Enkelte dager blir ikke som planlagt, ganske mange dager, faktisk.
De fleste sånne dager ender opp som en dårlig dag, i hvertfall for min del.
I dag hadde jeg planlagt å stå opp tidlig, ta en skitur med hundene, få ordna noe småttwri i huset til fruen kommer hjem fra Spania i morra.
Men spnn gikk det ikke, for jeg presterte å sove helt til kl halv ett på formiddagen.
Fikk i meg en litt sen frokost, morraskaffe på verandaen i strålende sol og 6 grader. Varme grader, kjentes det ut som.
Så etter å ha vært sur en halvtime pga forsovelsen fan t jeg ut at det var på tide Å STARTE MC-SESONGEN.
Som tenkt, så gjort.
Kom meg opp på mørkeloftet og hentet ned dressen, stil-longs og ullgenser fra skapet, på med klærne og ut på veien.
Det var ikke akkurat varmt å kjøre, men ikke spesielt kaldt heller. Noen pauser for å varme fingrene.
uten navn2.png
Første stopp, ved Statoilbenken, der jeg ble sittende å prate ei stund med en hundeeier fra Lakselv.
Ingen motorsyklister.
uten navn3.png
Så ble det en prøvetur av ny-veien vestover fra Alta, med tre nye, iskalde tunneller.
Her har jeg stoppa på en av flere nye rasteplasser for å varme fingrene.
uten navn4.png
To nye dekk ble bestilt i begynnelsen av uka, fremdekket er utslitt og bakdekket skal skiftes uansett om det er mye igjen av det.
Dekket passer ganske enkelt ikke til sykkelen, får den til å pendle i høy fart.
Jeg fikk forresten også funksjonsprøvd motoren dag, jepp den fungerer som den skal.
Det ble til sammen 13 mil i dag, en anstendig sesongstart.
Da er jeg kommet til 6 i nedtellinga til 13, og dagen ble bra, veldig bra

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.