Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Så dere mener jeg kan få montere linkpipen i tillegg til slipon jeg allerede har. Få forhandler til å montere power commander med autotune?
Kan man da slippe å benke sykkelen? Men likevel få et bedre resultat enn å bare montere linkpipe uten power commander eller rapidbike?

Spørsmålet er da Rapidbike, eller Power Commander med autotune 🙄

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Bosted: Bartebyen

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av WikingTnT »

Jeg ville tatt det med forhandler - hva de er mest komfortable med , jeg har min forhandler i Tyskland og han logger seg inn på min ecu - via PowerCommander og tune-ecu og kjører fjern-diagnose via team-viewer. Da kan han legge inn div race/øko-maps som han har utviklet.
Hvis du liker å holde på selv underveis med maps/stille inn quickshifter , skifte maps ( som meg :-) så er det ihvertfall enkelt med PcV iom at det er veldig mye info tilgjengelig.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Det er jo sant. 👍🏻 Er veldig usikker, redd for å gjøre noe galt. Men det kan jo være jeg vil teste litt etterhvert, så da er det kanskje greit med pcv som du sier 😉

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Bosted: Skedsmokorset

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av supersic »

WikingTnT skrev: 26 mar 2017, 17:59 Jeg ville tatt det med forhandler - hva de er mest komfortable med , jeg har min forhandler i Tyskland og han logger seg inn på min ecu - via PowerCommander og tune-ecu og kjører fjern-diagnose via team-viewer. Da kan han legge inn div race/øko-maps som han har utviklet.
Hvis du liker å holde på selv underveis med maps/stille inn quickshifter , skifte maps ( som meg :-) så er det ihvertfall enkelt med PcV iom at det er veldig mye info tilgjengelig.
Gir du virkelig det rådet her med god samvittighet?
Fortell litt om pris på de greiene her også inkl montering og tuning.

OG det her er ikke noe han kan fikle med selv i ettertid det er meget komplisert.
Til trådstarter jeg anbefaler deg å sjekke litt på div forum (f.eks R1 forum) hva som er det absolutt beste for ikke å snakke om at det i tilegg er billigere.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Trudde først jeg bare kunne sette på linkpipe i tillegg til slipon som jeg allerede har. Og nå vurderer jeg linkpipe, power commander med autotune, eller rapidbike. Har sjekket litt priser, og det koster uansett hva jeg går for. Vet ikke om det er verdt det det koster, men frister enormt. Så kan nok hende jeg drøyer dette utover i sessongen, evt neste år egentlig. Så får jeg tenkt litt mere på hva jeg skal gjøre. Så får jeg heller nøye med med å kjøpe comfort sete iår isteden 😉 Takker for all info og svar så langt ihvertfall. Venter på et par svar ifra forhandler føre jeg tar endelige avgjørelse 😉👍🏻

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av AJ »

Dette vil vel mange kanskje mene er det samme som å banne i kjerka, men likevel;
er det ikke nok krefter og moment som det er i denne MT-10 sykkelen... ;) :crazy:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 26 mar 2017, 21:14 Dette vil vel mange kanskje mene er det samme som å banne i kjerka, men likevel;
er det ikke nok krefter og moment som det er i denne MT-10 sykkelen... ;) :crazy:
Nei... dette er en ganske motorsvak og kjip sykkel AJ. :knegg :twothumbs: :roll

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Jo det er mere enn nok Aj. Derfor må jeg faktisk vurdere om det er verdt de pengene kontra hva man får ut. Lyden er jo en ting, men lyden som er i den nå er uansett herlig nok. 😉

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av EasyRider »

.
Litt offtopic men når det gjelder rapidbike/powercommander vs reflash av ECU er jeg personlig ikke i tvil.

Jeg ville ha gått for reflash av ECU.

For det første du legger ikke til en ekstra boks som kan føre til konflikt eller kabelbrudd i forholdt til originale ledningsnett.

Med reflash får du tilgang til flere variabler (alle?) en power commander. Kan nevne flytte av rpm sperre. justering av secondary trottle valve. fjerne hastighets sperre osv. Men største fordelen er at du har flere fin justeringsmuligheter i fuel map vs power commander. Hos meg kunne du gå inn å justere fuel map for 1 og 2 gear seperat om du vil. Power commander har bare et map for alle gear.

Jeg vet at Rapidbike er noe mer avansert og gir deg mye av samme som reflash men koster også mer. Den er nok mer egnet for de som kjører sykkel på bane.

For oss amatører som bare vil ha litt mer pulver og mindre rykkete sykkel i lavere rpm så holder det med reflash.

Når sykkelen er tunet og benket, kan jeg ikke se noen grunn til at en trenger å gå tilbake til original map? det måte være ved salg av sykkelen i original stand men her er det muligheter. Flere av dagen sykler har rom for 2 map eller fler i ECU.


Eneste fordelen jeg kan se med power commander/rapidbike er den auto tune funksjonen. Sikkert kjekk hvis du må hive på originale slip on for å kjøre åpne bane dager i ny og ne.
Argumentet for at den funksjonen er så kjekk i alpene kjøper jeg ikke. Seriøst hvor ofte er man i alpene? Og de få dagene en er der i året så går nok en sykkel med reflashet ecu nesten like så godt.

Hør med Klev, jeg hadde valget om å reflashe ECU eller power commander. Klev anbefalte reflash av ECU. Noen av grunnen har jeg skrevet over og noen har jeg sikkert glemt men dette vet Klev.

Når det gjelder MT10 så kan det være at den er for ny til at det har kommet noe ECU hack (reflash) til den?

Men skulle jeg gå for en dupedings ekstra på sykkelen så virker det som at EVO/race modulen til rapidbike er mer avansert en noe utdaterte power commander V. Men begge systemene har fordeler og ulemper men det kan vi jo ta opp i en annen tråd :)

Sånn da var jeg ferdig med å "kapre" spalteplass på lasse_hansen sin MC blogg :)
Sist redigert av EasyRider den 27 mar 2017, 03:33, redigert 2 ganger totalt.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Flott forklart 👍🏻 Dette skal jeg ta med meg videre. Blir nok å ta sykkelen ut av vinterlagring i løpet av en uke eller to. Så får jeg se etterhvert hva jeg gjør med eksosen.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Kjapt spørsmål, hvis det er noen som vet svaret.
Bestilte tanktrekk til sykkelen i vinter, dette ble montert på hos forhandler i vinter. Når jeg henta sykkelen, kjørte hjem, fant ut at det ene festet for veske på tanktrekket satt dårlig på. Kontaktet forhandler, og måtte levere tanktrekket. Kan jeg da kreve nytt? Eller må det sendes inn til reprasjon slik forhandler sa? Skjønner ikke helt åssen dem skal få reparert det, ettersom det festet er sydd inn i tanktrekket egentlig, men det satt bare ordentlig på ene siden, når det egentlig skulle sittet godt over hele. Snakker da om tankveske festet som er på tanktrekket ;)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av AJ »

De (leverandører/selgere) sier "alltid" at ting til reklamasjon skal forsøkes reparert.
I mange tilfeller gjøres det også forsøk på å fiks tingene, men vel så ofte ender det med at kjøperen får nytt i stedet.

Som med sideveskene til KTM'en min. Defekte låser ble forsøkt reparert,men så skjedde samme feil på nytt og da ble det nye vesker med nye oppgraderte låsesystemer.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av kjellv »

Jeg antar det er Bagster tanktrekk du har. Så mange andre alternativ er det vel ikke..
Det er SPS som er importør av Bagster i Norge, og er rekvisitaleverandør til veldig mange forhandlere. I dette tilfelle blir trekket sendt til SPS og vurdert der, og Bagster avgjør hva som skal gjøres. Men dette ordner seg. Både SPS og Bagster er proffe og seriøse, det er bare å ha litt tålmodighet.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Da får vi satse på at en evt reprasjon blir bra. Fikk beskjed nå om at trekket muligens er tilbake hos forhandler i morgen. Så da har dem reparert det, får bare håpe det blir bra 😉

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

lasse_hansen skrev: 11 apr 2017, 20:59 Da får vi satse på at en evt reprasjon blir bra. Fikk beskjed nå om at trekket muligens er tilbake hos forhandler i morgen. Så da har dem reparert det, får bare håpe det blir bra 😉
Tenkte evt på å levere det tilbake å heve kjøpet, og evt bestille det et annet sted

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Tenkte å oppdatere folket her inne på mine erfaringer sålangt oppå mt-10'n.
Kjøpte comfort sete så setet kan jeg ikke klage på. Det er kun det eneste negative jeg har å si om sykkelen, orginalsetet er som å sitte på fjell. Hehe, ellers så er det bare jeg som har hard ræv :)
Motormessig så er sykkelen en drøm å kjøre, sett bortifra noen titte/klakke lyder :P men det er jeg jo vant med, og sikkert noe kun jeg hører oppi hodet mitt. Haha :)
Motoren liker seg veldig godt over 4-5000omd, men går også greit på lavere turtall også.

Kjøre egenskapene er helt topp, sykkelen er såpass kort og liten, og passer meg perfekt, både på svingete veier og i bykjøring.
Ser frem til mange timer oppå mt'n i løpet av sommeren!

Er det forresten noen flere her inne som har kjøpt seg et mt-10 beist? :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av Bjerknez »

Bra du er fornøyd lasse_hansen :thumleft

Hva mener du med "klakkelyder"?

Har du muligheten for en liten ettermiddagstur i morgen kl. 16:00 (slutter på jonn 16:00 og kan ta en liten tur rett etter jobb) så er jeg med :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Dumt å spørre hva jeg mener med klakkelyder, men når motor blir varm så er det en klakke lyd, har søkt litt på diverse utenlandske forum, og ser flere nevner det. Og det er flere som irriterer seg over dette, men det er vist normalt sier dem.

https://m.youtube.com/watch?v=GMOp6iGXP ... e=youtu.be

Og en til:

https://m.youtube.com/watch?v=XQ_vSBSuY ... e=youtu.be

Litt vanskelig å fange en slik lyd på film, men man hører den.

Ang liten tur Bjerknez, så rekker jeg nok ikke det. Har tatt fri ifra jobb i morra, og slutter tidlig idag. Skal ned med kjerringa og bikkjene til Oddana Sand, har leid hytte der ifra idag til søndag. Men håper du er med å ta en runde en annen dag? :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av Bjerknez »

Kan vel ikke akkurat si at jeg hørte så mye uvanlig på de videoene der... Men nå er jo heller ikke jeg den fødte mekaniker....

Den runden kan vi helt fint ta en annen dag også :)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Da drar jeg på jobb :) i det fine sykkel været, men men. Nå bærer det avsted på jobb, når jeg kommer hjem venter gressklipperen, men håper på å kanskje få lufta mopeden en tur i kveld om tiden rekker til ;)

Dagens lille oppdatering ifra meg

kgjersda
Innlegg: 671
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: .
Bosted: Ukraina

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av kgjersda »

lasse_hansen skrev: 14 jun 2017, 22:38 Er det forresten noen flere her inne som har kjøpt seg et mt-10 beist? :)
Kjøpte meg akkurat en MT-10 SP. Får den i løpet av veka :twothumbs:

KevinmsR6
Innlegg: 832
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av KevinmsR6 »

Grattis:) fin sykkel det:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av Bjerknez »

lasse_hansen skrev: 20 jun 2017, 07:44 Da drar jeg på jobb :) i det fine sykkel været, men men. Nå bærer det avsted på jobb, når jeg kommer hjem venter gressklipperen, men håper på å kanskje få lufta mopeden en tur i kveld om tiden rekker til ;)

Dagens lille oppdatering ifra meg
Klokt valg å ta deg en tur på MT-10'en før du drar frem mopeden :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Haha, sant nok. Ble bare tur frem og tilbake i hagæn me gressklipperen idag :P

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Hællæ!!

Kjapt spørsmål, sitter å skal justere kjedet nå, og det skulle ha 2-3cm slark. Har sikkert spurt om dette før her. Men finner ikke tilbake det desverre. Men er det riktig her nå da i følge bildene? Har jeg målt riktig? Altså 3cm?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar