LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av mortenolb »

Om du er rask kan du få disse vegghengte til en god pris også!

Bilde

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23380
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Bjerknez »

Tror nok Lordy'en liker best den klassiske varianten mortenolb :lol

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Voodoodoo »

Testene av s1000xr viser vel at den er mer enn nok.. Og så er den lettkjørt lettkjørt og lettkjørt...

http://youtu.be/dKksfzmJSVw" onclick="window.open(this.href);return false;
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23380
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tok en nærmere titt på S1000XR på Speed MC her om dagen og må si jeg likte sykkelen godt. Dog har jeg ikke kjørt den, så snakker kun om utseendet her. Tok meg ikke bryet med å sette meg på den heller, av økonomiske grunner :lol

Litt usikker på hva jeg mener om en 4-sylindret motor i en slik type sykkel. Selv om karakteristikken er "riktig" i mine øyne (sett at den er satt opp på samme måte som S1000R) så synes jeg en slik type sykkel skal være grovere i målet... Ducati Multistrada har vel det meste, men den koster jo også en del mer så vidt jeg vet. Ducati kan det der med å lage god lyd i syklene sine :-)å

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av mortenolb »

Pfff. Du satt på den du!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23380
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Pfff. Du satt på den du!
Ja visst f*** gjorde jeg det. :thumleft
Glemte det jeg. Mener å huske jeg likte den godt.... :thumleft

Men traktor er ikke noe for meg... Enda... =;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av LordShaft »

Hahaha får du den levert hjem på døren min morten :lol

Nei Nei og nei, det blir ikke kinamanns sjanse for at jeg blir å kjøpe s1000xr. Jeg har sett nok av den sykkelen til å si at den ikke er noe for meg.

Jeg trodde heller jeg ikke var klar for traktor. Skal en prioritere langturer så må en ha noe som en sitter godt på og gjerne i mange mange mil. Selger jeg R en min i år, får jeg faktisk litt igjen for den. Så blir det store spm. Hva skal en gå for. Ducati har bare et alternativ. Å det er multistradaen. Bmw har flere, ktm har flere, så ja :redface

Note4

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Voodoodoo »

Du dumper altså xr utfra utseende..

Du burde forsåvidt også prøve bmw K13s og zzr1400...
Kjører sjøl hayabusa nå og jeg kan ikke si at jeg sleit opp hårnålene på grosglockner eller stelvio...
Hadde fruen pluss full Givi rigg bakpå også.
En stor hypertourer er god å sitte på og har masse power. 100 mil om dagen går fint. Kjørte 184mil fra München og hjem men det var drøyt.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av LordShaft »

Nei jeg dumper xr utifra den sykkelen jeg har, mine erfaringer med den. Og at diverse svakheter på denne sykkelen ikke er rettet på R eller xr versjonen. Rammen blir som sagt usannsynlig varm. Det er mye jeg ikke gidder å ramse opp nå, som gjør at jeg ikke velger samme modell som jeg hsr hatt Å xr ser ikke bra ut i virkeligheten. Jeg kjøper ikke en ny sykkel jeg i utgangspunktet syns ser jævlig ut :redface

Jeg har kikket mye på k1300s, men lurer på om denne kan bli litt stor. Hvertfall for vestlandsveier resten av sesongen? Hvor lett er det å leke seg på svingete vei med en tilsynelatende lang sykkel som busa eller 1400?

Note4

KawaKjetil

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av KawaKjetil »

LordShaft skrev:
Jeg har kikket mye på k1300s, men lurer på om denne kan bli litt stor. Hvertfall for vestlandsveier resten av sesongen? Hvor lett er det å leke seg på svingete vei med en tilsynelatende lang sykkel som busa eller 1400?

Note4
K1300S er nå snart 6 år, og kanskje kommer det snart noe nytt i sportstourer segmentet fra BMW? Who knows...
Litt heftig sykkel for Norske forhold. Men du verden for en reser i utlandet :-) Jeg hadde ikke en dag under 200km/t i 2010. Fant ut at det kunne blitt dyrt :-)å
Så bytta min inn i en GSA i november 2010 av diverse årsaker. Den er mye bedre på elendige norske kyrastier. K1300S'n kjente hver minste grus stein... GSA'en bare høvler over de! Det er det Adventure syklene er gode til.

Men når det gjelder hastighetscruiser som også tar svingene som en lek, da er valget enkelt - K1300S! !

Lykke til med jakten :prop:

Edit; Ps, imorgen skal jeg ned til downtown Vancouver å sikle på BMW og Ducati :D
http://www.vancouver-bmwducati.com
I tillegg teste Mustang. Da er ferien komplett her i Canada!

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Cutless »

Sports-tourer er et konsept jeg har veldig sansen for. BMW kom jo nylig ut med BMW R1200RS. Dette er en sykkel jeg synes er veldig interessant - mengder med moment ved lave turtall, sportslig med komfortabel sittestilling. Kunne det vært noe for deg Lord?

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23380
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Bjerknez »

Den sykkelen der synes jeg faktisk ikke så så ille ut :-)å

Men husk at de to sportspakkene nærmest er obligatoriske. Jeg fikk inntrykk av at ingen S1000R modeller blir levert uten disse to pakkene så sant ikek selger insisterte på det. De to pakkene er vertfall kanskej den største grunnen til at jeg kjøpte sykkelen. Men de koster rundt 15-20.000,- ekstra og da vil denne Sportstoureren koste godt over 200.000,-

Men med adaptive dempere etc. så tror jeg denne sykkelen har noe og tilby som ikke konkurrentene kan hamle opp med. Jeg vet ikke hvordan denne Boxermotoren føles, men i følge tekniske data så har den 120NM fra 6.500rpm og da har man kreftene der dem skal være på en slik type sykkel som kanskje ofte blir lastet tungt inkludert passasjer etc. Utseendemessig den tøffeste Sportstoureren synes jeg.

Toven

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Toven »

Dæven kul den R1200RS :yeyeye Og kardang da gett, lykke.
Men Lordn er vel ikke fæn av boxer'n? :-k

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av Voodoodoo »

En K13s eller zzr1400 er mye lettere å manøvrere enn man tror. Dessuten har man som nevnt en skikkelig sykkel om man skal transporteres sydover på kontinentet.
Hadde endel turer fra Nordagutu til Brussel med min zzr1400 og 140mil nattkjøring på nærmest tom autobahn må oppleves, det går foooooooooort!
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av TBI81 »

Og vil du ha skikkelig vestlandsveisykkel så går det jo å kjøpe en liten motard i tillegg :mc1
Busa blir sikkert for smått til deg.

Svar