LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Du har sikkert allerede tenkt og muligens utelukket det, men XR'en ser veldig bra ut i virkeligheten, altså!
Edit: Så kommentaren din i den andre tråden
Edit: Så kommentaren din i den andre tråden
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Vi diskuterte hårnåler og alpekjøring litt over her...
det optimale redskap for sånt, er nok noe med masse moment lavt nede i registeret, ala GS og IKKE minst Explorer (selvsagt)
Når jeg opplevde åssen eldre herrer med fruen bakpå regelrett danser opp sørsida Stelvio på 2.gear, får jeg også lyst på en sånn adventurebuss
Men etter ca 1 uke på tur, og en trilliard hårnåler senere, er jo også teknikken min noe bedre.
Speed'en min har jo "litt" bunndrag men ikke så mye som en 1200ccm, så når vi begge tar svingene på 2 gear vinner GS og Explorermafiaen noen meter i hver eneste sving :-)å
Det hjelper også med noen gode råd fra Pastor Lupus (aka Ojda) om dette.
Svinger skal kjøres, ikke bremses. For mye brems kuker til det meste, og gutta på adventurebuss har bra med motorbrems..og bruker den. Om du har litt for mye fart inn i svingen, så bremses endel opp idet du knekker inn i svingen, og man skal gå silkemykt på gassen ganske raskt når 50% av svingen er unnagjort. Det kjennes litt naturstridig ut å unngå denne bremsen, og ha det som kjennes ut som litt for stor fart inn i sving. Men det virker som fy
det optimale redskap for sånt, er nok noe med masse moment lavt nede i registeret, ala GS og IKKE minst Explorer (selvsagt)
Når jeg opplevde åssen eldre herrer med fruen bakpå regelrett danser opp sørsida Stelvio på 2.gear, får jeg også lyst på en sånn adventurebuss
Men etter ca 1 uke på tur, og en trilliard hårnåler senere, er jo også teknikken min noe bedre.
Speed'en min har jo "litt" bunndrag men ikke så mye som en 1200ccm, så når vi begge tar svingene på 2 gear vinner GS og Explorermafiaen noen meter i hver eneste sving :-)å
Det hjelper også med noen gode råd fra Pastor Lupus (aka Ojda) om dette.
Svinger skal kjøres, ikke bremses. For mye brems kuker til det meste, og gutta på adventurebuss har bra med motorbrems..og bruker den. Om du har litt for mye fart inn i svingen, så bremses endel opp idet du knekker inn i svingen, og man skal gå silkemykt på gassen ganske raskt når 50% av svingen er unnagjort. Det kjennes litt naturstridig ut å unngå denne bremsen, og ha det som kjennes ut som litt for stor fart inn i sving. Men det virker som fy
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
De store elefantene blir nå frakjørt i svingene av 600 klasse sykler uansettsankyo skrev:Stradale blir nok for liten på flere områder, tror jeg. Liten tank, motor (800 kubikk)...
Skal ikke Super Duke 1290 komme som GT versjon?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Man må jo velge sykkel etter hva man har lyst til.
Nå har jo du en sprekere sykkel, så alt du velger så må du downsize sett bort fra ZZR ol.
Når jeg downsiza fra Hayabusa som har ca samme data som RRen din, så satt det langt inne ja.
Jeg prøvde en Multistrada før det, alle sa at den var veldig sprek men jeg opplevde den som en dass da
Prøvde tilfeldig en Explorer som gikk enda dårliger en Multistradaen, men fant masse kjøreglede i den som jeg ikke hadde forventet selv om en Audi kvesta meg opp Lygnabakka på prøveturen.
Bredt styre, cruisekontroll, gode pakkemuligheter, kunne stå å kjøre ( noe som jeg elsker nå ), at i regnvær kommer ikke alt vannet fra jakka ned på hanskene, varme i sete, god og behagelig for veslejenta å sitte på med, laaange service intervall, slipper å bytte dekk ved 6000km og ikke minst med nye Wilbers dempere så flyter den som en Konge over norske telehiv
Trives knall med den. Til søndag skal jeg ned til VM i cross i Uddevalla. Mulighet for 30 varmegrader så shorts er med, med sidevesker og toppboks på er det bare å låse ned kjøre utstyr, gps, dilldall og hjelm ved parkering. Slikt går ikke på en Kriega backpacks uansett hvor tøft det er
Kun noen fredags ord fra Busastranda God tur videre i Alpene, Hils gutta!
Nå har jo du en sprekere sykkel, så alt du velger så må du downsize sett bort fra ZZR ol.
Når jeg downsiza fra Hayabusa som har ca samme data som RRen din, så satt det langt inne ja.
Jeg prøvde en Multistrada før det, alle sa at den var veldig sprek men jeg opplevde den som en dass da
Prøvde tilfeldig en Explorer som gikk enda dårliger en Multistradaen, men fant masse kjøreglede i den som jeg ikke hadde forventet selv om en Audi kvesta meg opp Lygnabakka på prøveturen.
Bredt styre, cruisekontroll, gode pakkemuligheter, kunne stå å kjøre ( noe som jeg elsker nå ), at i regnvær kommer ikke alt vannet fra jakka ned på hanskene, varme i sete, god og behagelig for veslejenta å sitte på med, laaange service intervall, slipper å bytte dekk ved 6000km og ikke minst med nye Wilbers dempere så flyter den som en Konge over norske telehiv
Trives knall med den. Til søndag skal jeg ned til VM i cross i Uddevalla. Mulighet for 30 varmegrader så shorts er med, med sidevesker og toppboks på er det bare å låse ned kjøre utstyr, gps, dilldall og hjelm ved parkering. Slikt går ikke på en Kriega backpacks uansett hvor tøft det er
Kun noen fredags ord fra Busastranda God tur videre i Alpene, Hils gutta!
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Åssen ser det ut med Dubble.-Explorer Nordover da Busaen?
Blir det pakking av sideveskene?
Blir det pakking av sideveskene?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Du KAN ikke kjøpe deg by sykkel uten å prøve 1290 SA'en. Etter 3 dager med banekjøring kan jeg ikke få lovprist denne sykkelen nok.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Nei som sagt, så skal jeg prøvekjøre denne saken også snikkern. Liker at den er såpass høy og jeg ble så jævlig frakjørt av en slik opp großglockner
Men uansett så blir dette segmentet helt nytt for meg, både når det kommer til power, sittestilling og handling. Så hva som er best blir vel den som føles mest riktig. Men at en xr 1000 blir rett og slett for slapp i denne kampen. Mer ccm å mere bunndrag sier jeg bare
Note4
Men uansett så blir dette segmentet helt nytt for meg, både når det kommer til power, sittestilling og handling. Så hva som er best blir vel den som føles mest riktig. Men at en xr 1000 blir rett og slett for slapp i denne kampen. Mer ccm å mere bunndrag sier jeg bare
Note4
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Håper det beste, og frykter det verste. Ser det bedre til uka. Sender pip til helgaojda skrev:Åssen ser det ut med Dubble.-Explorer Nordover da Busaen?
Blir det pakking av sideveskene?
Ser dem har tilbud på nye støvler på XLmoto nå Snikkeren
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Nei streetfighter er for lite hensiktsmessig til mitt framtidige bruk det også. Ser jo hvordan vår tyske porno stjerne (les=onkel) har det på sin super komfort messinge speed tripple
Jeg blir nok å bevege meg litt mere tur orientert en som så hakhap
Note4
Jeg blir nok å bevege meg litt mere tur orientert en som så hakhap
Note4
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Takk for tipset. Når man har fothvilere som er smalere enn støvlene trengs det.Busa Trond skrev:Håper det beste, og frykter det verste. Ser det bedre til uka. Sender pip til helgaojda skrev:Åssen ser det ut med Dubble.-Explorer Nordover da Busaen?
Blir det pakking av sideveskene?
Ser dem har tilbud på nye støvler på XLmoto nå Snikkeren
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Har en leveranse til deg!
Sent fra min D6503 via Tapatalk
Sent fra min D6503 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Å dæven.... Er det siste modellen mortenolb?mortenolb skrev:Har en leveranse til deg!
Sent fra min D6503 via Tapatalk
Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*
Åja, så du går altså for den nye 1200GS (good shit) modellen.mortenolb skrev:Har en leveranse til deg!
Sent fra min D6503 via Tapatalk
Tror ikke du blingser med den Shaft. Hørt mye bra!