Dette er vel primært anbefalt for å få en smoothere gange enn det KTM klarer å levere stock. Kanskje et par ekstra hester, men har heller ikke sett noen tall.Hansien skrev:Noen som vet om det er noe tall på hvor mye det faktisk er å hente på å skaffe DNA s1+s2, cat-killer, kam og remap? Virker som om dette er noe alle 'anbefaler' en å gjøre når man leser litt rundt, men ingen faktiske tall å finne. Ihvertfall ikke i mitt (horrible?) forsøk på å google.
Den Store KTM LC4 690-tråden
Re: RE: Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
- Hansien
- Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Jeg har tolket det dithen at det er justering av AF-ratio(remap) som ordner det meste på dette punktet. Derfor jeg lurer litt på om det er verdt det eller bare 'poengløst' å svi av en haug med penger på de andre ofte anbefalte oppgraderingene.cevillan skrev: Dette er vel primært anbefalt for å få en smoothere gange enn det KTM klarer å levere stock. Kanskje et par ekstra hester, men har heller ikke sett noen tall.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Absolutt ikke poengløst...
En original Duke 690 føles temmelig ræva og kjip ut i forhold til en som har alle de nevnte modifikasjonene, uten at jeg selv har noen tall på det, men jeg har kjørt mye Duke, både min egen og andres, modifisert og umodifisert.
Det er definitivt gamp å hente, spesielt i fjerning av katalysator og installasjon av ny map (som også krever bedre pusting (luftfilter)).
Men den enkle "bolt-on-modden" ved å bytte dreving er også gull verdt for å gi litt mer spark i sykkelen.
En original Duke 690 føles temmelig ræva og kjip ut i forhold til en som har alle de nevnte modifikasjonene, uten at jeg selv har noen tall på det, men jeg har kjørt mye Duke, både min egen og andres, modifisert og umodifisert.
Det er definitivt gamp å hente, spesielt i fjerning av katalysator og installasjon av ny map (som også krever bedre pusting (luftfilter)).
Men den enkle "bolt-on-modden" ved å bytte dreving er også gull verdt for å gi litt mer spark i sykkelen.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Blaamand
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Noen som har noen erfaring med evo1/evo2 kittet til SMC-R? Tenker jeg dropper akra headeren, men hiver inn luftfilterboksen og samtidig drever ned ei tann foran. Hvis lommeboka er med på dansen så vurderes kammen også:)
BRAAAAAP! 

- supersic
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
slik jeg har skjønt det etter alt for mye surfing på ktmforums gir denne kammen mer toppeffekt og mindre moment for min egen del er jeg ikke sikker på om det er bra eller dårlig
- Blaamand
Ååh? Trodde kammen gav mer av alt over hele registeret jeg?supersic skrev:slik jeg har skjønt det etter alt for mye surfing på ktmforums gir denne kammen mer toppeffekt og mindre moment for min egen del er jeg ikke sikker på om det er bra eller dårlig
BRAAAAAP! 

- Blaamand
Da er EVO 1 kittet montert
Skal innom verkstedet i morgen for ny map. Gleder meg!

BRAAAAAP! 

Selv har jeg satt på katalysatoren igjen, det ble rett og slett for høy og skarp lyd med midpipe uten noen form for demping. Men tok ut db-killeren. Noe Statens vegvesen ikke kommenterte i det hele tatt på teknisk kontroll. Kjører fortsatt med EVO-mapp, så den går sikkert med noe rik blanding, uten at jeg har merket noe til det. Går faktisk smoothere enn noen gang.
Så, hvordan ble det?Blaamand skrev:Da er EVO 1 kittet montert![]()
- Blaamand
Det første jeg merket var at det ble en del mer lyd. Den nye luftfilterboksen er jo åpen så det er jo egentlig naturlig.cevillan skrev:Så, hvordan ble det?Blaamand skrev:Da er EVO 1 kittet montert![]()
Også ble bunndraget VESENTLIG bedre! Fikk effekt over hele registeret, men merker det særlig i bunn.
Alle med SMCR og slip-on burde investere i dette!! Boksen kosta ca 350,- og ny map 500,-
BRAAAAAP! 

Hei!
Helt fersk å skal kjøre opp nå i sommer, tenker på anskaffelse av ktm 690 duke.
Er dette sykkelen å anbefale da? Tenker mest på den nye 2016 om noen vet litt om den i forhold til de eldre utgavene?:)
Virker som mye er oppgradert å osv. Bør man gå for r utgaven istedenfor etter ett år starte å kjøpe inn deler osv når man da heller kan kjøpe r utgaven med engang istedenfor?
Blir nok mest brukt til å fra jobb, litt dagsturer i helgene og litt artig å sporty sykkel å da ser jeg for meg denne sykkel må være perfekt eller?
Håper noen kan komme med noen meninger og vet litt mere enn meg
Helt fersk å skal kjøre opp nå i sommer, tenker på anskaffelse av ktm 690 duke.

Er dette sykkelen å anbefale da? Tenker mest på den nye 2016 om noen vet litt om den i forhold til de eldre utgavene?:)
Virker som mye er oppgradert å osv. Bør man gå for r utgaven istedenfor etter ett år starte å kjøpe inn deler osv når man da heller kan kjøpe r utgaven med engang istedenfor?
Blir nok mest brukt til å fra jobb, litt dagsturer i helgene og litt artig å sporty sykkel å da ser jeg for meg denne sykkel må være perfekt eller?

Håper noen kan komme med noen meninger og vet litt mere enn meg

-
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Hei
Som helt fersk fører så synes jeg personlig at en Yamaha XT660 er en perfekt start , skuddsikker motor - lettkjørt , muligheter for å oppgradere ( vokse med sykkelen ) , rimelig service og mye "gøy" for penga.
Som helt fersk fører så synes jeg personlig at en Yamaha XT660 er en perfekt start , skuddsikker motor - lettkjørt , muligheter for å oppgradere ( vokse med sykkelen ) , rimelig service og mye "gøy" for penga.
Okei, skal Få sett litt på den også jeg da :)
-
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Her er en med de rette modifikasjonene :http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=76912614
- Fsva
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Jeg kjørte forrige generasjon (2013 modell) 690 Duke R for en uke siden, på A2-A kurset. Lettstyrt, morsom og oppreist sykkel med godt bunndrag, som lett kommer opp på bakhjulet. Problemet er at de vibrerer noe inni granskauen mye, så jeg ble nummen i hendene etter bare 30min kjøring. 2016 modellen skal visstnok vibrere ganske mye mindre, så hadde vært interessant å teste den.
Må innrømme det var en lettelse å få kjøre GSR600, Hornet 600 og Street Triple senere på dagen bare for å slippe ristingen.
Må innrømme det var en lettelse å få kjøre GSR600, Hornet 600 og Street Triple senere på dagen bare for å slippe ristingen.
Okei, det er såpass til vibrasjoner altså! Tenkte på den nye for de sier det er så mye mindre på de.
Takk for svar så lagt
Takk for svar så lagt

Høres ut som Duke er det rette valget for deg basert på hva du tenker å bruke den til, siden du har samme bruksmønster som meg. Hvilke vibrasjoner som omtales her kjenner jeg ikke til etter 20 000 km på en Duke 690R 2013 modell, som for øvrig er fjerde og foreløpig siste generasjon. Du finner ikke en mer lettkjørt og artig sykkel til ditt bruk.
Men du MÅ velge R-modellen.
Men du MÅ velge R-modellen.
Men testkjør og gjør deg opp din egen mening!
Ja må nesten få prøvekjørt ja, men er r utgaven man bør gå for ja?
Hva med modell osv, bør man kanskje ta seg råd til den nyeste eller eller gå får en noen år eldre?

Hva med modell osv, bør man kanskje ta seg råd til den nyeste eller eller gå får en noen år eldre?

[quote="Kimhof"]Ja må nesten få prøvekjørt ja, men er r utgaven man bør gå for ja? :twothumbs:
Hva med modell osv, bør man kanskje ta seg råd til den nyeste eller eller gå får en noen år eldre? :-k[/quote]
R er vesentlig bedre utstyrt og kommer med slipon orginalt, dyrere å utstyrt likt i etterkant.
2016 modellen har fått ny motor som visstnok skal være enda bedre mot vibrasjoner, ikke det at jeg synes tidligere modeller er ulevelig (men det er selvfølgelig smakssak).
Kjørte 43 mil på en dag på min 2008 modell 690 sm, og kan ikke si jeg ble sliten av vibrasjoner.
Noe å tenke på er at det er greit å modde litt for optimal feeling, en tann med på fordrevet kevs02 mod hjelper mot den verste nykkinga på lave turtall og litt anna snacks.
Du vil oppleve at den ikke liker turtall under 3-4k (helst holde seg mellom 3500-4000 og oppover) men det er bare en vanesak.
Hva med modell osv, bør man kanskje ta seg råd til den nyeste eller eller gå får en noen år eldre? :-k[/quote]
R er vesentlig bedre utstyrt og kommer med slipon orginalt, dyrere å utstyrt likt i etterkant.
2016 modellen har fått ny motor som visstnok skal være enda bedre mot vibrasjoner, ikke det at jeg synes tidligere modeller er ulevelig (men det er selvfølgelig smakssak).
Kjørte 43 mil på en dag på min 2008 modell 690 sm, og kan ikke si jeg ble sliten av vibrasjoner.
Noe å tenke på er at det er greit å modde litt for optimal feeling, en tann med på fordrevet kevs02 mod hjelper mot den verste nykkinga på lave turtall og litt anna snacks.
Du vil oppleve at den ikke liker turtall under 3-4k (helst holde seg mellom 3500-4000 og oppover) men det er bare en vanesak.
- HeHy
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
R er vesentlig bedre utstyrt og kommer med slipon orginalt, dyrere å utstyrt likt i etterkant.Kimhof skrev:Ja må nesten få prøvekjørt ja, men er r utgaven man bør gå for ja?![]()
Okei! Liker litt turtall sykkelen da skjønner jeg,
Ja har hørt å lest meg opp på at den skal være mye bedre på det med vibrasjoner!:)
Er en sykkel du kan tro passer en nybegynner?:)
Ja har hørt å lest meg opp på at den skal være mye bedre på det med vibrasjoner!:)
Den passer en nybegynner veldig bra. Med sin lave vekt på 150 kg er den nesten like lettkjørt som en moped. Det eneste negative jeg kan si om sykkelen er noe nykking på lave turtall. Som nevnt kan dette lett fikses med en liten plug and play boks. Så ha dette i bakhodet hvis du prøvekjører en uten.Kimhof skrev:Okei! Liker litt turtall sykkelen da skjønner jeg,
Det var min første tunge sykkel også, og ettet to sesonger kan jeg fortsatt utvikle meg som fører uten at jeg trenger å ta steget opp til SuperDuke med det første.
Skal du oppgradere fra Duke til DukeR litt etter litt, kommer nok dette til å koste dobbelt så mye som prisdifferansen mellom syklene i dag. Dårlig butikk med andre ord.
- HeHy
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Har hatt lappen i 4 uker på min ktm 690, ja passer bra til en nybegynner. Ikke ekstrem effekt men mer enn nok med 70 ganske glade hester.Kimhof skrev:Okei! Liker litt turtall sykkelen da skjønner jeg,
Okei skjønner æ, har en sykkel å vokse i altså men da er valget enkelt der blir r utgaven 
Åja hvilken modell har du da HeHy ?

Åja hvilken modell har du da HeHy ?