Litt enig med ojda ... når man har kjørt et par hundre mil er det litt dumt å snu 20-30 km fra målet. Men samtidig ... det er jo ikke akkurat noen stor naturopplevelse i regn og vind. I godt vær, gjerne med noen godt strategisk plasserte tåkedotter, kan det være ganske så flott.ojda skrev:Som vanlig er jeg uenig med Bjerknez![]()
Det har blitt noen turer Nordover etterhvert, men aldrig ut på Nordkapplatået![]()
Har alltid følt at det er noe som mangler når man ikke har vært der![]()
Jeg er fullstendig klar over at det ikke er værdens flotteste opplevelse som
skjuler seg der ute, men det er liksom noe som ikke er som det skal da![]()
Fordelen er jo at det alltid er en tur til Nordover som må gjøres en annen gang![]()
Vi drar som sagt Nordover i sommer også, men jeg blir nok nok en gang snytt
for platået3-400 kr for å ha gjort det føles som en fis i havet i den store sammenhengen, men det legger en liten demper og er helt feil i mine øyne.
Norge bør være et fritt land
Som vanlig er alle uenig med Bjerknez![]()
![]()
Hvor langt nord skal du denne gangen da, ojda?
Ang prisen ... kommunen har så lenge jeg kan huske vært i krangel med Rica som driver anlegget om prisen.
Kommunen mener den er altfor høy, og blir innkrevet på galt sted. De mener billetten bør selges i døra, og henviser til allemannsretten. De mener også prisen er dårlig reklame for kommunen.
Rica mener at siden de har hatt så store utgifter med å opparbeide parkeringsplass (litt grus på et flatt fjellplatå) må de ha såpass.

Men jeg tror ikke det koster 300-400 kr, skal vi tippe et par hundre kanskje?