Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Intruder »

Nå står vi bare igjen med 95 kandidater...
Prøvde selv en BMW K 1200 GT på MC-huset Nydal,kjempemaskin utrolig god å kjøre og en brøt fartsgrensa før en visste ordet av det...
Men mine kjøreturer er såpass korte at det jeg har duger,så... :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev::eh Er vi blitt enige? :scratch Er det over? :sk?
Frem til neste helg :knegg

Men når vi snakket om farger........her er en lakkering eller profilering med stickers som jeg kunne tenke meg, kanskje til neste år som vinterprosjekt. Og på den aller beste sykkelen så klart :P :p

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:

Men når vi snakket om farger........her er en lakkering eller profilering med stickers som jeg kunne tenke meg, kanskje til neste år som vinterprosjekt. Og på den aller beste sykkelen så klart :P :p

Bilde
Ser jo ut som en plastleke i transformers-serien. Bretter du den rett sammen, så blir bokstavene plassert slik at de blir forståelig..
Hvem gidder forresten å kjøpe stickers hvor du bare får halve bokstavene? Halv pris? :scratch
Beste sykkel? Neppe!
Stygt? Ja!
Sist redigert av DrGreve den 17 mar 2014, 12:37, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
spidair
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Legg inn av spidair »

SuperMorten skrev:Og nå har diskusjonen havnet på nivået "røde sykler er best"... :knegg

Sent from my iPhone using Tapatalk
Noe som såklart er feil, da det er de syklene med enfargede holker som er best å kjøre, og som går fortest... Dette er da allmen kunnskap, er det ikke? :) :P

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Triumph Explorer??

Sitat:
Spoiler alert - britains best bike result

« on: Yesterday at 09:04:39 AM »

Rider power survey in Ride magazine May edition puts TEx ahead of all other machines for owner satisfaction. GS adventure was 11th 800xc was 12th and GS was 17th. It recognises can bucket and ECM issues and the support Triumph have given also. So it confirms what we already knew! Great result! :)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:

Bilde
Ser jo ut som en plastleke i transformers-serien. Bretter du den rett sammen, så blir bokstavene plassert slik at de blir forståelig..
Hvem gidder forresten å kjøpe stickers hvor du bare får halve bokstavene? Halv pris? :scratch
Beste sykkel? Neppe!
Stygt? Ja!
Og hva skal ekstrautstyret bli? Missiler? :)
Synes den var barnslig jeg da.

Dessuten er nok en KTM Adv-bike, (i den kategorien) mer interessant...den kan jeg tenke meg å prøve, for skøy skyld, for bike, det har jeg jo!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=6BNKOKJ29Qk[/video]

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Oi, er det allerede fredag :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

="ZZR-Erling"

Dessuten er nok en KTM Adv-bike, (i den kategorien) mer interessant...den kan jeg tenke meg å prøve, for skøy skyld, for bike, det har jeg jo!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=6BNKOKJ29Qk[/video]
Jeg fikk prøve denne en god tur i høst. Motoren var høydepunktet, veldig kvikk til slik sykkel å være.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:Oi, er det allerede fredag :P :p
Det finnes sikkert en duppeditt på sykkern din som trenges å kalibreres, det er mandag 17 mars i dag :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

DrGreve skrev:
Det finnes sikkert en duppeditt på sykkern din som trenges å kalibreres, det er mandag 17 mars i dag :lol
Av og til er du faktisk ganske morsom :P :p

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

DrGreve skrev:
Ja jamen, Bringisen lever i sin egen GS-verden, så det er meget sansynelig at dato er feil på den nu! :-)

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Det er blitt snakket mye stygt om nebb i denne tråden. Men ting som har nebb flyr jo normalt. Det vil si raskt og komfortabelt over store strekninger :P :p

Da kom jeg til å tenke på alternativet........ :knegg

Bilde

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Og 500.000 kan ikke ta feil.........her er den beste sykkelen :vs

Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Bringisen skrev:Det er blitt snakket mye stygt om nebb i denne tråden. Men ting som har nebb flyr jo normalt. Det vil si raskt og komfortabelt over store strekninger :P :p

Da kom jeg til å tenke på alternativet........ :knegg

Bilde
Prøver du å få vekk ryktet fra gummibåt til ku når det gjelder sykkelen din? ;-) vil tro ei ku er mer stødig i hard sidevind :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Bringisen skrev:Og 500.000 kan ikke ta feil.........her er den beste sykkelen :vs

Bilde
Jeg forstår ikke hvordan folk kan mislike denne sykkelen? Den er kanskje ikke den fineste, men fy søren så rå den ser ut :thumbleft

Note 3

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Hadde den vært litt mindre i helhet, så hadde den vært aktuell :)
Det er praktisk talt en bil på to hjul ^^

De har jo F800GSA som jeg liker ganske godt :-#
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Kawagutten

Legg inn av Kawagutten »

Dette kan jo være en grunn for at noen skryter så hemningsløst av bmw her :lol

http://www.bike.se/nyheter/bmw-ger-inte ... rigt-stand" onclick="window.open(this.href);return false;
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svein1
Motorsykkelen din: Gixxer

Legg inn av Svein1 »

Da 1150GS kom på markedet så lå den største apellen ikke i tekniske spesifikasjoner, men i at den var annerledes. Nå går det 100 1150 og 1200GS på dusinet, og den annerledesheten er helt borte. Syner derfor også at mye av apellen er borte. Blir liksom som om Landrover Defender skulle begynne å selge fler biler enn Volkswagen Passat.
Men er kanskje også påvirket av at de aller fleste GS på veiene slett ikke brukes til å krysse Sahara, men til å skli frem og tilbake på E6 på jakt etter enda ett mc-treff.

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

LordShaft skrev:
Bringisen skrev:Og 500.000 kan ikke ta feil.........her er den beste sykkelen :vs

Bilde
Jeg forstår ikke hvordan folk kan mislike denne sykkelen? Den er kanskje ikke den fineste, men fy søren så rå den ser ut :thumbleft

Note 3
:eh :sk? ..... :-)å
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Relax skrev:
LordShaft skrev:

Bilde

Note 3
:eh :sk? ..... :-)å
Er det mennene på bildet du lar deg opphisse av eller :lol

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Legg inn av L-NA »

Bilde

Det sies at enkelte har litt "tungt for det"....vet ikke om du forstår hva jeg mener etter 137 sider med snabel preik, hvor en gang på gang forsøker å meddele deg noe vesentlig i denne sammenhengen? Men skal hjelpe deg litt på vei. Nissan Leaf er mest solgt i Norge 2013, Min Nevø solgte sin etter bare en uke.....Neppe pga, den var beste bilen... "tog du an" ? Eller -det selges mange flere Berlingo i Norge en Rolls Roys.....Ferrari...lamborgini...osv.osv...tror du denne fransken er "den beste bilen" ?

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

Dette må da vare den beste sykkelen om vi går etter solte enheter o.l.

http://www.wired.com/autopia/2009/04/worlds-most-pop/" onclick="window.open(this.href);return false;
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Kawagutten

Legg inn av Kawagutten »

hakhap skrev:Dette må da vare den beste sykkelen om vi går etter solte enheter o.l.

http://www.wired.com/autopia/2009/04/worlds-most-pop/" onclick="window.open(this.href);return false;
Over 60 millioner enheter frem til 2009 må være en knallsuksess :thumleft
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

hakhap skrev:Dette må da vare den beste sykkelen om vi går etter solte enheter o.l.

Twist the throttle eller hva programmet heter, kåret dette til beste sykkelen. Skulle lett hatt en slik i garasjen her :thumleft

Note 3

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Svein1 skrev:Da 1150GS kom på markedet så lå den største apellen ikke i tekniske spesifikasjoner, men i at den var annerledes. Nå går det 100 1150 og 1200GS på dusinet, og den annerledesheten er helt borte. Syner derfor også at mye av apellen er borte. Blir liksom som om Landrover Defender skulle begynne å selge fler biler enn Volkswagen Passat.
Men er kanskje også påvirket av at de aller fleste GS på veiene slett ikke brukes til å krysse Sahara, men til å skli frem og tilbake på E6 på jakt etter enda ett mc-treff.
Det blir alltid et jævla mas om Sahara når det snakkes om GS. Det er vel aldri noen som har påstått at man må krysse slike steder om man har en GS ... heller ikke at man må ha en GS for å gjøre det.
De fleste kjøper vel denne sykkelen for at den er god og komfortabel på alle typer vei, og har en brukbar kvalitet
Hvor vanskelig kan det være å forstå dette
En Gixxer, som du kaller det, er vel egentlig mere en ren banesykkel enn GS er en kamel ... er det det du bruker den til? Og alle andre som kjører den type sykkel? Og alle de tusenvis av mennesker som kjører rundt i gatene på cross-sykler?

Jeg påstår ikke at det er den beste sykkelen, men utelukker det ikke.

Svar