les og lær

Jeg begynner ihverfall ikke med å kjøre svinger uten henda på styretjodlevann skrev:Nesten tilbøyelig til å være enig, men man har sett videoer av folk som styrer sykkelen uten å ha hender på styret ved hjelp av kun vektforflytning. Det er vel kanskje mulig at det foregår en form for kontrastyring da også. Alt dette avhenger jo av fart også, i lav fart e det jo fullt mulig å svinge den vei du skaljhn skrev:ZZR-Erling skrev:Tror nesten jeg vil påstå at det er umulig å svinge uten å kontrastyre, noen som kan belyse det motsatte?...
Drev ikke de fleste av oss med banansvinger før "kontrastyring" ble et tema? Det er det samme som vektforflytning. På speedwaybanen er jo kontrastyring den teknikk en må bruke gjennom svingen.
Nemlig! Og du verden så mye morsommere det er å bruke teknikken når den sitter.
Kan ikke helt se det siden kontrastyring forgår idet du skal utføre nedlegget, så fort sykkelen har lagt seg og svinger motsatt av styreutslaget.mekkern skrev:du må bruke det for å holde balansen/svinge i lav fart også...dette lærte du når du lærte å sykle, enten du vet det eller ikke..simpson skrev:Mulig du formulerte deg dårlig.ZZR-Erling skrev:Tror nesten jeg vil påstå at det er umulig å svinge uten å kontrastyre, noen som kan belyse det motsatte?..og man holder kontrastyring mer eller mindre gjennom hele svingen..![]()
Slik føles det når jeg kjører i hvertfall.
Fra stillestående eller sakte fart kontrastyrer du garanter ikke når du svinger.
Ja, eks. i venstresving skal trykket være på venstre holk. Når jeg hilser holder jeg trykket med å dra i høyre holk. Om motsatt i høyresving.Duville skrev:Hilser du hvis du møter noen når du er i sving da? Vanskelig dersom du skal holde trykk på styret for å komme gjennom...
Jo, styrekommando er vel å gi en "beskjed" til sykkelen, kontra eller ikke, rett eller feil, det er en styrekommando.Carpa skrev:Men er det ikke slik at kontrastyringen er det dyttet du utfører på styret. Man skal jo også ha presset på motsatt fotpinne og derfor mener jeg at kontrastyring ikke er dekkende nok
Jammen, da faller jo hele poenget med et forum bort, det e vel litt av vitsen at vi skal sitte her å diskutere, noen skal ha feil og noen skal ha rett, så skal vi være uenige om hvem som har hva osv. Sånne faktavideoer ødelegger hele moroaSnikkeren skrev:Hvis folket faktisk hadde tatt seg tid til å se HELE "Twist of the Wrist vol 2", så hadde ikke denne diskusjonen vært et tema.......
Hvis diskusjonen hadde uteblitt hadde også tråden vært uinteressant.Snikkeren skrev:Hvis folket faktisk hadde tatt seg tid til å se HELE "Twist of the Wrist vol 2", så hadde ikke denne diskusjonen vært et tema.......
Jeg har sett deler av den. Synes det blir litt søkt for min del.Snikkeren skrev:@Simpson: Har du sett filmen? Der viser de det i praksis, med en spesialbygget sykkel for formålet. Etter å ha sett det, så kan jeg ikke skjønne at noen kan være uenig i hvordan styring av en tohjuling fungerer. Da kan de jo ikke tro hva de ser med egne øyne.