Fikk lagt på hvit rim-tape på sykkelen i dag. En billig og enkel touch som gjør mye visuelt spør du meg. Litt prakk er det å få det fint, men har gjort det en del ganger nå så det gikk smooth. Fikk også sjekket at Kriega US30 veska satt som den skulle, og det gjorde den
Sist redigert av Tobben84 den 29 mar 2015, 18:57, redigert 1 gang totalt.
Neste som står på lista mi nå er Leovince slipon, og så vurderer jeg 30 mm høyere sete(comfortsete). Slipon kommer på etter førstegangsservice, lyden orginalt er uberkjip :-)å
Nuda 900 har en "oppskremt" 800-motor, tilsvarende den i Bmw. Og dæsken for en lyd det er i disse ! MEGET tøffe sykler. https://www.youtube.com/watch?v=39DqimMJKL8" onclick="window.open(this.href);return false;
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
Ja, vet Nuda har nogenlunde samma motor, men etter min research så vil jeg nok ikke få sååååå fet lyd som den der tror jeg, men noe fetere vil det nok bli.
@cutless
Nope, ikke noe annet enn acf-50 på sykkelen per nå faktisk, og den er heller ikke helt rein på bildene.
Sittestillingen er veldig god egentlig med littegrann foroverlent stilling og littegrann hevede fothvilere. Vurderer alikevel litt høyere sete for å få litt mer plass til beina og mindre vinkel på knærne. Har ikke kjørt kjempelangt enda da det skal sies, men regner med det går fint også :-)
LordShaft skrev:Er det z8 som står på sykkelen? Jeg er ikke så veldig fan av rim tape selv, men dette var gode greier.
Note4
Jepps, z8 som står på ja. Greie dekk så langt, men hsr ikke fått testet de skikkelig enda. Det har ikke vært det store herjeføret enda,samt at sykkelen er langt ifra innkjørt. De bråker en del da, og er litt tungstyrte syns jeg, men på drittføre er de veldig fine. Banesesongen begynner første onsdag i april her, så jeg får komme meg avgårde å skrubbe de inn skikkelig der
Cutless skrev:Da er det sikkert BMW sin skyld med sine valg av kvalitets-materialer
Haha, ja, den jævla kne-vinkelen. Selv med Hyper'n hvor jeg nesten står i setet så hadde jeg ikke sagt nei til mindre vinkel i knærne.
Ja ikke sant, var ganske fornøyd med knevinkelen på både Duken og Tigeren, så forhåpentligvis hjelper det med litt høyere sete på denne også.
Materiell-kvaliteten på denne er meget god ja, og den beste sykkelen jeg har hatt med tanke på det. Alt i fra hendler til deksler og instrumenter gir et ekstremt godt inntrykk.....
Røk på en billig-slipon i dag. Vlagte det denne gangen da jeg har vært fornøyd med litt billigere løsninger tidligere. Kom på veldig rimelige 1400,-, så hvis det skulle være under pari så er ikke det noe krise. Denne potta ligner også helt på oem-tilbehøret fra akra, bare at den koster nærmere 10 laken. Nekter og tro at forskjellen er så stor, og de avtalene Arrow og Akra har gjort med mc-fabrikkene gjør at de smører på prisene noe så inni......
Min sykkel har heller ikke behov for remap, og det finnes heller ikke fra fabrikken, så her er det tut og kjør
Fikk en liten prøvetur med en standard-utstyrt Yamaha mt-09 nettopp, og tenkte jeg skulle si litt om hva jeg synes om den. Vurderte denne også da jeg kjøpte bmw'en jeg har nå, og kommer til å dra litt paralleller da de er konkurenter både i klasse og pris. Møtte en del rushtrafikk samt at man må litt utenfor Stavanger sentrum for å få noen skikkelig svinger.
Når det er sagt så var kanskje det det største problemet med denne sykkelen for min del, jeg fikk ikke spesielt lyst til å finne meg en svingete landevei for å piske svinger. Grunnen til det er at den føltes vag i framparten. Den er mykt satt opp, men samtidig føles den gyngete også sideveies og sporet en del samt var følsom for all slags ujevnheter i veien, og ikke på en positiv måte. Dette opplevdes ikke som feedback fra underlaget, men snarere forstyrrelser av stabiliteten. Bakdemperen kjente jeg ikke noe negativt med, men vanligvis så føler jeg jeg må ha en del tempo og ujevnheter før denne får jobbet og gitt et skikkelig inntrykk. Noe av ustabiliteten kom også av gassresponsen som jeg sier litt mer om lengre ned. Tenkte også at det kunne ha noe med dekka å gjøre, men disse vsr orginalmonterte relativt nye dekk med riktig trykk.
Bremsene bidro heller ikke til at godfølelsen kom og de opplevdes som langt svakere og vanskeligere å dosere enn på min bmw som har radialmonterte Brembo. De var helt greie, men står ikke i stil til motoreffekten.
Motoren var helt magisk og et skikkelig momentmonster! Den er utrolig mye mer responsiv enn rekketoeren jeg har i min, og effekten er også mye høyere med 115 hk vs 90hk i min. Den drar noe vanvittig fra lavt turtall og gir seg ikke før nåla butter. Lyden var også ganske fin, og med et akra-anlegg blir det nok rått. Gassresponsen på lavt turtall var veldig av og på, og ved litt nedlegg på sykkelen, så bør man være ytterst forsiktig med gassrulla for ikke å fucke det til skikkelig. Denne type fueling-problematikk er jeg godt kjent med fra min gamle Duke 690, så for min del var det ikke så ille at det ødela opplevelsen, men dette er ikke en motor som egner seg spesielt godt for nybegynnere. Jeg turde rett og slett ikke å dytte nedi kneet pga den føltes så kvass og følsom for bevegelser.
Jeg synes sykkelen er tøff og se på, og tilbyr mye for pengene, men jeg hadde blitt svett av den framgaffelen og den fraværende stabiliteten i sykkelen ved nedlegg. For førere som stort sett kjører rett fram eller på småsvingete veier uten å presse på noe særlig så er dette MER enn bra nok, og motoren er sykt morsom og kanskje den beste jeg har kjørt mtp klassen den befinner seg i, ds har jeg også tatt med Triumph sin 800 cc triple i betraktningen. Jeg er av typen som ikke er opptatt av effekt men liker å ligge dypt ned og desto krappere svinger desto bedre. Der knuser den nye f800r mt-09 ned i støvlene med det nye cahassis og demperoppsettet på den. Den er som å danse gjennom svingene i forhold, og på en bane hadde jeg utvilsomt kjørt MYE fortere med bmw'en tross den store effektforksjellen. Jeg har forsøkt å være objektiv og har ingen merke-fetish eller tror min sykkel er verdens beste, men for alle som verdsetter chassisdynamikk og sylskarpe kjøreegenskaper så ville jeg valgt Duke 690, f800r(etter oppgraderingen i år) eller Ducati Monster.....
Sist redigert av Tobben84 den 10 apr 2015, 17:56, redigert 2 ganger totalt.