Årets første ettermiddagstur. Årets første tanking!
Temp ved start +4.6 Temp hjemme igjen -2.2 (!) Syntes det ble litt kaldt på fingertuppene på slutten ja....
Igår var det +6.8 om morgenen men allikevel is på småveien utenfor hos meg, så tyder på frost i bakken - da gidder jeg ikke tøye grensene. Så har drøyd det til idag når endelig veien var tørr.
Med nyladet batteri startet sykkelen på første og ble til at jeg kjørte en tur ned langs Grimsrudveien, men snudde før skyggefullt skogsparti. Deretter nordover langs Drammensfjorden og opp de gamle Lierbakkene, alt veldig tørt og fint, og heller ikke noe særlig grus eller sand å se eller merke. Rundkjøringene stort sett som hadde litt grus her og der, men ikke noe farlig. Telehiv og sprekker er det mer enn nok av, men telehiv er jo nesten morsomt i mindre mengder når man kan løfte baken litt og fjære med beina omtrent som i slalåmbakken.
Kjørte ganske så pent og pyntelig i svingene - er jo kald asfalt og ditto dekk ennå, så venter med de store nedleggene til det blir varmere i været og til jeg har fått sjekket 100% at det ikke er noe grus/sand i favorittsvingene. Balansen satt som et skudd den også - nesten overraskende, en lang vinter tatt i betraktning - men det er bra, øver på det hver gang jeg må stoppe opp i kryss... se hvor lenge jeg kan holde balansen og bare bevege sykkelen mikroskopisk... ittno' "foot dragging" her nei
Uansett satt gliset som spikra, og var veldig veldig godt å svinge, flytte kroppsvekta til innersiden og tross alt få en god smak av nedlegg, fartsvind, lyder, lukter og hele opplevelsen som gjør mc-kjøring så gøy
Neste par dagene er det varslet kun +1, +2 på dagtid og diverse minusgrader om natta, så blir vel et lite opphold til lenger ut i uka nå
Bilder fra turen, de to første fra Drammensfjorden og det siste fra Lierbakkene, utsikt retning Drammen
[album]1736[/album][album]1737[/album][album]1738[/album]