Lotus2015 skrev:Takker for svar Kjellv


Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Lotus2015 skrev:Takker for svar Kjellv
...og personlige preferanser som at noen liker dekk som faller lett inn i svingen, andre liker rundere profil som virker litt mer forutsigbare.pekle skrev: 02 apr 2021, 21:16 Så er det en faktor om du selv er 70 eller 110kg, kjører med last, passasjer osv også.
Jeg mener bestemt nei.oivindg skrev: 05 apr 2021, 19:38 Må jeg ta av skivene på framhjulet for at dekkbutikken skal få lagt om?
Neioivindg skrev: 05 apr 2021, 19:38 Må jeg ta av skivene på framhjulet for at dekkbutikken skal få lagt om?
Har en garasjejekk som jeg tenkte jeg kunne bruke under blokka mens jeg jobber. Så setter jeg framgaffelen på ei bruskasse når jeg har fått av hjulet. Har ikke noen klosser som gir passelig høyde under blokka.FredrikE24 skrev: 05 apr 2021, 19:59Neioivindg skrev: 05 apr 2021, 19:38 Må jeg ta av skivene på framhjulet for at dekkbutikken skal få lagt om?
Har du midtstøtte så setter du den på den, gjerne på en plankebit. Så dytter du den ned bak og setter en kloss under blokka.
Løsner framhjulet og triller det frem. Jo høyere du får forhjulet opp i lufta, jo mindre sjanse er det fir at du må skru av framskjermen.
Det er én spacer foran, så den skal jeg klare å ha kontroll på. Har kardang bak, så der er det bare felgen som tas løs. Ikke noe hub som følger med. :)Gammelsmurfen skrev: 05 apr 2021, 20:11 La skivene være på, men ta ut spacerne så ikke de faller ut og blir borte.
Og som kjellv sier, ta ut hub´n i bakhjulet + de gummidemperne som sitter inne i huben.
Da får du også inspisert de for sprekker og slitasje.
Anbefaler å skru av caliperne før du trekker ut hjulakslingene, fort gjort å få kast i bremsekivene.
Samme med transport/oppbevaring ikke legg eller støtt hjulene på skivene...
oivindg skrev: 05 apr 2021, 20:17 Det er en spacer foran, så den skal jeg klare å ha kontroll på. Har kardang bak, så det er bare felgen som tas løs. Ikke noe hub som følger med. :)
Så vanlig Road 5 på forrige busa og nå Road 5 GT? Merker du noe forskjell på de. Slik skjønner så ekstra lag med kord i sidene ellers identiske, også gummiblanding.Voodoodoo skrev: 05 apr 2021, 23:24 Har fått 150mil på Road 5GT på min 2013 Hayabusa og synes de funker veldig bra. Det er null stress å dra max nedlegg i god hastighet i 8-10c om du bare kjører litt varme i de først og varme det får du.
Busaen veier vel ca 250kg(uorg eksos) pluss meg på 95kg oppå.
Har kjørt masse forskjellig oppigjennom, mest Pirelli.
Kjørte Angel GT2 og GT samt Rosso 3 og ett sett med Pilot Road 4 i fjor.. Rosso holdt 250mil før de var utslitte foran og bak, Angel GT holdt litt under 400 mens GT2 var utslitt på 480mil. Road 4 var "reservehjul" som allerede hadde over 600mil og 2år på lager i garasjen, kjørte ytterligere 300mil på de før framhjulet var helt utslitt.
Har kjørt Road 5 på min forrige Busa og de funket veldig bra både på våt landevei i Telemark og på varm asfalt i Trentino(Italia). De pleier å holde vesentlig lenger enn andre dekk jeg har kjørt på også.
Ups, sant nok, glemte det
Bra tips. Skal gjøre det for sikkerhets skyld. Skal uansett ned i garasjen og klemme inn noen kiler mellom bremseklossene så det ikke skjer noen uhell hvis noen kommer borti håndtaket til frambremsen.kjellv skrev: 06 apr 2021, 20:02 En annen ting jeg ville gjort er å sette på et spennbånd framover mellom hovedstøtten og motorvernet for å sikre at ikke hovedstøtten klapper sammen når du skal montere bakhjulet igjen. Den står nok bra akkurat nå, men det er ikke mye kraft som skal til før det ramler.