Øhh... Klarte det IGJENNNN....

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av ZZR-Tom »

Er det kun sete som er plagsomt for deg med CBR`n?
Under 100 000kr får du fremdeles masse flotte og gode sykkler.

Hadde en sån til sist Mandag, jækla fin motor og behaglig kjøre stilling, dog ikkje så sportslig som CBR`nhttp://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28059035

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Så og si, slitsom sittestilling over lengre tid er ryggoperert så det er ikke helt opptimalt... Det er det eneste jeg har å utsette på den ellers er jeg kjempe gla i den..
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av ZZR-Tom »

Finnest styrehevere å fa taki.
VFR`n og Sprinten har også litt framoverlent sitte stilling men VFR`n er litt meir en Sprinten.
Lykke til med handling av ny bike :thumleft

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Takk for det, titter litt i første omgang må vel ut å prøve litt oxo :D
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av ZZR-Tom »

Det er ikkje det at VFR er dårlig sykkel, men tenker på "nedtrappinga" di så kan du kansje bli skuffet over VFR`n. Den er blitt veldig hypet som den ultimate sportstouring men eg veit om fleire som har gjort noke liknades som deg og dei vart skuffa. Det samme gjelder Sprinten.
Har du undersøkt mulighetane med å forandre på fotkvilerane og muligens heve styret?
Men for all del mangen(dei aller fleste) er stor fornøgd med VFR`n og det er ikkje meininga å ta motet fra deg, eg har no som oftast feil på det eg seier ;e

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Det er det jeg er litt red for men ut i fra erfaringen til VFRdama så var hun veldig fornøyd.. Jeg kikker rundt å gjør ikke noe forhastet, den skal få noen turer til på seg..
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Phuuu... Kjørt 20 mil i dag nesten bare motorvei sååå det suser i øra nå ja..

Jeg har kikket på en 2003 VFR 800 noe jeg har hatt lyst til men ikke lyst osv. men i det store å hele med alle de lange turene blir jeg utslitt av den CBRén så det er nok lurt... Men jeg synes ikke fargen er noe fin og det var noen kosmetiske feil på den samt at den er tysk impotert :eh Jeg har da ikke snøring på NOE og veit ikke hva jeg skal gjøre ikke kejnner jeg noen som kan bli med å titte for meg heller.. men får en ok pris for CBRén i innbytte

Noen som kan ta en titt på denne anonsen for meg???


http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=21621175" onclick="window.open(this.href);return false;
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Banditmannen »

Snill Vaffel skrev:Phuuu... Kjørt 20 mil i dag nesten bare motorvei sååå det suser i øra nå ja..

Jeg har kikket på en 2003 VFR 800 noe jeg har hatt lyst til men ikke lyst osv. men i det store å hele med alle de lange turene blir jeg utslitt av den CBRén så det er nok lurt... Men jeg synes ikke fargen er noe fin og det var noen kosmetiske feil på den samt at den er tysk impotert :eh Jeg har da ikke snøring på NOE og veit ikke hva jeg skal gjøre ikke kejnner jeg noen som kan bli med å titte for meg heller.. men får en ok pris for CBRén i innbytte

Noen som kan ta en titt på denne anonsen for meg???


http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=21621175" onclick="window.open(this.href);return false;
Er kjørestillingen på en VFR så mye bedre en på en Fireblade egentlig?
Ellers er det vel få sykler som har bedre ord på seg en Honda VFR.

Hvis du skal til Tønsberg å prøve den, kan du ta deg en tur med denne også: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=28328266" onclick="window.open(this.href);return false;
Noe rettere sittestilling, men en 600 blir kanskje for lite...? :-k

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Jeg var i Tønsberg å tittet i dag og synes den er litt rettere i kjørestillingen, prøvde denne i går http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28302717" onclick="window.open(this.href);return false; der kunne man justerer styret og den var så strøken, men han hadde en CBR inne fra før og ville ikke ha min :( Så da tittet jeg videre.. skal tilbake til Tønsberg på fredag og prøve den VRFén som er der i sølv, den ser grei ut men litt polering ol blir den sikkert fin...

600 blir litt lite heller opp :D

Skulle bare hatt itte litt hjelp til avgjørelsen her.. skal skal ikke, er veldig gla i CBRén og digger draget i den den einer seg ikke til lang turer..
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av ZZR-Tom »

CBR`n er endel skarpare/agresivare sittestilling en VFR`n. Etter eg hadde kjørt ZZR`n litt over 50 mil så prøvde eg en kompis sin 99 VFR800 og eg blei ganske så overasket, kunne ikkje huske at den var så "oppreist" styre på den i fjor :scratch

Den du linka til snillvaffel virke bra ut i fra det lille som er av info, men 48000km er nettopp tatt og der er det mykje utgifter som du slipper til den runder nye 24000km :thumleft
Etter det eg har hørt så har spinnin`weel eg meget bra rykte.
Når det gjelder den Vetch så er det noken som missliker den og synest den gamle 98-01 var bedre, og det på grunn av vetechen bruker ikkje alle ventilane under et vist turtall og åpner seg i et område som enkelte folk pleier å ligge på i svinger og dei synest det er ubehaglig, men igjen så er dei allerfleste fornøgd med den, men prøv ut sykkelen i det turtalls området og sjå om du liker det.

Muligens siden VFR`n ikkje er langt fra han her at du kan prøve den og? Då får du et godt samenlignings grunnlag og du veit bedre om VFR`n er for deg eller du vill ha meir ;e
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=27932647

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av ZZR-Tom »

Hehe ser du har vore hos V-twin :redface
Kansje dok kan bli enige om en slags deal der han kan selge CBR`n for deg?


Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av RuneMC »

Ta en titt på http://www.cycle-ergo.com - velg "Show metric values" og legg inn høyde og benlengde og velg aktuelle MC modeller, så får du se både ben-vinkel og vinkel på overkropp. Ikke helt 100% nøyaktig, men burde holde til en grov-sortering.

Ser ut som om VFR er ca 10 grader "snillere" enn CBR Fireblade, men fortsatt 25-30 grader helning forover på overkroppen (avhengig av høyde). Det betyr at man må ha endel fartsvind imot for ikke å bli sliten i arm og rygg på lengre turer antar jeg... :-k
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av ZZR-Tom »

VFR går heilt fint å farte rundt med i normal fart.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

RuneMC skrev:Ta en titt på http://www.cycle-ergo.com - velg "Show metric values" og legg inn høyde og benlengde og velg aktuelle MC modeller, så får du se både ben-vinkel og vinkel på overkropp. Ikke helt 100% nøyaktig, men burde holde til en grov-sortering.

Ser ut som om VFR er ca 10 grader "snillere" enn CBR Fireblade, men fortsatt 25-30 grader helning forover på overkroppen (avhengig av høyde). Det betyr at man må ha endel fartsvind imot for ikke å bli sliten i arm og rygg på lengre turer antar jeg... :-k

Knall bra link den skal jeg titte nærmere på.... Tusen takk :thumleft
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Svar