Globe skrev:Bra du sjekker dette
Crinos...mener å ha lest at du vurderte å teste, eller hadde testet, et system med strupemic? Det må jo være et godt alternattiv på mc? Men...et slikt system leveres vel neppe i forhold til kravet om full "connectivity"..

På siden en i denne tråden, er det et produkt med blant annet strupemic som jeg trodde kunne være bra. Men bestilte aldri da det virket litt... gammelt.. (illustrasjonsbildene og slikt var av gamle mobiler og produkter).
Angående strupemic har jeg prøvd litt forskjellige varianter.
Hadde/har et fra iCOM som er single transponder (en mic), og den er helt forferdelig.. Den mister plassen sin hele tiden og som resultat av det blir lyden gromsete og dårlig.
Har også prøvd en del andre varianter som har fungert mer eller mindre, men ingen har vert så gode som det jeg dessverre solgte IASUS. Der var det dual transponders og neck-strap som holdt det hele på plass. Var helt sjef å bruke. Både til softgun spilling og til dørvert jobbing.
Som dørvert kunne jeg stå rett ved siden av den mest høylytte høytaler, snakke helt normalt og de på sambandet hørte meg klart og tydelig. (det kunne hende at den dypeste bassen også vibrerte litt i meg, og da videre til strupemicen, men det var ikke et nevneverdig problem).
Har dessverre aldri testa i MC sammenheng. Men, det ville vert den ultimate mikrofonen siden vind og støy ikke påvirker "opptaket".