DrGreve skrev:jhn skrev:DrGreve skrev:jhn skrev:Så du vet ikke om en eneste liste hvor GS finnes, bortsett fra salgslister?
Da blir det jo dumt å påstå den ikke topper noen lister, og at andre ukjente sykler ligger over GS på noen ukjente lister ... siden du ikke vet, mener jeg.
Jeg vet ikke om denne kommentaren din var et svar på min kommentar siden du ikke bruker sitering, men tar sjansen.
Joda, det var et svar til deg, men det begynte bli så mange innlegg at jeg kuttet siteringa.
DrGreve skrev:
Den undersøkelsen var ikke modellspesifikk, men merkerelatert. BMW toppet listen over feil registrert på forskjellige utvalgte motorsykkelmerker. Og siden den ikke var modellspesifikk, så kan det i verste konsekvens være GS som drar opp statistikken... eller ikke
Ja det kan være GS som drar opp statistikken... eller ikke, så inntil videre vet vi ikke, og da blir det litt tøvete å påstå både det ene og det andre.
Sjøl har jeg ingen peiling på hvor på lista GS'n vil havne.
Men siden jeg aldri har hatt feil på mine sykler, kan vi da konkludere med at de er "verdens beste"? En gammel Shadow, en gammel Hornet og en halvgammel V-strom.
Ja, hvorfor ikke, hvis de er feilfrie? Må det absolutt være noe som enkelte i sin villfarelse tror er et statussymbol, som "kan" ha høyere feilprosent (undersøkelsen var merkebasert) bør være kandidat til "verdens beste sykkel"? Hvorfor ikke V-strom, eller er den for stygg?
Nei, den er ikke for stygg til å være verdens beste, men den er for stygg til å være verdens peneste. De to ordene har ingenting med hverandre å gjøre.
For ordens skyld ... du klarer ikke å fyre meg med negative bemerkninger om mine sykler, jeg har gjort meg opp en mening om syklene mine og står fast ved de meningene.
V-stromen var stygg allerede før jeg kjøpte den, og den har ikke akkurat blitt penere med årene.
Det kan også godt hende du ikke sa det for å fyre ... kanskje du vet at jeg synes det, eller kanskje du oppriktig synes den er stygg, eller kanskje det bare var et retorisk spørsmål.
Uansett er det greit for meg, jeg kjøper ikke sykkel for pynte meg.
Ved nærmere ettertanke har jeg aldri hatt en pen sykkel.
Ang. "åpenbare hersketeknikker" ... det er delte oppfatninger av hva som er hersketeknikk.
Mange vil hevde at det å påstå at noe er hersketeknikk, er en form for hersketeknikk i seg selv, og jeg er til dels enig i det