SilverSmurfer skrev: 25 des 2022, 11:31
At man må betale mer for å eie bolig er helt greit, da vil man sannsynligvis også se prisene på boliger gå ned som en følge av dette. Det er også veldig sunt at det innføres et incentiv til å selge boliger som er for store eller for dyre i forhold til behovet.
En enke og pensjonist trenger virkelig ikke en leilighet til en verdi av 10 millioner helt alene.
Nei hvorfor spare noe? Bruk alt med en gang-helst lån mer og bruk opp alt.
Hvorfor skal man egentlig betale for å beholde noe man har betalt mye penger for å kjøpe??
Penger som allerede er skattlagt flere ganger?og normalt har blitt lånt og blitt betalt renter på i tillegg.penger du ikke du ikke kan realisere pga at man må faktisk ha en bolig.
Skifte fra hus til leilighet i normale strøk er gir ikke noe frie midler da det er tilnærmet samme pris.
Resultatet blir nok flere eiendomsselskaper som kjøper opp og bedriver utleie for gode penger.
Dessuten blir rentenivået på et nivå som gjør at mange kan glemme det selv om prisene går noe ned.
Hvis jeg "tjener penger på boligen"kan jeg da trekke fra utgifter til vedlikehold?siden det er utgifter til inntekservervelse?
Det koster da vitterlig ganske store summer for å vedlikeholde en bolig-spesielt hus.
"Trenger ikke slik bolig" -skal man kjøre den linja så er det mye man ikke "trenger"-at staten skal frata deg (ved ending av skatter)det du har jobbet for gjennom en lang kariære er litt tyveri i min verden.
Nei målet er nok at "Eiendomsbaroner" skal ha hele boligmassen og vi alle må leie.-dette er jo også mer vanlig i andre land,skal ikke lengre enn sveige faktisk.
Men nok om dette fra meg.
Ha en fortsatt god jul alle sammen.