Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av mekkern »

ojda skrev:
DrGreve skrev:
ArcticTiger skrev:Men du hadde helt sikkert fått et fett glis i jælmen hvis du hadde hatt en skikkeli Eventyrsykkel når du tar deg en tur oppigjenom Dunderlansdalen en vårdag før de værste telehiva har lagt seg. Eller Mosjøen-Grong, selv om de har fikksa litt på den nå...
He, he. En ADV har ikke fristet meg det spøtt i hele mitt liv og aller minst en BMW. Dagens adventuresykler ser jo ut som en spin-off fra leketøyserien transformers :)
Jeg har funnet min nisje og det er Honda sykkel med V4-motor og blir sikkert å kjøpe en VFR800 eller VFR1200 en gang.

Hahaha :lol Adventuresyklene ser ut som Transformersfigurer,
å det gjør ikke VFR1200 :lol :lol :lol :lol :lol
Mnei...mer som halvsmelta rubiks kube.... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Jompa »

Kawasaki skrev:

Selv så kunne jeg tenkt meg å snakket om kvinnfolk,men det er det jo fan ikke noen av dere andre som er interessert i.
Æ vente spent på ett utspill fra deg.
Måtte du gå å legge deg eller hadde du ingenting å fare med ?

Vet du forresten hvordan du skjønner at du må ha blitt eldre ?
Jo, når du treffer igjen de jentene som gikk i klassen din på ungdomsskolen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2747
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Busa Trond »

ArcticTiger skrev:Har du hørt at på Gamlehjemmet gir de mennene en kvart Viagra hver dag, sånn at de ikke skal tisse på tøfflene :mk
På jobben hos meg er unggutta kjent for å spise hestefor. Når dem har spist for mye er det bevist at dem ikke greier å pisse over ballene sine engang :lol .

Effekt er effekt og i denne videoen er vist 50HK nok. Flott kjøring :thumleft

[video]http://www.youtube.com/watch?v=IJ7Bbzfk ... detailpage[/video]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

Av en eller annen grunn digger jeg denne dama. Ikke overdådig vakker, men jeg får henne stadig vekk på netthinnen.

Bilde

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

Ok , får gå å legge meg jeg og da :gk
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av fikse »

Øhh, Bringisen: Hva gjorde du mellom 01:06 og 01:33 egentlig? Eller forresten, vet ikke om jeg vil vite det. Steike flott pudding det der. Grrrrr...
Det er slike som henne som får meg til å tenke at det ikke er størrelsen det kommer an på. Heller meter i sekundet. :rofl: :banansplit
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av TomB »

fikse skrev:Øhh, Bringisen: Hva gjorde du mellom 01:06 og 01:33 egentlig? Eller forresten, vet ikke om jeg vil vite det. Steike flott pudding det der. Grrrrr...
Det er slike som henne som får meg til å tenke at det ikke er størrelsen det kommer an på. Heller meter i sekundet. :rofl: :banansplit
:lol
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Intruder »

Kubikk og " her kommer jeg " er gjerne to sider av samme sak.
Men for meg er det ca ok som det er personlig.. :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

Mornings!!! :vs

Flott pudding ja!
Som jeg sa så finnes det mange som er både penere og har enda finere kropp , men jeg vet ikke hva det er med hun der som får den gamle kroppen min til å føles 20 år yngre.

Nå høres jeg plutselig ut som en pudding selv , men jeg liker øynene og munnen godt.
Dessuten ser hun uskyldig ut selv om hun ikke er det :P :p

Og som det blir sagt , dette med størrelsen.....hun der er jo ikke veldig stor....perfekt til å ha som rype og sikkert perfekt å snurre rundt :P :p

Jeg har sett de fleste filmene der hun er med selv om det mest er eventyrfilmer , synes hun gjorde en god figur i Snehvitfilmen. Flott gammel kjole der puppene ble godt fremhevet som de gjorde på den tiden , synd slike kjoler ikke er på moten lenger ;-)

(Huff...jeg beklager til dere jenter som leser dette....men jeg er vel bare en gammel gris...eller......er jeg bare en mann.....en neandertaler som ikke har lagt fra meg de urgamle faktene.....Men jeg tenker som så , at så lenge jeg holder tankene i drømmene og lar vær sette dem ut i verden så går det greit. Damene er nok ike bedre.Det er ikke sjelden min kone sitter og ser på disse legeseriene på tv eller andre filmer og slenger ut en morsom kommentar , skal vi gå på soverommet mens jeg ennå har ham på netthinnen :lol )

Men tilbake til denne jenta ....synd hun har rotet det til for seg selv de siste årene slik som mange stjerner desverre gjør...Håper hun får orden på det :thumleft
Sist redigert av Bringisen den 31 des 2012, 11:01, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av simpson »

Bringisen skrev:
ojda skrev:
DrGreve skrev:
ArcticTiger skrev:Men du hadde helt sikkert fått et fett glis i jælmen hvis du hadde hatt en skikkeli Eventyrsykkel når du tar deg en tur oppigjenom Dunderlansdalen en vårdag før de værste telehiva har lagt seg. Eller Mosjøen-Grong, selv om de har fikksa litt på den nå...
He, he. En ADV har ikke fristet meg det spøtt i hele mitt liv og aller minst en BMW. Dagens adventuresykler ser jo ut som en spin-off fra leketøyserien transformers :)
Jeg har funnet min nisje og det er Honda sykkel med V4-motor og blir sikkert å kjøpe en VFR800 eller VFR1200 en gang.

Hahaha :lol Adventuresyklene ser ut som Transformersfigurer,
å det gjør ikke VFR1200 :lol :lol :lol :lol :lol
For ikke å snakke om den nye avkledde Gullvingen.
Tror også Kawa har en kandidat på 1400 kubikk også? :scratch Også kalt den flygende budeie.....

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

simpson skrev:
Bringisen skrev:
ojda skrev:
DrGreve skrev:
ArcticTiger skrev:Men du hadde helt sikkert fått et fett glis i jælmen hvis du hadde hatt en skikkeli Eventyrsykkel når du tar deg en tur oppigjenom Dunderlansdalen en vårdag før de værste telehiva har lagt seg. Eller Mosjøen-Grong, selv om de har fikksa litt på den nå...
He, he. En ADV har ikke fristet meg det spøtt i hele mitt liv og aller minst en BMW. Dagens adventuresykler ser jo ut som en spin-off fra leketøyserien transformers :)
Jeg har funnet min nisje og det er Honda sykkel med V4-motor og blir sikkert å kjøpe en VFR800 eller VFR1200 en gang.

Hahaha :lol Adventuresyklene ser ut som Transformersfigurer,
å det gjør ikke VFR1200 :lol :lol :lol :lol :lol
For ikke å snakke om den nye avkledde Gullvingen.
Tror også Kawa har en kandidat på 1400 kubikk også? :scratch Også kalt den flygende budeie.....
Rett i front synes jeg faktisk de to 1400 kubikkerne til Kawa ser tøffe ut , men litt mer utfordrende fra siden , særlig den raskeste av dem. Men det er vel funksjonen som teller og skal man opp i disse hastighetene så er det vel en fordel.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av simpson »

Helt enig. Liker fronten og lyktene, men det var også ett sleivspark for å se om ZZR gutta var våkne enda... :vs
De pleier å være kjappe på avtrekkeren når det gjelder sine sykler.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

simpson skrev:Helt enig. Liker fronten og lyktene, men det var også ett sleivspark for å se om ZZR gutta var våkne enda... :vs
De pleier å være kjappe på avtrekkeren når det gjelder sine sykler.
Jeg tenkte faktisk litt på det.....nå får han høre det :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Jompa »

simpson skrev:Helt enig. Liker fronten og lyktene, men det var også ett sleivspark for å se om ZZR gutta var våkne enda... :vs
De pleier å være kjappe på avtrekkeren når det gjelder sine sykler.
Kawafolk liker å sove lenge om morran, det vet æ alt om.
Ingenting e bedre enn å kawe under dyna......
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Bosted: Elverum

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Svein2 »

Når man ser hvordan enkelte sparker rundt seg mot andre sykkeltyper og slag,
er det litt moro å se hva de hadde som valg på øverste hylle før de gjorde det valget de gjorde:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 349#p60349" onclick="window.open(this.href);return false;

Godt nyttår til dere alle. :thx

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

Svein2 skrev:Når man ser hvordan enkelte sparker rundt seg mot andre sykkeltyper og slag,
er det litt moro å se hva de hadde som valg på øverste hylle før de gjorde det valget de gjorde:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 349#p60349" onclick="window.open(this.href);return false;

Godt nyttår til dere alle. :thx
Siden linken din tilfeldigvis åpnet seg med et innlegg fra meg , så er jeg kanskje en av dem som du mener sparker rundt seg :P :p
Og nå blir jeg desverre nødt til å forsvare valget mitt igjen :[-o<

Innlegget ble altså skrevet i desember 2010 før jeg hadde fått sykkelen jeg nå har på veien. Min F800GS er en 2011 modell bestilt rett før nyttår 2011 og på veien første gang våren 2011.

Før dette trodde jeg at mitt første valg en ny R1200GS siden jeg hadde hatt en slik fra før , og skulle jeg gått bort fra ADV segmentet ville jeg sikkert ha valgt en K1300S eller ZZR1400.
Men jeg er en av dem som nok kun hadde brukt en K1300S eller ZZR1400 ca 20-30% av effektpotensialet. Jeg hadde sikkert savnet mulighetene for disse turene på fjellet eller i skogen på sykkelen alt for mye. Sikkert også sittestillingen og oversikten. En slik sykkel er sikkert bare morsom de få gangene man drar på over de berømmelige 20-30%

Jeg satset imidlertid den gangen på noe lettere alternativ i ADV klassen etter å ha lest tester og brukererfaringer på diverse ADV forum.
Den R1200GSen jeg hadde huskes som tung og litt uhamslig på skog- og fjellveiene selv om jeg vet om flere med R1200GS som hadde kjørt flettene av meg.
Jeg har i to sesonger blitt enormt overrasket og fornøyd med F800GS, derfor spiller det så liten rolle hva noen andre mener.
Den er bunnsterk med nesten flat momentkurve og maks dreiemoment nesten med en gang , den er gedigen (hvis man tenker på høyde) men relativt lett, den er komfortabel for dagsetapper på 80 mil og har lasteevne som nesten ingen kan vise maken til. Dessuten kan den ta meg med nesten alle steder jeg kan tenke meg å kjøre. Dette gjør den på en trygg og komfortabel måte uten fare for meg selv eller sykkeldeler. En tusenkunstner med andre ord.
Med alle disse egenskapene så spiller det faktisk liten rolle om den mangler det ene som f.eks en K1300S eller ZZR1400 har , og det er toppfart som kan brukes på autobahn under snart ulovlige forhold.
Eneste jeg føler at jeg mangler i luxuslivene vi lever er ESA , TC og LED/Xenon hovedlys.
Så foreløpig har jeg egentlig funnet sykkelen som dekker det jeg ønsker aller mest , men ante ikke dette før jeg fikk sykkelen på veien og brukt den en stund (det er vel helt normalt)

Hadde jeg skulle valgt igjen så hadde sikkert valget falt på den nye F800GS med ESA og TC eller en ny R1200GS med allt av tekniske dippedutter.
Men håper helst på en enda mer oppdatert F800GS siden jeg ikke trenger motoren i R1200GS men alle dippeduttene den har :P :p
Sist redigert av Bringisen den 31 des 2012, 15:30, redigert 5 ganger totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av hakhap »

Hvis jeg skal ta denne tråd her så bruker jeg kun 20% av min 1100CC ca 60HK og er av helt feil type av MC da det er en cruiser :redface

synes det er veldig mye prat om hvor best ADV eller Sportstourer er, mest ADV sykkel gjengen da de er i flertall :-k

Så jeg ser for meg at jeg trenger å bygge en ADV Sport Touring Cruiser eller ADVSTC MC :-)å

Ser for meg en 80-120 Hk, 700CC og 250NM fra 1 - 12000 rpm :lol

finner det flott att så mange er så engasjert i hva som er det beste.

godt med lite PMS hysterie så her på sluten av året :prf
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

hakhap skrev:
synes det er veldig mye prat om hvor best ADV eller Sportstourer er, mest ADV sykkel gjengen da de er i flertall :-k
Ja slik blir det vet du , når man fucker hverandre opp. :P :p
Og de som kjører ADV sykler er kanskje i flertall både her inne og på veien , i allefall med første øyekast og ved et blikk på salgstatistikker.
Men til mitt eget forsvar så føler jeg at vi som kjører ADV sykler hele tiden blir konfrontert med valget vi har tatt , kanskje er det mange "skap" Adventurister der ute. Som kanskje er litt usikker og nyskjerrig på hva som gjør disse rare skapningene av noen maskiner så bra. ;-)
Når vi som kjører disse rare skapningene prøver å forklare hvorfor, så blir vi ofte avspist med at vi rakker ned på dem som har valgt andre sykkeltyper. Ofte med utsagn som ;"hva er så galt med å ville ha en stor motor som går bra" , "tror dere at vi kjører på grensen og som et svin hele tiden fordi vi har disse syklene" , "tror dere ikke at syklene våre også kan kjøres på grus", "asfalt egenskapene er det viktigste" , "ADV syklene blir ofte aldri brukt utenfor veien" osv.
Men hvis jeg får være ærlig og blir trodd på dette, så har jeg selvfølgelig ingeting i mot hverken den ene aller andre sykkeltypen eller personene som velger. Jeg ønsker bare å formidle at det finnes mange fantastiske motorsykler der ute slik at alle kan få det de vil ha , vi er heldige :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av gsx750_80 »

Jompa skrev:
simpson skrev:Helt enig. Liker fronten og lyktene, men det var også ett sleivspark for å se om ZZR gutta var våkne enda... :vs
De pleier å være kjappe på avtrekkeren når det gjelder sine sykler.
Kawafolk liker å sove lenge om morran, det vet æ alt om.
Ingenting e bedre enn å kawe under dyna......
Hoho! :knegg
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av TomB »

Svein2 skrev:Når man ser hvordan enkelte sparker rundt seg mot andre sykkeltyper og slag,
er det litt moro å se hva de hadde som valg på øverste hylle før de gjorde det valget de gjorde:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 349#p60349" onclick="window.open(this.href);return false;

Godt nyttår til dere alle. :thx
Det som gjaldt igår, behøver ikke å gjelde idag :[-X

Ting forandrer seg.....behov osv

Kjøpte R1200GS 05 mod. på slutten av 2010, pga samboer`n skulle være med mer, bytta ut SV 1000S. ( mange venner som lurte da :lol )
Senvinteren 2012, så er ikke skrotten hennes helt i vater. Hun sier at dette året kan hun dessverre ikke bli med.
Drømmesykkelen for oss 2, var da 2010 R1200GS pga nyere motor, ESA osv.

Ser da at det blir solo-kjøring og velger da bort touringsykler, og havner på F800R (liker nakne mc) :yeyeye
Hva som skjer i 2014 vet jeg ikke, i 2013 skal hun prøve å være med litt igjen. :D
Kanskje GTR, R1200R, RT osv. Må da ha en "lekesykkel" ved siden av.

Drømmesykkel? Er vel en Duc 848 :yeyeye men det blir med drømmen.....pga skrotten :evil


Godt nyttår
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Svein2 skrev:Når man ser hvordan enkelte sparker rundt seg mot andre sykkeltyper og slag,
er det litt moro å se hva de hadde som valg på øverste hylle før de gjorde det valget de gjorde:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 349#p60349" onclick="window.open(this.href);return false;

Godt nyttår til dere alle. :thx
:knegg

..og Godt Nytt År ja!
Sist redigert av ZZR-Erling den 31 des 2012, 16:06, redigert 1 gang totalt.

KawaKjetil

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av KawaKjetil »

Jompa skrev:Kawafolk liker å sove lenge om morran, det vet æ alt om.
Ingenting e bedre enn å kawe under dyna......
Hehe, knallgod kommentar. En god grunn til å beholde gamle Kawaen :D

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

Bergen skrev:
Jompa skrev:Kawafolk liker å sove lenge om morran, det vet æ alt om.
Ingenting e bedre enn å kawe under dyna......
Hehe, knallgod kommentar. En god grunn til å beholde gamle Kawaen :D
Men de går tidlig å legger seg også , mulig det er så slitsomt å ha en Kawa at det krever mye søvn :lol

Nei huff , dette kan slå tilbake på meg selv , jeg har jo hatt 3 Kawasakier...

Takk for det gamle Kjetil og til alle dere andre. Feire med måte i kveld :bb_p:
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av simpson »

Bringisen skrev:
Bergen skrev:
Jompa skrev:Kawafolk liker å sove lenge om morran, det vet æ alt om.
Ingenting e bedre enn å kawe under dyna......
Hehe, knallgod kommentar. En god grunn til å beholde gamle Kawaen :D
Men de går tidlig å legger seg også , mulig det er så slitsomt å ha en Kawa at det krever mye søvn :lol
Siden jeg er utpreget A menneske blir det gudskjelov aldri noen kawa på meg.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3531
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JohnnyTh »

Deilig og tenke på at jeg bare bruker 20% av motoren. det betyr jo at jeg har 80% i reserve å leke meg med. Deilig tanke.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar