Forøvrig også grei utsikt fra verandaen der jeg er!

RuneMC skrev:Flotte bilder - ser knallfint ut der borte på Vestlandet...Hadde det vært nærmere Østlandet hadde det vært midt i blinken for dagsturer....
Velkommen til klubben. Du er ikke alene om det...mortenolb skrev:Tror rett og slett noen andre må se på det for meg, isåfall. Jeg har ikke peil på hva jeg skal se etter, eller hvordan noe skal rengjøres.
Helt forståelig det. Men nevn disse tingene til de som evt. skal sjekke, slik at du ikke får unødvendige kostader på skiver. :-)mortenolb skrev:Tror rett og slett noen andre må se på det for meg, isåfall. Jeg har ikke peil på hva jeg skal se etter, eller hvordan noe skal rengjøres.
Hvor sånn ca. er disse "flyteringene"? 0_obiker7 skrev:Litt risting i fram-bremser trenger ikke være skjeve skiver, noe jeg har erfart.(se mine innlegg i denne tråden 19.og 22.juli: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... &start=915" onclick="window.open(this.href);return false;) Rengjør "flyte-ringer" på skiver(regner med sykkelen din har flytende skiver), sjekk "trapping" av framdekk, slark i styrelager etc. Kan også være at bremse-stemplene presser ujevnt, og kalippere derfor trenger overhaling (evt. bare rengjøring). Så sjekk skivene nøye for kast, før de evt. byttes :-)
Snikendeugle skrev:Hvor sånn ca. er disse "flyteringene"? 0_obiker7 skrev:Litt risting i fram-bremser trenger ikke være skjeve skiver, noe jeg har erfart.(se mine innlegg i denne tråden 19.og 22.juli: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... &start=915" onclick="window.open(this.href);return false;) Rengjør "flyte-ringer" på skiver(regner med sykkelen din har flytende skiver), sjekk "trapping" av framdekk, slark i styrelager etc. Kan også være at bremse-stemplene presser ujevnt, og kalippere derfor trenger overhaling (evt. bare rengjøring). Så sjekk skivene nøye for kast, før de evt. byttes :-)
Jeg merket ikke forskjell på min langtur. Fullpakket sykkel men ingen merkbar forskjell. Det eneste jeg merket forskjell på var forbruket. Til vanlig ligger det på 0,45. På langturen lå det på nærmere 0,6 liter pr milmortenolb skrev:Liten kveldstur i dag. Deilig å kjøre uten masse vekt bakpå!
mortenolb skrev:Jeg var redd for å lene meg på pakksekken i fare for å knekke pinnene til teltet! Haha.