lasse_hansen skrev: 26 mar 2017, 04:35
Ja linkpipe fjerner kat.
I følge svar jeg fikk fra forhandler så gikk ikke dette:
På denne sykkelen må du dog montere en powercommander for å få endret mappingen, det lar seg så vidt jeg vet ikke å gjøre på den originale ECU'en
Hva mener f.eks dere om dette med skader/motor og sånn? Er det noen større sjangs for at noe i motor kan bli skadet/slitt mere ved montering av linkpipe og power commander, enn ellers?
Her er det nok mange forskjellige meninger ute å går.
Men for å ta en ting først. Jeg vil jo tro at garantien på sykkelen din blir borte ved å gjøre disse endringene?
Men hvis det ikke er noe problem. Så kan jeg ikke se at det skal slite noe mer på motor hvis du gjør dette riktig.
Altså montere link pipe, slip on, power commander og mappe sykkelen på en dyno benk.
Disse endringene vil gjøre at motoren din puster lettere.
Med dagens Euro 4 krav så blir motorene satt opp magert i de lavere rpm området for å klare kravene.
Dette fører ofte til litt rykkete og ujevn gange ved lav fart. Ved å gjøre disse endringene vil du nok få en sykkel som går smoothere i lavere rpm registeret og mulig du får noen NM og HK på kjøpet også.
Men det er altid et MEN.
Hva forskjellen utgjør er forskjellig til sykkel til sykkel, om dette er verdt pengene like så.