Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av AJ »

Tre dager i Tyrkia med iPhone'en påslått dataroaming...
Pris?
Kr. 150.000, takk... :oh
:-)å
Mer å lese her:
http://www.aftenposten.no/pengenedine/a ... 013111.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

AJ skrev:Tre dager i Tyrkia med iPhone'en påslått dataroaming...
Pris?
Kr. 150.000, takk... :oh
:-)å
Mer å lese her:
http://www.aftenposten.no/pengenedine/a ... 013111.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Sky alt som har hengt på en i forran som pesten, og få ett bedre og friere liv!!

"Don't Believe the Hype" :[-X
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

De aller fleste problemer med teknologien tør jeg påstå er brukeren selv, om dingzen er med eller uten "i".
:mk

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Globe skrev:De aller fleste problemer med teknologien tør jeg påstå er brukeren selv, om dingzen er med eller uten "i".
:mk
ett anna problem er at alt for mange sånne funksjoner er påslått når telefonen er ny, og att folk kjøper små multimediamaskiner når de egentlig bare trenger en telefon. Så mange av de funksjonene som til en hver tid står på og sender og mottar, suger strøm og tellerskritt vet ikke folk engang at de har. De har bare kjøpt telefonen for ikke å være dårligere enn kompisen og/eller kollegaen...

Ikke var det noe særlig bra telefon heller, men den har en stor stilig skjerm ](*,) ](*,) ](*,)
karosseri er for biler!

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

iPhone...ikke en bra telefon :oh , jeg bytter (byttet) telefon svært ofte, men iPhone har slått alt jeg har prøvd...finnes ingen som er i nærheten :oh .... men nå har, heldighvis..de fleste passert "telefonnivået" for leeenge siden, mobil enhet skal kunne gjøre MYE annet enn å ringe med!! Det å ringe er noe av det mest analoge du kan gjøre...det er bare såååå 2003 :lol

Men det er klart...er man glad i sin Nokia 3910, så hvorfor ikke bruke den...til å RINGE med!! ;e

Brukeravatar
MaxTron

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av MaxTron »

Globe skrev:iPhone...ikke en bra telefon :oh , jeg bytter (byttet) telefon svært ofte, men iPhone har slått alt jeg har prøvd...finnes ingen som er i nærheten :oh .... men nå har, heldighvis..de fleste passert "telefonnivået" for leeenge siden, mobil enhet skal kunne gjøre MYE annet enn å ringe med!! Det å ringe er noe av det mest analoge du kan gjøre...det er bare såååå 2003 :lol

Men det er klart...er man glad i sin Nokia 3910, så hvorfor ikke bruke den...til å RINGE med!! ;e
I mitt siste innlegg nevnte æ IKKE iPhone med ett ord.
At iPhone er dårlig er jo forøvrig hevet over enhver tvil, var jo ingen annen telefon det var oppslag om nye feil og problemer på nesten daglig i flere måneder etter 4-er'n var lansert. Vitner IKKE akkurat om ett utprøvd kvalitetsprodukt...!

At det er MANGE som kjøper markedsføringen "hype'n" og ikke bryr seg all verden om hvordan produktet faktisk er er jo dette bare enda ett bevis på desverre. Blir omtrent som med undersøkelser om bilmarkedet, BMW har flest fornøyde eiere, men ligger som regel på topp 3 av merker med mest feil på statestikkene. M.a.o. folk har ikke veldig lyst til å INNRØMME at de kjøper ett middelmådig produkt med topp MARKEDSFØRING!!

Poenget i forrige innlegg var at det store flertallet fortsatt bruker telefonene sine til å snakke i, sende SMS, og innimellom nån tullebilder eller snutter med MMS, og that's it! Disse folka er som regel ikke interessert i, og noen ganger ikke i stand til, å sette seg inn i så mye som en brøkdel av de funksjonene som den telefonen de bare MÅ HA har.

Selvfølgelig finnes det også mange som er gadget-freaker, har det som en interesse eller hobby og/eller har behov for sånne apparat i jobbsammenheng, men de har jo det meste kart, og de har det jo som en hobby og bli imponert av alt det nye de egentlig IKKE har bruk for. så det var ikke egentlig denne gruppen som var tema i forrige innlegg.

Og, Bare så det er sakt: Æ har alldri hatt en Nokia.
karosseri er for biler!

Brukeravatar
Baron von Waffel
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125

Legg inn av Baron von Waffel »

Globe skrev:iPhone...ikke en bra telefon :oh , jeg bytter (byttet) telefon svært ofte, men iPhone har slått alt jeg har prøvd...finnes ingen som er i nærheten :oh .... men nå har, heldighvis..de fleste passert "telefonnivået" for leeenge siden, mobil enhet skal kunne gjøre MYE annet enn å ringe med!! Det å ringe er noe av det mest analoge du kan gjøre...det er bare såååå 2003 :lol

Jeg "trenger" en mobiltelefon til å ringe med, ta imot og sende SMS, og bruke som radio med RDS på sykkeltur. Den må tåle at den er i bukselomma på tur i regnvær, og på skiturer.

Dette er ikke en Iphone. For tiden er det en Sony.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Hadde bare ikke Simonsen lagt ned, men isteden investert og satset for fullt, hadde de vært de beste på markedet no, det er æ overbevist om!!
karosseri er for biler!

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg hadde en av de siste SIMONSEN 450, den var god den, den hadde dekning over allt.. Men den var allerede da "gammeldags" sa de :eh . Den var bare til å ringe med, jeg likte den.
Nå har jeg en Nåyka som er svart, den kan jeg ringe med, senne mellinger(er ganske god til det), og ta dårlige bilder med. Håller for meg :thumleft

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Norge var først ute med automatisk mobilsystem.
Det GSM-systemet som ble valgt og tatt i bruk var utviklet i Norge, nærmere bestemt Universitetet i Trondheim.

"En av de første automatiske mobiltelefonene i verden var norsk, og produsert av Simonsen Elektro AS.
Willy Simonsen var mannen bak selskapet. Han hadde først suksess da han lagde en knøttliten radio under andre verdenskrig, som var lett å gjemme bort. Etter krigen leverte han mye urstyr til forsvaret, og startet selskapet Simrad som ble store på ekkolodd. Det var i 1970 han startet Simonsen Elektro og pionerarbeidet på mobiltelefoni.
Den første mobilen til Simonsen elektro het MT-100 som var den letteste og minst strømkrevende mobilen på markedet, og den var i det hele tatt svært imponerende på den tiden. Telefonen kom på markedet i 1977. Etter det lagde Simonsen Elektro en rekke nye NMT-telefoner og gjorde stor suksess.
På denne tiden var det ikke mulig å forutse at finske Nokia kom til å bli den store mobilprodusenten. Simonsen Elektro hadde imponerende gode forutsetninger."

tatt fra denne artikkelen: http://www.amobil.no/artikler/retrofil_ ... 664?pid=13" onclick="window.open(this.href);return false;
karosseri er for biler!

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Den hotteste telefonen idagens marked for motorsyklister, må jo være Samsung Worker.

Nok batteritid til to ukers kjøring.
Tåler et par slag.
Tåler nok litt vann.

Tenkte å kjøpe til fattern, selv om han ikke er motorsyklist, men han er drittlei av å lade, å ha med seg lader for en helg på hytta osv osv.
Han har ikke hatt en god telefon siden Nokia 1611. :-)

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Den desidert tøffeste mobilen på markedet er jo uten tvil Sonim. Den har 18 timer samtaletid, vet ikke hvor mye standby.
Den er slagfast, støvtett, og vanntett (IP-76) Har dessverre ikke sett denne live, men forgjengeren var dessverre for stor og klumpete :( Eieren kjørte omkring med den festet med ett borrelås ved siden av instrumenta i sprutregnet, ingen problem!! :\m/:
Bilde

http://www.amobil.no/artikler/sonim_xp3/71734" onclick="window.open(this.href);return false;

Her er siste modell: http://www.sonimtech.com/pdf/Core_ds.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne er IP-68-sertifisert!! Er vel ikke kommet til Norge enda..
karosseri er for biler!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

En sannhet vi antakelig har visst om lenge allerede: naboen er ofte helt umulig å ha med å gjøre. Derfor flytter vi.
Dvs. de som har naboen tett innpå gjerdet... noe jeg slipper... :knegg

Bytter bolig på grunn av naboen

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Det var naboen som også årsaken til at vi flyttet for 7 år siden. Da huset ved siden av kompisen min ble ledig flyttet vi dit med en gang :thumleft
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
Hjernen
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)

Legg inn av Hjernen »

M
AJ skrev:Dette var kanskje ukjent for de fleste av oss... :eh (klikk på bildet for mer info):

[img]http://i50.tinypic.com/2ibkgg3.jpg[/img]

Er vel mest aktuelt før jul (julebord, ikke sant... :knegg ), men kan hende noen bør passe seg litt både på vei til og på vei fra festen...

Det samme gjelder røyking, kjører taxi selv i helgene og dere vil ikke tru hvor mange som spør om røyk og øl.... Ingen trur på at det ikke er lov og alle skal betale bota.... Allright!!!! :[-X
T.o.m. hvis jeg tar med en for mye :lol !!! (Mye det skjer.... :lol )
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Svar