Ny sykkel i 2013

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Bringisen »

kz1300 skrev:
Bringisen skrev:
ojda skrev:Jeg er ikke like så sikker på at du hadde sagt det samme etter
4-6dager a 45-50 mil på McSidentur :-k
Men at "liten lett" er gøy protesterer jeg ikke på :thumleft

@ Kz1300: Når det gjelder de syklene du har igjen i vektskålen
er det vel to viktige kriterier du bør tenke nøye på :[-X
Det ene er kardang eller ikke, og det andre er turbulens :-k
Det er der Multistradaen ikke når opp i mine øyne.
Jeg vil ikke dytte deg i noen retning jeg, men en turbulensfri tilværelse
uten å måtte titte gjennom plexiglass har mye med komfort å gjøre :[-X
Er enig i det meste av det du sier her men selv om jeg er med på å vanne ut denne tråden så vil jeg gjerne få lov til komplettere mer av det du skriver.
(Tråden omhandler vel egentlig trådstarter og andre som vurder ny sykkel i 2013 eller ikke, så jeg beklager om dette ikke passer det du spør etter)
Jeg hadde i 2008 en helt ny HD med ja , 1200ccm , mange vil på grunn av kubikk kalle sykkelen stor. Men den var uten noen form for kåpe eller beskyttelse , og etter min mening nesten ubrukelig på lange strekninger på grunn av vind eller regn mot kroppen.
(Jeg har nå en sykkel med kun 800ccm og vil betegnes som liten (om man ser bort fra høyden :P :p ) , denne sykkelen har jeg ingen problemer med å kjøre 80-90 mil selv om det regner eller om man ligger bak trailere. Dette på grunn av god sittestilling , vindbeskyttelse og et godt sete.
På bakgrunn av dette vil jeg påstå at størrelsen på sykkelen ikke er synonymt med gode eller dårlige turegenskaper. (Akkurat dette vet nok trådstarter selv hva som er best for ham siden han har en kubikkstor sykkel uten kåpe :-) )
Så dette med kardang eller kjede. Jeg har som mange andre hatt sykler med begge deler og merker forskjellene.
Det jeg ser på som den største fordelen med en moderne kardang er at den er vedlikeholdsfri så lenge den virker , bare dette gjør at jeg savner kardangen fra R1200GS.
Fordelen med kjede er at det skal lite til for at det fungerer og at man kan fikse kjedet eller skifte det uansett hvor man befinner seg. Man kan ha en ny kjede i sidekofferten og skifte den i villmarken om man må , man fikser ikke en kardang like enkelt. En smurt og riktig strammet kjede går stille og stjeler lite effekt. Vekten er også mye mindre enn en kardang.
På tross av fordelene til kjedet så ville jeg nok kanskje likevel valgt kardang om jeg skulle kunne velge.
Dette med vindskjerm er mere nyansert enn turbulens og titte gjennom et plexiglass. Det er ikke uten grunn en touringsykkel blir levert med stor vindskjerm. Man skal vel sitte komfortabelt på en touringsykkel ?
Som jeg nevnte med Harleyen uten vindskjerm så var det et mareritt synes jeg og kan derfor ikke ha en sykkel uten vindskjerm igjen.
En god vindskjerm er etter min mening ganske så avgjørende for en komfortabel langtur. Jeg mener at å kunne justere en vindskjerm etter behov er alfa og omega. Da merker jeg at å stille skjermen i nederste posisjon gir turbulensfri fremdrift selv om mye av fartsvinden tas bort fra kroppen. Men når regnet står på som verst og man gjerne må ligge bak en trailer som koster opp vann og dritt så er ingenting så fint som å dukke ned bak en skjerm man kan se igjennom og som beskytter mot vind,vann og dritt. I de tilfellene lever jeg gjerne med litt turbulens, så får jeg heller kjøre skjermen ned igjen på solskinnsturene.

Men igjen vil jeg påpeke at dette kun er mine betraktninger og ingen fasit ;-)
Alle vi som har mange år på baken har allerede gjort oss opp vår egen mening om det meste , men for nye fjes kan erfaringer være greit.
Her var det mange fine tips, heller mer mot kardang igjen etter egen erfaring og hva Bringisen og Ojda skriver. Fint med så mye vedlikeholdsfritt som mulig. Da detter kanskje MTS litt ned på lista, den var høyt opp en periode utifra karakter og sportslighet. Legger også ved et par bilder fra sykkelen jeg har nå, er også i tvil om jeg vil kvitte meg med den ettersom det er en klasikker sykkel.
IMG_3427_mini.jpg
IMG_3429_mini.jpg
Som du ser Bringisen, så har jeg satt på en billig Biltema vindskjerm nettopp for å ikke få hele vind, regn og snøværet i fjeset. Nå vi dro på MCsidens vårslipptur fikk vi 15 minutter med skikkelig snøvær over fjellet fra Notodden til Bø og da var det godt med en stor vindskjerm. Selv om ikke denne Biltema skjermen forskjønner sykkelen så var funksjonen viktigere.

Så ja en god vinskjerm er viktig. Kardang er viktig og fremdeles mener jeg at 1 til 3 år brukt sykkel er det mest lønnsomme.
Da kommer Exploreren høyt opp på lista igjen, men det er svært få brukte eksemplarer å finne på Finn.no kan det være fordi eierne er svært godt fornøyde med kjøpet sitt? Det er flere GS og GSA'er å se på Finn så BMW'en er også kommer høyere opp på lista igjen.
Vireklig et flott eksemplar av et ikon der. :thumleft Elsker å se folk som tar slik vare på nostalgiske skjønnheter. Hadde jeg hatt evner og gryn er en av mine drømmer et flott eksemplar av en Z900. En virkelig perle. Du må aldri finne på å selge din Z1300...

Når det gjelder at det er få Explorere på finn.no så skulle vel det bare mangle. Hvor lenge har denne modellen vært i salg og hvor mange solgte i forhold til 1200GS spiller selvfølgelig også en stor rolle. Kanskje det kommer noen Explorere tilsalgs når våren nærmer seg. Ja hvis ikke du må handle nå da. Helt sikkert også endel GS eiere som skifter til nye GS når sesongen nærmer seg. Dessuten kommer jo også KTM med en sterk konkurrent nå til våren. Kommer sikkert både GSer og Explorere tilsalgs da.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av omaas »

kz1300 skrev:
Gode refleksjoner du kommer med Busa Trond som alltid, ja burde kanskje ta med Croostoureren til Honda også på lista over de som bør sjekkes nærmere. Og skal virkelig vurdere å ta en tur over skogen hvis ikke ny sykkel er kjøpt når veiene blir bare.

Og til ZZR-Erling, den sykkelen jeg har idag har også kraftige heistendenser og med gode napp i kardangen ved av/på gass så er vel kjent med det. Har nok tenkt at disse tingene vil bli bedre med en nyere sykkel. Ja her blir det å tråle videre på Finn.no for å finne noen eksemplarer som jeg kan sjekke nærmere ut.
Har du vurdert å importere sjøl?

http://www.mobile24.no/index.htm
Her er blant annet 77 Explorer å velge mellom. :-)
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Tom »

kz1300 skrev:Her var det mange fine tips, heller mer mot kardang igjen etter egen erfaring og hva Bringisen og Ojda skriver. Fint med så mye vedlikeholdsfritt som mulig. Da detter kanskje MTS litt ned på lista, den var høyt opp en periode utifra karakter og sportslighet
Vist MTS ligger på toppen av ønskelisten, så hadde eg ikkje blitt skremt av at det er kjededrift. Er jo ikkje så mykje som må gjerast,1min kver 30mil +- for å smøre og straming en sjelden gang. Kjede og drevsett varer gjerne 30 000km ved riktig vedlikehold.
Eg liker meir og meir MTS etter kvert eg leser om den sjølv om eg sliter litt med nebbet ;-)
Her er en litt artig video om korleis MTS vart skapt
[video]http://www.youtube.com/watch?v=TVwprnd9bS0[/video]

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ArcticTiger »

Streetfighter_Trygve skrev:Mye ADV prat her, så mye at jeg registrerte meg for å gi et ikke adv bidrag :roll
Det selv om jeg ikke skal kjøpe ny sykkel heller, fikk nemmelig denne på døren i April i år, direkte fra Ducati, for 150 000 nok :prf
Øøøhh, håper du ikke tok den der kopi-kommentaren om Duccen din ille opp, StritFeigterTryggve :redface
Det hadde vært innmari tøfft om du kunne skrive litt og poste noen bilder fra stritfegter-livet i Korrea, lag gjerne din egen logg på dette :thumleft

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

ZZR-Tom skrev:
kz1300 skrev:Her var det mange fine tips, heller mer mot kardang igjen etter egen erfaring og hva Bringisen og Ojda skriver. Fint med så mye vedlikeholdsfritt som mulig. Da detter kanskje MTS litt ned på lista, den var høyt opp en periode utifra karakter og sportslighet
Vist MTS ligger på toppen av ønskelisten, så hadde eg ikkje blitt skremt av at det er kjededrift. Er jo ikkje så mykje som må gjerast,1min kver 30mil +- for å smøre og straming en sjelden gang. Kjede og drevsett varer gjerne 30 000km ved riktig vedlikehold.
Eg liker meir og meir MTS etter kvert eg leser om den sjølv om eg sliter litt med nebbet ;-)
Her er en litt artig video om korleis MTS vart skapt
[video]http://www.youtube.com/watch?v=TVwprnd9bS0[/video]
Er helt enig, jeg blir ikke skremt av kjededrift, nesten tvert imot.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Bosted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av gbruaset »

Streetfighter_Trygve skrev:
Crinos skrev:
Streetfighter_Trygve skrev:Mye ADV prat her, så mye at jeg registrerte meg for å gi et ikke adv bidrag :roll
Det selv om jeg ikke skal kjøpe ny sykkel heller, fikk nemmelig denne på døren i April i år, direkte fra Ducati, for 150 000 nok :prf
Hei og velkommen hit :vs
Og OI for en nydelig sykkel... Jeg inbilte meg at Streetfigther'n var mye dyrere enn dette... Var dette norske priser med norske skilter? :scratch
Hmm, nei desverre. Har vært en drøm siden den ble lansert, men den har vært for dyr. Ser at det har vært diverse poster om Norske avgifter så jeg skal ikke ripe opp mer i det.
Jeg reiste for 1 år siden til Korea for en jobb der og dumpet tilfeldigvis innom Ducati Busan, litt hjelp av Google translator så var det gjort.....Når det er sagt så har jeg ikke angret mye i ettertid. Fantastisk å kjøre sykkel her borte, fine veier å godt vær. MC sessong fra Mars til Desember. Jeg skal se om ikke jeg kan legge med litt flere godbiter etterhvert. :roll
Velkommen hit! Høres utrolig digg ut med så lang mc sesong! Her i nord, er det jo, med litt velvilje sesong fra mars til november, men sannsynligvis bare 4 - 5 virkelig gode måneder...

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Andreas »

Streetfighter_Trygve skrev:Mye ADV prat her, så mye at jeg registrerte meg for å gi et ikke adv bidrag :roll
Det selv om jeg ikke skal kjøpe ny sykkel heller, fikk nemmelig denne på døren i April i år, direkte fra Ducati, for 150 000 nok :prf
Grattis med ny og grom sykkel :vs Liker fargekomboen der, den røde rammen blir en knall kontrast til mattgrå :D

En ny slik en med Termi-eksos, bekker vell fort 300.000,- her hjemme :mk

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Barbarozza »

ZZR-Tom skrev: Vist MTS ligger på toppen av ønskelisten, så hadde eg ikkje blitt skremt av at det er kjededrift. Er jo ikkje så mykje som må gjerast,1min kver 30mil +- for å smøre og straming en sjelden gang. Kjede og drevsett varer gjerne 30 000km ved riktig vedlikehold.
1 minutt og 30 mil så overdriver du smøringa :[-o< og det holder med smøring på innsiden av kjede. Rens det heller noen ggr i løpet av sesongen med lampeolje og tørk godt av. Med pent vær så kan du fint kjøre 1000 km på en smøring. Regner det kan du jo kline på litt mer :-) Men ellers er jeg helt enig med deg Multien er antaglig noe av det bedre til å gjøre alt, men "PEN" er den ikke i mine øyne, da er Tiger og Stelvio bedre å se på
Memento mori

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Tom »

Barbarozza skrev:
ZZR-Tom skrev:Vist MTS ligger på toppen av ønskelisten, så hadde eg ikkje blitt skremt av at det er kjededrift. Er jo ikkje så mykje som må gjerast,1min kver 30mil +- for å smøre og straming en sjelden gang. Kjede og drevsett varer gjerne 30 000km ved riktig vedlikehold.
1 minutt og 30 mil så overdriver du smøringa :[-o< og det holder med smøring på innsiden av kjede. Rens det heller noen ggr i løpet av sesongen med lampeolje og tørk godt av. Med pent vær så kan du fint kjøre 1000 km på en smøring. Regner det kan du jo kline på litt mer :-) Men ellers er jeg helt enig med deg Multien er antaglig noe av det bedre til å gjøre alt, men "PEN" er den ikke i mine øyne, da er Tiger og Stelvio bedre å se på
1 min så er det inkl sette sykkelen på midtstøtta og sparke i hjulet, tar en lett spray på innsiden av kjeden.

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Nebbet på Multien, er litt væl fremtredende ja...synd..også liker jeg lyden i trippelen bedre.

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Bosted: Notodden

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av dag-zzr »

:vs :vs
Ja,Ja- det å kjøpe ny sykkel er ikke like greit bestandig. Ser at du har fåttt et uttall av gode råd og tips i tråden. Det er nok utvilsomt mange av de anbefalte syklene som kan være aktuelle. Ser at du helst vil ha sykkel med kardang. Greit nok det. Men du må også tenke på litt ekstra komfort. Sånn som koppholder og askebeger :prf
Mitt bidrag til alternativ ny mc.


1400GTR.jpg



eller
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38494985" onclick="window.open(this.href);return false;

Uansett hva du velger blir det riktig :thumleft

Er vel egentlig i markedet for en toppboks. Men når man er i en butikk og får se ny modell- da er det fare på ferde. :-)å
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

dag-zzr skrev::vs :vs
Ja,Ja- det å kjøpe ny sykkel er ikke like greit bestandig. Ser at du har fåttt et uttall av gode råd og tips i tråden. Det er nok utvilsomt mange av de anbefalte syklene som kan være aktuelle. Ser at du helst vil ha sykkel med kardang. Greit nok det. Men du må også tenke på litt ekstra komfort. Sånn som koppholder og askebeger :prf
Mitt bidrag til alternativ ny mc.

1400GTR.jpg
eller
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38494985" onclick="window.open(this.href);return false;

Uansett hva du velger blir det riktig :thumleft

Er vel egentlig i markedet for en toppboks. Men når man er i en butikk og får se ny modell- da er det fare på ferde. :-)å
Hei Dag, har nok bestemt meg hvis det blir handel så blir det nok i Adventure klassen, selv om Kawan er fin så ønsker jeg meg en litt lettere sykkel en det GTR'en er.
Og pass deg for MC butikker, kjøpslysten kan bli større en kun en toppboks. Har du tenkt noe mer på å finne en god Vårslipp tur, finne dato og rute?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Dexter »

kz1300 skrev:
dag-zzr skrev::vs :vs
Ja,Ja- det å kjøpe ny sykkel er ikke like greit bestandig. Ser at du har fåttt et uttall av gode råd og tips i tråden. Det er nok utvilsomt mange av de anbefalte syklene som kan være aktuelle. Ser at du helst vil ha sykkel med kardang. Greit nok det. Men du må også tenke på litt ekstra komfort. Sånn som koppholder og askebeger :prf
Mitt bidrag til alternativ ny mc.

1400GTR.jpg
eller
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38494985" onclick="window.open(this.href);return false;

Uansett hva du velger blir det riktig :thumleft

Er vel egentlig i markedet for en toppboks. Men når man er i en butikk og får se ny modell- da er det fare på ferde. :-)å
Hei Dag, har nok bestemt meg hvis det blir handel så blir det nok i Adventure klassen, selv om Kawan er fin så ønsker jeg meg en litt lettere sykkel en det GTR'en er.
Og pass deg for MC butikker, kjøpslysten kan bli større en kun en toppboks. Har du tenkt noe mer på å finne en god Vårslipp tur, finne dato og rute?
Hei!

Skulle det passe seg slik og dere vil ha med flere på turen så blir jeg gjerne med :redface
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

Dexter skrev: Hei
Skulle det passe seg slik og dere vil ha med flere på turen så blir jeg gjerne med :redface
Hei Dexter, vi fikk en utfordring etter Vårslippturen 2012 om at vi burde arrangere en Vårslipptur 2013. Dag-zzr og jeg har snakket litt om dette, men ikke funnet et opplegg ennå. Så kommentaren min var kun for å prøve å begynne planleggingen av en Vårslipptur for alle fra MCsiden som har lyst til å være med. Vi har tenkt at samlingsted skulle være Kongsberg på fredag og legge opp ruter i Telemark / Buskerud for lørdag og søndag. Hvis du kan tenke deg å være med på planleggingen er du hjertelig velkommen.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av EasyRider »

maglil skrev:Er klar for 2013

Denne blir levert hos meg i ettermiddag :

Yamaha XT1200Z WORLDCROSSER !!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Bilde

Magnus
Grom sykkel!!
Synes denne worldcrosser utgaven er mye sprekere å se på en standard utgaven. :thumleft

Gratulerer så mye!! :-)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

dag-zzr skrev::vs :vs
Ja,Ja- det å kjøpe ny sykkel er ikke like greit bestandig. Ser at du har fåttt et uttall av gode råd og tips i tråden. Det er nok utvilsomt mange av de anbefalte syklene som kan være aktuelle. Ser at du helst vil ha sykkel med kardang. Greit nok det. Men du må også tenke på litt ekstra komfort. Sånn som koppholder og askebeger :prf
Mitt bidrag til alternativ ny mc.


1400GTR.jpg



eller
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38494985" onclick="window.open(this.href);return false;

Uansett hva du velger blir det riktig :thumleft

Er vel egentlig i markedet for en toppboks. Men når man er i en butikk og får se ny modell- da er det fare på ferde. :-)å
Neste svenske Motorrad har sammenligningstest av R1200RT, K1600GT, GTR1400, FJR1300 (nye) og Triumph Trophy :prf

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

Da er første besøk gjort, vært hos Løvaas Motor i Holmestrand i dag sjekket ut (dvs sett på ,sittet på) en 2010 MTS, en 2012 MTS med 4 000 på telleren og en 2012 overligger Touring S. Synes MTS'en var like fin i virkeligheten som på bilder. Rakk ned med begge bena, så det var bra. Dette skal bli en spennende vår med mange besøk hos mc-forretninger.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Bringisen »

kz1300 skrev:Da er første besøk gjort, vært hos Løvaas Motor i Holmestrand i dag sjekket ut (dvs sett på ,sittet på) en 2010 MTS, en 2012 MTS med 4 000 på telleren og en 2012 overligger Touring S. Synes MTS'en var like fin i virkeligheten som på bilder. Rakk ned med begge bena, så det var bra. Dette skal bli en spennende vår med mange besøk hos mc-forretninger.
Det høres veldig spennende ut du :D Blir artig å se hva du ender opp med , alt dette snakket om ny sykkel gjør at jeg nesten får lyst på ny jeg og.......selv jeg er veldig glad i den jeg har og selv om sykkelen bare er to år gammel. Ikke bra dette her :8-[
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

Bringisen skrev:
kz1300 skrev:Da er første besøk gjort, vært hos Løvaas Motor i Holmestrand i dag sjekket ut (dvs sett på ,sittet på) en 2010 MTS, en 2012 MTS med 4 000 på telleren og en 2012 overligger Touring S. Synes MTS'en var like fin i virkeligheten som på bilder. Rakk ned med begge bena, så det var bra. Dette skal bli en spennende vår med mange besøk hos mc-forretninger.
Det høres veldig spennende ut du :D Blir artig å se hva du ender opp med , alt dette snakket om ny sykkel gjør at jeg nesten får lyst på ny jeg og.......selv jeg er veldig glad i den jeg har og selv om sykkelen bare er to år gammel. Ikke bra dette her :8-[
La deg rive med Bringisen, du har jo allerede begynt å tenke tanken selv om den var tenkt noe fram i tid. :D Ja det er ikke så ofte det skjer at ny sykkel skal investeres i, enig at det er svært spennende. :-)
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ArcticTiger »

kz1300 skrev:Da er første besøk gjort, vært hos Løvaas Motor i Holmestrand i dag sjekket ut (dvs sett på ,sittet på) en 2010 MTS, en 2012 MTS med 4 000 på telleren og en 2012 overligger Touring S. Synes MTS'en var like fin i virkeligheten som på bilder. Rakk ned med begge bena, så det var bra. Dette skal bli en spennende vår med mange besøk hos mc-forretninger.
Hvis du hadde fått deg en Prøve-tur på 1200 Multistradan ganske snart, så hadde du spart deg en masse unødvendige buttikk-besøk utover våren :thumleft

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

ArcticTiger skrev:
kz1300 skrev:Da er første besøk gjort, vært hos Løvaas Motor i Holmestrand i dag sjekket ut (dvs sett på ,sittet på) en 2010 MTS, en 2012 MTS med 4 000 på telleren og en 2012 overligger Touring S. Synes MTS'en var like fin i virkeligheten som på bilder. Rakk ned med begge bena, så det var bra. Dette skal bli en spennende vår med mange besøk hos mc-forretninger.
Hvis du hadde fått deg en Prøve-tur på 1200 Multistradan ganske snart, så hadde du spart deg en masse unødvendige buttikk-besøk utover våren :thumleft
Enig i det AT, men det er litt moro også å kjøre litt rundt å snakke med svette mc-selgere som prøver å overbevise meg om hvor fortreffelig sykkelen de skal selge er.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ArcticTiger »

Fikk du et "greit" tilbud hos Løvaas da :-k

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

ArcticTiger skrev:Fikk du et "greit" tilbud hos Løvaas da :-k
Sjefen skulle ringe meg, han var ikke tilstede i dag.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
maglil
Innlegg: 105
Registrert: 16 feb 2011, 22:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP 2021
Bosted: Lillestrøm

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av maglil »

EasyRider skrev:
maglil skrev:Er klar for 2013

Denne blir levert hos meg i ettermiddag :

Yamaha XT1200Z WORLDCROSSER !!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Bilde

Magnus
Grom sykkel!!
Synes denne worldcrosser utgaven er mye sprekere å se på en standard utgaven. :thumleft

Gratulerer så mye!! :-)
Takker, og jeg må si meg enig der ! :D :D

Magnus
Maglil

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

X- 86-Yamaha XJ700 Maxim
X- 97-Yamaha XJR 1200
2012 Yamaha XT1200Z SuperTenere WorldCrosser
Nå - 2021 Yamaha MT-09 SP

Svar