Nå skulle jo jeg ha ny sykkel i samme slengen, men det var veldig deilig å bare levere sykkelen til butikken, la de ta all risiko ved salget og slippe eventuell kverulering i ettertid Kommer nok til å gjöre det på samme måte neste gang,også
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Er det rett type kjøper så er det ikke sikkert det er aktuelt med prøvekjøring.
Du kan jo ihvertfall avtale at "if you break it you bought it"
Poenget med prøvekjøring er vel mest å sjekke at alt virker OK. Alternativt kan jo det legges inn som en klausul at du garanterer at den er OK, og hvis ikke så kan kjøpet heves innen en uke (såfremt den er forsiktig brukt og ikke kjørt mye - jfr kmstand og bilder du kan ta av den). Dvs at du får mindre risiko, samtidig som kjøper kan "prøvekjøre" sin nye MC for egen risiko og i ro og mak.
ID er viktig, er det ærlig kjøper så protesteres det ikke på det. Samme som MC-forhandlerne gjør - de sikrer seg også med bilde av ID.
Sist redigert av RuneMC den 05 aug 2015, 17:36, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul. RuneMC's foto på Flickr Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Ja da skal jeg i hvert fall be om bildet av førerkortet. Mye enklere å bare bytte inn i butikk ja, men siden jeg ikke skal kjøpe nå så får jeg ta sjansen på at det går greit med privatsalg.
Føler ikke at jeg kan nekte dem å prøvekjøre den da, det hadde jeg reagert negativt på vet jeg.
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Kansje greit å sette opp ne "Prövekjöringskontrakt" i samme slengen.
Egenandel/bonustaps-erstatning ved uhell, nei jeg har ikke gjort det
Men jeg vet jeg hadde angret den gangen noe gikk galt.
Koster fort 30-40000 med et uhell selvom kasko :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Det er også din plikt å sjekke ar piloten har gyldig førerkort før prøvekjøring. Har han ikke det, har du heller ikke lov å la ham kjøre. Slett heller ikke bildet av kortet hans. Dett kan jo være ting du oppdager i etterkant av prøvekjøring som gjør at du vil snakke mer med han...
kjellv skrev:Det er også din plikt å sjekke ar piloten har gyldig førerkort før prøvekjøring. Har han ikke det, har du heller ikke lov å la ham kjøre. Slett heller ikke bildet av kortet hans. Dett kan jo være ting du oppdager i etterkant av prøvekjøring som gjør at du vil snakke mer med han...
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Hahaha. Nå har vi straks ordna det slik at hu beholder sykkelen, å vi blir bedt på kake til våren
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Sammenlign gjerne bildet på førerkortet og han/hun som står foran deg. Ikke uvanlig at kjeltringpakk har et lite utvalg av førerkort. Spør også om han/hun kan ramse opp personnummeret og sammenlign med det som står på førerkortet uten at de kan se det.
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Det må jeg tygge litt på og se an hva jeg har råd til når våren kommer. Har jo grådig lyst på en z1000sx fortsatt, men har ikke kjørt veldig mange forskjellige sykler så jeg bør vel prøvekjøre litt denne gangen
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)