Vet ikke om jeg tør prøve denne gaffelolja,vet ikke hvem som har laget den.
Den er iallefall dyr. 353.-

Igjen kommer du med fasiten uten å egentlig vite hva du prater om.jonnykr skrev:En liten men viktig korrigering:knutk skrev:Blir vel samme argumentasjonsrekka som frem til nå.ejs skrev:![]()
Gaffelolja til biltema da ???
Kan jeg bruke den ??
Enkelte mener at billig olje er like bra som dyr olje. Olje er olje.
Andre er skeptisk, fordi de mener at mye av det som kommer fra BT er av tvilsom karakter.
Mange har benyttet både olje og annet fra BT og er såre fornøyd. Andre hevder at samme produkt er under pari.
Dersom en generelt er fornøyd med produktene fra BT blir man nok fornøyd med olja og.
Skeptikerne derimot vil ikke sove godt om doningen skulle leve på BT-olje.
MAO gjør som du vil. Du krasjer nok ikke pga olja.
Personlig ville jeg skygge unna, siden jeg tilhører gruppen som er misfornøyd med mye av det jeg har kjøpt på BT og synes at de selger mye dritt.
1. De som er fornøyd har brukt og bruker olja og snakker av egen erfaring.
2. De som er skeptiske har ikke selv brukt eller bruker olja, de bare "vet" den har dårlig kvalitet fordi den selges av Biltema.
Blir omtrent som debatter om Harley Davidson. De fleste som "vet" hvor dårlig HD er har aldri hverken eid eller kjørt en.
Takk, tagesk!tagesk skrev:Olje er ikke en depotstøtte.
Enhver olje er laget for å tilfredstille tekniske krav.
Det er ikke en depotstøtte.
Du behøver ikke ha noen mening om oljen du kjøper.
Du skal kontrollere nøye at de tekniske krav som oljen møter er de samme som, eller bedre, enn de designet av motoren forutsetter.
Det er helt greit å si "Jeg vil kjøpe en dyrere olje for da sover jeg bedre".
Det er ikke helt greit å si at "Jeg kjøper ikke olje X for jeg stoler ikke på at den møter de tekniske krav som flasken sier den møter".
Hvor vanskelig kan det være?
[TaSK]
Hvor har du dette fra?tagesk skrev:
Det er ikke helt greit å si at "Jeg kjøper ikke olje X for jeg stoler ikke på at den møter de tekniske krav som flasken sier den møter".
[TaSK]
Jeg vet ikke åssen det er med deg, men jeg forholder meg til de som skriver her og hva de skriver her. Jeg sitter ikke her å spekulerer om "hva som tenkes kan" være hvisomatte ditt eller datt når folk her FAKTISK ikke viser til slike erfaringer i innleggene her. DA, er vi i hvertfall over på synsing, troing og spekulasjoner.simpson skrev:Igjen kommer du med fasiten uten å egentlig vite hva du prater om.jonnykr skrev:En liten men viktig korrigering:knutk skrev:Blir vel samme argumentasjonsrekka som frem til nå.ejs skrev:![]()
Gaffelolja til biltema da ???
Kan jeg bruke den ??
Enkelte mener at billig olje er like bra som dyr olje. Olje er olje.
Andre er skeptisk, fordi de mener at mye av det som kommer fra BT er av tvilsom karakter.
Mange har benyttet både olje og annet fra BT og er såre fornøyd. Andre hevder at samme produkt er under pari.
Dersom en generelt er fornøyd med produktene fra BT blir man nok fornøyd med olja og.
Skeptikerne derimot vil ikke sove godt om doningen skulle leve på BT-olje.
MAO gjør som du vil. Du krasjer nok ikke pga olja.
Personlig ville jeg skygge unna, siden jeg tilhører gruppen som er misfornøyd med mye av det jeg har kjøpt på BT og synes at de selger mye dritt.
1. De som er fornøyd har brukt og bruker olja og snakker av egen erfaring.
2. De som er skeptiske har ikke selv brukt eller bruker olja, de bare "vet" den har dårlig kvalitet fordi den selges av Biltema.
Blir omtrent som debatter om Harley Davidson. De fleste som "vet" hvor dårlig HD er har aldri hverken eid eller kjørt en.
1. Ja regner med at de som bruker olja er rimelig fornøyd, hvis ikke er det jo noe galt.
2. Her synser du som vanlig. Kan det tenkes at noen har brukt olja og gått vekk fra den?
Eller kan de ha lært av andres erfaring uten å måtte prøve selv?
Hvorfor sier du at de "vet" at den er dårlig pga at det fra Biltema?
Dette er bare dine antagelser og ikke noe annet.
Hva gjør at du er fornøyd med olja fra Biltema? At motoren ikke har skjært seg?
Har du tatt oljeanalyse av ny og brukt olje og sammenlignet? Eller kjørt to helt like motorer og lengre perioder, kanskje 200.000 km og sammenlgnet toleranser, slitasje, oljeforbruk osv?
Nei det tviler jeg på. Men da hadde du sett om det er noen kvalitetsforskjeller.
Ellers blir det bare sysnsing om at Biltema er like god som andre oljer akkurat på lik linje som at du mener andre synser at den ikke er like god.
Tja, det er vel egentlig det når folk selv om det som står på flaska dekker motoren og kløtsjens krav fra motorprodusenten, ikke stoler på olja og kvaliteten FORDI den selges på Biltema.simpson skrev:Hvor har du dette fra?tagesk skrev:
[TaSK]
Har ikke sett ett eneste innlegg hvor folk ikke vil kjøpe Biltemaolje fordi de ikke stoler på at flasken inneholder det som står på.
Øh - OK.simpson skrev: Har ikke sett ett eneste innlegg hvor folk ikke vil kjøpe Biltemaolje fordi de ikke stoler på at flasken inneholder det som står på.
Nemlig, og da bør man ringe forbrujkerrådet (eller noe slikt).jonnykr skrev: Da sier de indirekte at de ikke stoler på det som står på flaska.
Utvilsomt?Alas skrev: Er det dermed sagt at oljen ikke holder mål, nei på ingen måte, betyr det at andre oljer er bedre, utvilsomt.
For øvrig er Biltemamenighetens forsøk på ironi og latterliggjøring av sine meningsmotstandere ufin, barnslig og noe voksne mennesker burde holdt seg for god til, alvorlig talt.
Mvh
Skal vi ta et av de andre på lista også?kjellv skrev:Jeg beklager, og trekker tilbake Jula fra mine eksempel på billigvarekjeder.Banditmannen skrev:Liste over produsenter du finner hos Jula:kjellv skrev:I mitt hode er dette en billigkjede på linje med Jula, Europrice, Clas Ohlson og mange andre, som spyr ut varer der kvantum teller mye mer enn kvalitet. De vet så inderlig vel at alt kan selges bare det er billig nok.
Abu Garcia
Abus
AEG
Altrad
Bahco
Bic
Big Red
Black & Decker
Blåkläder
Bosch
Braun
CAS
CRC
Defa
Denver
DeWalt
Ebeco
Eka
Electrolux
Esab
Ferm
Fiskars
Fixboard
Frida
Gardena
GreenWorks
Habo
Heco
Hella ...osv...
Jepp, her var det bare dritt...
De har tydeligvis også leverandører av varer av anerkjent kvalitet i sitt vareutvalg. Personlig har jeg aldri vært innom en Julabutikk, kun bladd litt i reklameavisene deres som så tydelig har gitt inntrykk av en overflod av superbillige jallavarer jeg var helt sikker på at jeg klarte meg like bra uten.
Hei.tagesk skrev:Utvilsomt?Alas skrev: Er det dermed sagt at oljen ikke holder mål, nei på ingen måte, betyr det at andre oljer er bedre, utvilsomt.
For øvrig er Biltemamenighetens forsøk på ironi og latterliggjøring av sine meningsmotstandere ufin, barnslig og noe voksne mennesker burde holdt seg for god til, alvorlig talt.
Mvh
Det er et sterkt ord å bruke.
Å ikke tvile, å ikke ha rom for å ta feil, å være sikker, å vite i motsetning til å tro, det er sterke greier.
Du som altså klager over at du føler at andre ikke tar deg alvorlig, kan du demonstrere at du har dekning for bruken av ordet utvilsomt?
Vi venter i spenning!
[TaSK]
Joda, jeg har gjentatte ganger vært innom Clas Ohlson.ole m. skrev:
Du har kanskje aldri vært på Clas Ohlson heller? :-)