Nå skal det legges til at det er 10 cm våt nysnø med is under, og solide hjulspor i den hardpakkede snøen under nysnøen. Så det var jo absolutt ikke ideelle forhold. Og ingen av dekkene er innkjørt på bar vei. Dette var første turen med dekkene.
Skal forsøke å slippe ned lufttrykket i fordekket endel, i håp om at det da blir mykere og mer kontrollerbart på grov vei. Og jeg skal kjøre litt på bar vei i morra for å slite vekk silikonhinna på dekkene. Så får vi se om det hjelper. Hvis ikke må jeg jakte på et mykere og bedre egnet fordekk.
Måtte legge ned sykkelen en gang også. Farten var lav, så det skulle jo ikke være noe problem, men overraskelsen var stor når jeg så at motorveltebøylen ikke tålte dette. Bøyde seg elegant inntil motoren. Ingen skade skjedd, men her er det rom for forbedringer. Må ha solide veltebøyler. Mine hjemmelagde koffertfester holdt fint smellen.
Litt artig å få disse erfaringene. Håper nå bare at fordekket kan gi like godt grep som bakdekket. Da skal det ikke være noe problem å ta noen rolige vinterturer. Det kan jo være at selve sykkelen ikke er spesielt godt egnet til dette bruket. Jeg har tenkt litt på det med vektfordeling. Kan være at det kanskje hadde vært bedre med en sykkel som hadde mer vekt foran. Men det blir jo bare spekulasjoner. Det er jo ingen tvil om at en lett crosser hadde vært mer egnet.