PR3 bak til sykkelen min.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: DEKKTRÅDEN
Joda, det er bare noen få hundrelapper som skiller motorsykkeldekk.com fra min faste pusher av Yamahadeler, kjøreklær osv. i Bergen, men det er dette med at man får dekkene på døren da. Framdekket blir nok kjøpt lokalt denne gangen...Snikkeren skrev:Da jeg kjøpte dekk der forrige gang fikk jeg dekk som var nesten 2 år gamle, men så lenge de er lagret skikkelig har ikke det så veldig mye å si. Har opplevd å få montert 3 år gamle dekk på sykkel hos norsk forhandler tidligere, så det er ikke sikkert det er noe bedre her.
Men no har jo mc-deler.no lagt seg på samme pris som motorsykkeldekk.com på Michelin dekk, så no venter jeg på tilbakemelding om hvor lang bestillingstid det er på PR2 foran og PR3 bak til sykkelen min.
Hadde en norsk forhandler montert tre år gamle dekk på sykkelen min skulle de fått tatt dem av igjen fortere enn svint og satt på frisk gummi. På bil er det forsåvidt greit nok, men på sykkelen har jeg bare to stk. gummiartikler som er i kontakt med vegbanen og de skal ikke være pensjonsmodne når jeg kjøper dem til blodpris. Igjen; sikkert greit nok hvis de er skikkelig lagret, men jeg vet jo strengt tatt ikke det.
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
Re: DEKKTRÅDEN
Fikk satt på PL 3 før jeg dro på europatur med Agustaen nå og jeg ble veldig imponert over det dekket.Globe skrev:KJenner nå mange som har byttet til PR3 og de er svært fornøyde, selv har jeg PR2 og er OGSÅ svært fornøyd. Har selv bestilt PR3, leveres og monteres på ARC-banen i juli(eller, rettere sagt...det blir PR3 bak og PR2 foran...får ikke tak i PR3 i min dimensjon enda...de blir produsert og er leveringsklare først 3. juli...og DET er for sent)
Satt som klistra i alpene i øs pøs regn vær.
Dro på 500 mil på det på 14 dager med blanda kjøring ...svinger og Autobahn. Det syns nesten ikke på det.
Normalt blir dekk litt flate på midten ved litt høye hastigheter på autobahn, men dette er fortsatt rundt og fint.
Konklusjon: Super allround dekk og spesiellt på vått.