Ermans verksted
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Ermans verksted
Tanken fra K100 har litt racing-look. Og litt streetfighter, og litt..........
Kunne vært brukbar på andre sykler også ? Tenker da på en litt mere moderne ombygging, ikke klassisk caferacer.
Kunne vært brukbar på andre sykler også ? Tenker da på en litt mere moderne ombygging, ikke klassisk caferacer.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Takk for tilbakemeldinger. Tanken kan nok absolutt brukes til litt av hvert. Positivt at den kommer med egnet feste til pumpe inni. Den er veldig flat på toppen. Nok til å kunne dekke til frokostbord 

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Nå blir begge mine gamlinger veteraner over nyttår, og i den forbindelse lurer jeg på om ting skjer automatisk i forhold til veivesen osv?
Har fått et tilbud på veteranforsikring fra If.
Hvordan er det med dere andre veteranister?
Har fått et tilbud på veteranforsikring fra If.
Hvordan er det med dere andre veteranister?
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Ermans verksted
Min sykkel passerte 30 i vår, men jeg har ikke registrert om årsavgifta ble lavere.Erman skrev:Nå blir begge mine gamlinger veteraner over nyttår, og i den forbindelse lurer jeg på om ting skjer automatisk i forhold til veivesen osv?
Har fått et tilbud på veteranforsikring fra If.
Hvordan er det med dere andre veteranister?
Har ikke tenkt på det før nå heller.
Jeg har forsikring i Bilsport og MC enda, den går ut i november.
Fikk tilbud fra Gjensidige for ca en mnd siden, rimelig premie, men årlig kjørelengde er maks 3000 km.
Hva har if som maks kjørelengde for veteranforsikring ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Hun jeg snakket med siterte 5000 km.Jompa skrev:Min sykkel passerte 30 i vår, men jeg har ikke registrert om årsavgifta ble lavere.Erman skrev:Nå blir begge mine gamlinger veteraner over nyttår, og i den forbindelse lurer jeg på om ting skjer automatisk i forhold til veivesen osv?
Har fått et tilbud på veteranforsikring fra If.
Hvordan er det med dere andre veteranister?
Har ikke tenkt på det før nå heller.
Jeg har forsikring i Bilsport og MC enda, den går ut i november.
Fikk tilbud fra Gjensidige for ca en mnd siden, rimelig premie, men årlig kjørelengde er maks 3000 km.
Hva har if som maks kjørelengde for veteranforsikring ?
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Kan lønne seg å sjekke Tryg også. Er det ikke de som tar over Bilsport&MC nå?Jompa skrev:Min sykkel passerte 30 i vår, men jeg har ikke registrert om årsavgifta ble lavere.Erman skrev:Nå blir begge mine gamlinger veteraner over nyttår, og i den forbindelse lurer jeg på om ting skjer automatisk i forhold til veivesen osv?
Har fått et tilbud på veteranforsikring fra If.
Hvordan er det med dere andre veteranister?
Har ikke tenkt på det før nå heller.
Jeg har forsikring i Bilsport og MC enda, den går ut i november.
Fikk tilbud fra Gjensidige for ca en mnd siden, rimelig premie, men årlig kjørelengde er maks 3000 km.
Hva har if som maks kjørelengde for veteranforsikring ?
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Ermans verksted
Jeg fikk pris fra Tryg i dag, kr 2 486 for kasko med 5000 km/år.
Trur jeg kommer til å ta den, kjørelengden passer meg bra og prisen er sånn bob,bob.
Trur jeg kommer til å ta den, kjørelengden passer meg bra og prisen er sånn bob,bob.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Kjørelengden til Tryg er egentlig ganske behagelig. Klarte bare 1000km på BMWen i fjor, og det var bare frem og tilbake jobb i ca to måneder. 5000km er jo nesten hele sesongenJompa skrev:Jeg fikk pris fra Tryg i dag, kr 2 486 for kasko med 5000 km/år.
Trur jeg kommer til å ta den, kjørelengden passer meg bra og prisen er sånn bob,bob.

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Jeg er da i gang med å sette sammen motoren på min BMW K100, og sliter med denne delen som sitter mellom motoren og alternatoren.
Ringen på toppen skal, i følge manualen, være et rullelager. Denne har forskjøvet seg langt oppover staven og ruller ikke lenger.
Er det noen i Oslo-området med dragerverktøy som kan hjelpe meg med å få den ut?

Ringen på toppen skal, i følge manualen, være et rullelager. Denne har forskjøvet seg langt oppover staven og ruller ikke lenger.
Er det noen i Oslo-området med dragerverktøy som kan hjelpe meg med å få den ut?

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Erman skrev:Jeg er da i gang med å sette sammen motoren på min BMW K100, og sliter med denne delen som sitter mellom motoren og alternatoren.
Ringen på toppen skal, i følge manualen, være et rullelager. Denne har forskjøvet seg langt oppover staven og ruller ikke lenger.
Er det noen i Oslo-området med dragerverktøy som kan hjelpe meg med å få den ut?
På K100-forumet sies det nå at dette lageret kan være feil type. En av brukerne der mener at lageret skal ha rullerne på utsiden, slik at den presses på akselen og ruller mot motorkassen. Da tror jeg det blir rimelig ubrukelig å bruke en av de to (16mm og 22mm) lagerne jeg akkurat har bestilt

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Blir lite mekking fremover, da stallen har blitt beriket med ny kone



2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
Siden sykkelen kom i stallen 15. mars, har det blitt 930km på Bolten. Eller "Tavgac", som jeg har kalt henne. Første turen gikk fra Sarpsborg til Oslo over Askim og Enebakk. Denne turen var mest for å kjøre inn motoren og det ble tilbakalagt ca 200km.
Senere har det blitt noen turer rundt Oslo, men idag skal sykkelen inn til førstegangsservice, og i den forbindelse måtte man "fylle" 1000 km på telleren. Jeg må klage litt på at Yamaha har solgt meg en i overkant bøllete sykkel.
Tirsdag tok jeg en "Lille Oslo-ring": https://goo.gl/maps/ClQN3
Skulle egentlig ta en liten tur til Drammen siden jeg likevel var på sykkelen, men det endret ser fort til å ville kjøre mot Drøbak og ta tunnelen. Dette var kl. 23, og jeg kan ikke si annet enn at det var en impulsbeslutning, men f* f*** så digg. Mørkekjøring på flotte svingete veier. Kan ikke klage! Nedover mot Drøbakstunnelen ble det litt kjølig, men heldigvis er tunnelen varm og fuktig, så man fikk opp varmen på vei gjennom.
Og igår kveld MÅTTE jeg rett og slett ta "Store Oslo-ring": https://goo.gl/maps/3hA5J
Klok av skade fra dagen før, tok jeg på meg langt varmere klær. Turen gikk mot Hønefoss, med en liten stopp rundt Sundvollen Hotell. Det som skjedde der er fortsatt ubegripelig... Fant det merkelig at det fremdeles var snødekte skogholt. Her er det bare å ta frem flammekasteren.
Deretter kjørte jeg gjennom Jevnaker og forbi Hadeland Glassverk uten å se de store skulpturene som jeg forventet meg ut ifra hvor kjent fabrikken er. På veien kunne jeg også se mot Rjukan og hvordan skyene banet vei for solen der fjellet spiddet gjennom. Ganske storslått utsikt der altså. Videre mot Maura var det en del klatring og på tidspunkt kom også lyset for reservetanken på. 6 km. etter fant jeg en Statoil, som tilbød nødvendig juice for veien. Det begynte å bli mørkt rundt 19 denne kvelden, og i enkelte strekker med elgfare mellom Maura og Oslo, måtte man bare sette på fjernlysene og håpe på det beste. Tok meg selv i å synge høyt et par ganger - sånn går det når man ikke har med seg annen underholdning enn motorlyden.
Senere har det blitt noen turer rundt Oslo, men idag skal sykkelen inn til førstegangsservice, og i den forbindelse måtte man "fylle" 1000 km på telleren. Jeg må klage litt på at Yamaha har solgt meg en i overkant bøllete sykkel.
Tirsdag tok jeg en "Lille Oslo-ring": https://goo.gl/maps/ClQN3
Skulle egentlig ta en liten tur til Drammen siden jeg likevel var på sykkelen, men det endret ser fort til å ville kjøre mot Drøbak og ta tunnelen. Dette var kl. 23, og jeg kan ikke si annet enn at det var en impulsbeslutning, men f* f*** så digg. Mørkekjøring på flotte svingete veier. Kan ikke klage! Nedover mot Drøbakstunnelen ble det litt kjølig, men heldigvis er tunnelen varm og fuktig, så man fikk opp varmen på vei gjennom.
Og igår kveld MÅTTE jeg rett og slett ta "Store Oslo-ring": https://goo.gl/maps/3hA5J
Klok av skade fra dagen før, tok jeg på meg langt varmere klær. Turen gikk mot Hønefoss, med en liten stopp rundt Sundvollen Hotell. Det som skjedde der er fortsatt ubegripelig... Fant det merkelig at det fremdeles var snødekte skogholt. Her er det bare å ta frem flammekasteren.
Deretter kjørte jeg gjennom Jevnaker og forbi Hadeland Glassverk uten å se de store skulpturene som jeg forventet meg ut ifra hvor kjent fabrikken er. På veien kunne jeg også se mot Rjukan og hvordan skyene banet vei for solen der fjellet spiddet gjennom. Ganske storslått utsikt der altså. Videre mot Maura var det en del klatring og på tidspunkt kom også lyset for reservetanken på. 6 km. etter fant jeg en Statoil, som tilbød nødvendig juice for veien. Det begynte å bli mørkt rundt 19 denne kvelden, og i enkelte strekker med elgfare mellom Maura og Oslo, måtte man bare sette på fjernlysene og håpe på det beste. Tok meg selv i å synge høyt et par ganger - sånn går det når man ikke har med seg annen underholdning enn motorlyden.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Ermans verksted
Gratulerer med ny sykkel!!! :)
Høres ut som du trives godt sammen med den nye kona.

Høres ut som du trives godt sammen med den nye kona.

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Ermans verksted
Gratulerer
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Ermans verksted
SuperMorten skrev:Gratulerer![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk
EasyRider skrev:Gratulerer med ny sykkel!!! :)![]()
Høres ut som du trives godt sammen med den nye kona.
Oh yes! Og takk!

Traff noen karer igår som mente sykkelen liknet så mye på HD at det var det jeg "egentlig ville kjøre", men jeg tror ikke de innser at Bolten er det HD egentlig ville laget hvis de visste hva folket ville ha...

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100