Jeg har ikke noe å utsette på kvaliteten på min mt-09, ikke i det hele tatt. Det er ikke valgt komponenter av dyreste sort, men det betyr ikke at kvaliteten er dårlig av den grunn. Dårlig kvalitet er når noe fort går i stykker. Det er mulig at lakken er bedre på de europeiske syklene, slik er det i hverfall med japanske biler kontra tyske biler. Japse-syklene har i hvertfall jevnt over meget god kvalitet, ikke uten grunn at de tør å ha 5 års garanti på syklene sine. Det er en av årsakene til at jeg ikke kjører BMW eller andre sykler med 2 års garanti.Bjerknez skrev: 24 aug 2017, 11:22 Som jeg har nevnt ørten ganger tidligere så er ikke MT09 og 07 de syklene det oser opplevd kvalitet av med tanke på materialvalg. Jeg har vasket bimmern utallige ganger og enda kan man ikke skimte en eneste ripe i displayet mitt, selv om det er av plast.
Man får stort sett ett hva man betaler. Sånn er det bare. Der Yamaha har satset 100% tror jeg er på teknisk kvalitet. Det viser jo statistikken også. Selv om jeg synes jeg har hørt veldig mye om ulyder fra folk her inne som eier MT09/07/MT10. Men de ulydene bør jo ikke ha noe å si for driftsikkerheten sånn sett så klart...
spørsmål rundt yamaha mt-07
- BC45
- Innlegg: 612
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Garantien dekker så vidt jeg vet ikke vaskeriper i plast. Dette går kun på ens egen oppfatning av sykkelen. Noe jeg ser på som ganske viktig. Yamaha har truffet en god balansegang tror jeg. Man blir fristet nok grunnet forholdsvis lav pris og motor og drivverk er i toppklasse (i følge statistikken). Resten er så som så etter mine synsinger. Det holder sammen, men man får ikke gåsehud.BC45 skrev: 24 aug 2017, 12:10Jeg har ikke noe å utsette på kvaliteten på min mt-09, ikke i det hele tatt. Det er ikke valgt komponenter av dyreste sort, men det betyr ikke at kvaliteten er dårlig av den grunn. Dårlig kvalitet er når noe fort går i stykker. Det er mulig at lakken er bedre på de europeiske syklene, slik er det i hverfall med japanske biler kontra tyske biler. Japse-syklene har i hvertfall jevnt over meget god kvalitet, ikke uten grunn at de tør å ha 5 års garanti på syklene sine. Det er en av årsakene til at jeg ikke kjører BMW eller andre sykler med 2 års garanti.Bjerknez skrev: 24 aug 2017, 11:22 Som jeg har nevnt ørten ganger tidligere så er ikke MT09 og 07 de syklene det oser opplevd kvalitet av med tanke på materialvalg. Jeg har vasket bimmern utallige ganger og enda kan man ikke skimte en eneste ripe i displayet mitt, selv om det er av plast.
Man får stort sett ett hva man betaler. Sånn er det bare. Der Yamaha har satset 100% tror jeg er på teknisk kvalitet. Det viser jo statistikken også. Selv om jeg synes jeg har hørt veldig mye om ulyder fra folk her inne som eier MT09/07/MT10. Men de ulydene bør jo ikke ha noe å si for driftsikkerheten sånn sett så klart...
Nå mener jeg ikke å trekke frem Bimmern som et godt eksempel. Den har også sine svakheter, men riper i plast etter vask får jeg ikke.
At det er flere feil på en BMW kontra en Yamaha kan komme av mange ting tror jeg. Det er jo en del mer elektronikk og duppeditter på en S1000R kontra en MT09 og dermed øker også faren for at noe går i stykker. Jo enklere det er jo lenger holder det. Stort sett.
Men bare mine tanker og synsinger dette.
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Spørsmål.
Har et brukt komplett arrow anlegg på hånden. Det har stådd på en 2016 mod. Kan jeg bruke det på min 2017 mod?
Har et brukt komplett arrow anlegg på hånden. Det har stådd på en 2016 mod. Kan jeg bruke det på min 2017 mod?
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Anlegget passer. Det er ingen mekaniske forskjeller om gjør at det ikke passer. Men 2016 er Euro3 og 2017 er Euro4. Om anlegget er typegodkjent for Euro3 er det ikke sikkert at det er det for Euro4 fordi sykkelen har en annen typekode og serienummer.arcticviking skrev: 24 okt 2017, 15:43 Spørsmål.
Har et brukt komplett arrow anlegg på hånden. Det har stådd på en 2016 mod. Kan jeg bruke det på min 2017 mod?
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Så med andre ord så vil det passe sånn fysisk , men vil ikke være "godkjent"? Dette har sikkert vært diskutert før, men må jeg oppdatere ecu, eller er det bare å montere og kjøre?
- BC45
- Innlegg: 612
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Arrow-anlegget er ikke godkjent av Yamaha, men sjansen for å skade motoren tror jeg er svært liten. Hvis det allikevel skulle skje og ditt Yamaha-verksted finner det sannsynlig at ekosanlegget er årsaken til skaden, så vil det kunne gå utover garantien.
Det er ikke noe problemer med å bare montere og kjøre, men å tune ecu hos noen som kan det er det beste for motoren din uansett. Problemet er at du kan miste garantien hvis du tukler med ecu`n også. Du får med andre ord ikke gjøre noen som helst med sykkelen din uten at du kjøper og monterer noe som står i Yamaha sin egen tilbehørskatalog.
Jeg for min del konkluderte med at risikoen for at arrow-eksosen til min mt-09 skulle gjøre noen skade var så minimal at jeg tok sjansen allikevel. For at motoren ikke skulle gå enda magrere med ny eksos, enn den gjorde i utgangspunktet, så monterte jeg Boosterplug.
Med den slapp jeg ettertenning og motoren virket mye mer tilfreds med ørlittegrann mer bensin på lavt turtall og under akselerasjon.
Det er ikke noe problemer med å bare montere og kjøre, men å tune ecu hos noen som kan det er det beste for motoren din uansett. Problemet er at du kan miste garantien hvis du tukler med ecu`n også. Du får med andre ord ikke gjøre noen som helst med sykkelen din uten at du kjøper og monterer noe som står i Yamaha sin egen tilbehørskatalog.
Jeg for min del konkluderte med at risikoen for at arrow-eksosen til min mt-09 skulle gjøre noen skade var så minimal at jeg tok sjansen allikevel. For at motoren ikke skulle gå enda magrere med ny eksos, enn den gjorde i utgangspunktet, så monterte jeg Boosterplug.
Med den slapp jeg ettertenning og motoren virket mye mer tilfreds med ørlittegrann mer bensin på lavt turtall og under akselerasjon.
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Jeg fant en sånn på min nye 2018 modell. Den skal nok være der, men jeg har nappa den ut. Tenkte at dette var noe som var glemt på klargjøringa jeg å.
Lurer på om det er noe som skal forhindre vannsprut inn mot det elektriske anlegget?
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Noen som har klart å fikse den kjede lyden arcticviking snakket om ifjor? :)
https://www.youtube.com/watch?v=COT9EnM2NEo slik som denne.
https://www.youtube.com/watch?v=COT9EnM2NEo slik som denne.
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 18 jun 2019, 17:47
- Motorsykkelen din: yamaha mt 07 2019
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
"Problemet" med kjedelyd eksisterer fremdeles på min helt nye 2019 modell
forøvrig er jeg helt enig i alle positive/negstive opplevelsene med sykkelen som ble nevnt lenger opp. Mye løses med ørepropper når dere kjører.
Sent fra min LG-H870 via Tapatalk

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Ingen metallisk kjedelyd som den på videoen i innlegget til Niklass24 på KTM'en min.
Men forskjellen på min sykkel og MT-07 kan kanskje være lyddempende frontdrev?
Dvs. drev med montert gummiring for nettopp å dempe drivverksstøy, på samme måte som dette Ognobene drevet:
Men forskjellen på min sykkel og MT-07 kan kanskje være lyddempende frontdrev?
Dvs. drev med montert gummiring for nettopp å dempe drivverksstøy, på samme måte som dette Ognobene drevet:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.