Omtrent som 2003mod ZX12R jeg hadde noen år tilbake da. Ganske tørst den Yamahaen din da, sammenlignet med Ninjan med mere kubikk, hester og gammel teknologi..

Omtrent som 2003mod ZX12R jeg hadde noen år tilbake da. Ganske tørst den Yamahaen din da, sammenlignet med Ninjan med mere kubikk, hester og gammel teknologi..
Joa, men regner med det er ganske sjelden du er på bane eller Autobahn og kjører over 200, for andre plasser er jo ikke dette lovBergen skrev: 19 apr 2018, 13:43 Regner med det renner godt igjennom når farten blir over 200 og turtallet stiger![]()
Dette er over 3000km. Sist sjekk etter første påfylling etter vinterlagring viste 0.8. (litt frisk kjøring :))
Hehe
biker7 skrev: 18 apr 2018, 23:11 På Tracern går det ca snaue 30-36 mil på 18liters-tanken, litt avhengig av gasshåndaSå ca halvlitern.
Men med litt innsats går den fint på 0,45.
Dominatorn bruker også omtrent halvlitern![]()
O.41 liter/mil ved fylling i kveld, mot 0.46 ("all time high") ved fylling gangen før det, som var sesongens første.gsx750_80 skrev: 17 apr 2018, 12:48 Målte tidenes høyeste forbruk på Ninja 250'en i dag; over 0.46 liter / mil. Det er naturligvis noe måleusikkerhet, men jeg har også registrert at det er vanskelig å dra den over ca 75 % av maksimalt tillatt turtall i 6. gear, i forhold til tidligere.
Etter skifte av luftfiilter og plugger i sommer, gikk forbruket ned til godt under 0.40 liter / mil, på den tida.
Håper det høye forbruket i hovedsak skyldes dårlig bensin grunnet lagring siden november i fjor.
(Registrerte også i 2016 at sykkelen gikk dårligere enn normalt, etter nesten ett års lagring, men at den kom seg etter en tid.)
Viser 2,92 bar når dekket er kaldt.WikingTnT skrev: 19 mai 2018, 19:37 Bra tall
Men jeg ser trykket på bakhjulet 3,32 bar som gir ca 49 psi - er ikke det mye?
Vil mene det er innafor ja! Til sammenlikning ligger vel mitt snitt på 0,6AJ skrev: 29 mai 2018, 22:14 Ja, da har man opplevd å se 0,44 på kjørekomputeren ved rolig kjøring til og fra Gjøvik på rv. 4 til Mjøsbyen og rv. 33 med en omvei om Lena på returen og over Minneåsen og Skrukkelia til Lygna på returen
Likevel ingen puslekjøring siden hastigheten befant seg innafor bøterisikoområdet flere steder, spesielt der fartskiltene viser 90 og 100 på den nye firefeltsveien vi har fått her på Hadeland...
Forbruk 29052018.JPG
Ikke verst på en 1301 kubikks V-twin med 160 HK :) .