Bytta bakdekket i går. Og du verden for en forskjell, ble noe helt nytt å kjøre. Gikk for samme dekk som sist. Etter mye om og men demonterte jeg felg og dekk selv og leverte det til Haugaland MC slik at de kunne få lagt om. Trodde til å begynne med at det å ta av bakdekk var en stooor jobb, men etter en kikk i instruksjonsboka så viste det seg at dette burde jeg klare. Kjørte opp til Biltema for å kjøpe depotstøtte, videre til Jula for momentnøkkel. Etterfulgt av en kjapp tur innom Haugaland MC for å høre med dem om pris og når dem hadde tid. 250kr og det var bare til å komme innom så skulle de se om de hadde tid når jeg kom. Bånn gass hjem (Bånn gass er ikke så ekstremt på en sugediesel med 69hk) for å sette i gang. Depotstøtta ble kjapt satt sammen. Husket heldigvis "bobbins" til å sette i svingarmen når jeg var på biltema.
Fikk løfta rævva og demontert bakdekket i en brennevinsfart. Var vel gjort på 15 min, og dette første gang jeg gjør det. Tilbake til Haugaland MC med nytt dekk. La om og balanserte på stedet. Nok en gang, bånn gass hjem. Middagenen var klar, men det var også sykkelen, så i dag ble middagen
servert i garasjen av min kjære mor. Fikk på plass hjulet igjen, teitet alt med riktig moment. Dekket var på igjen på drøye 10 minutter. Kjedet derimot, det var ikke på plass.

Tok meg her tid til å sluke hjemmelaga kjøttkaker før jeg fortsatte

Av med hjulet igjen, PÅ med kjedet. Nok en gang en runde med momentnøkkel.
Egentlig veldig fort gjort når du vet hva det går i. Gøy å gjøre ting selv, så vet en hvordan det skal gjøres i en eventuell nødsituasjon