LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: LordShaft - *El Quattro Fantastico på Tour*

Legg inn av LordShaft »

Cutless skrev:Sports-tourer er et konsept jeg har veldig sansen for. BMW kom jo nylig ut med BMW R1200RS. Dette er en sykkel jeg synes er veldig interessant - mengder med moment ved lave turtall, sportslig med komfortabel sittestilling. Kunne det vært noe for deg Lord?

Bilde
Dette er definitivt en av de fineste syklene bmw har produsert. Men jeg er kan ikke fordra den helvetes boxer motoren. Den tar unødvendig med plass og ja jeg liker den bare ikke. Men jeg har kikket mye på denne sykkelen.

Nå vet jeg ikke hvordan k1300s er på telehiv og vanlige vestlandsveier. Men R sykkel er relativt vondt og ubehagelig å kjøre slik vei med hehe.

Når de leverer den r1200rs så skjønner jeg faen ikke poenget med å produsere 1000xr :-k

Men jeg ser at det blir et tøft valg å finne "min" sykkel når jeg kommer hem

Note4
Kardang er jo absolutt et ekstra pluss i dette segmentet
Men så er det jævlig lite krutt i denne sykkelen. Bare 125. Det er litt marginalt tror jeg. Med tanke på hva jeg er vant til :redface

Toven

Legg inn av Toven »

Du får lage litt motorlyder inni hjelmen vettu, så virker det som det går så fort atte :knegg

Men de kunne fint laget en med rekkefirrer istede for den boxern

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Skal du ha noe som kan hamle opp med sykkelen du har i dag (mer eller mindre) og samtidig gi deg touring følelsen så kommer man vel kanskje ikke utenom Multistrada. 1000XR vil du jo ikke ha, og da kan jeg ikke helt se så mange alternativer. Vertfall ikke hvis motor er står høyt på prioriteringslisten...?

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Eller en slik :lol :lol

Bilde

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

Kanskje poenget er at xr har s1000rr effekt pluss mellomregister..

K13s er bjørnesterk og jævlig bra ergonomisk.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
poulet_cavalier
Motorsykkelen din: R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

LordShaft skrev:
Cutless skrev:Sports-tourer er et konsept jeg har veldig sansen for. BMW kom jo nylig ut med BMW R1200RS. Dette er en sykkel jeg synes er veldig interessant - mengder med moment ved lave turtall, sportslig med komfortabel sittestilling. Kunne det vært noe for deg Lord?

Bilde
Dette er definitivt en av de fineste syklene bmw har produsert. Men jeg er kan ikke fordra den helvetes boxer motoren. Den tar unødvendig med plass og ja jeg liker den bare ikke. Men jeg har kikket mye på denne sykkelen.

Nå vet jeg ikke hvordan k1300s er på telehiv og vanlige vestlandsveier. Men R sykkel er relativt vondt og ubehagelig å kjøre slik vei med hehe.

Når de leverer den r1200rs så skjønner jeg faen ikke poenget med å produsere 1000xr :-k

Men jeg ser at det blir et tøft valg å finne "min" sykkel når jeg kommer hem

Note4
Kardang er jo absolutt et ekstra pluss i dette segmentet
Men så er det jævlig lite krutt i denne sykkelen. Bare 125. Det er litt marginalt tror jeg. Med tanke på hva jeg er vant til :redface
1. Om drittveier er prioritet - se etter sykler med lang fjerdingsvei: dvs. GS, Explorer, KTM 1190, 1290 etc.
2. GS drar greit ifra KTMene (søk på youtube eller i dette forumet) i hastigheter under autobahn nivå. Ved hastigheter over 150 og på toppfart taper den mot de fleste. Momentet på bokseren er der man som oftest trenger det er nå min påstand.

Den største ulempen med GS er vel at det er så mange som har den. #gsvegring #vilikkehadetsammesomalleandre
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

:vs
Sist redigert av LordShaft den 28 okt 2015, 21:52, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Nå har jeg ikke prøvd Multistrada'en, men etter maaaange runder på ACR, kan jeg skrive under på at KTM'en er temmelig sportslig. Den er enkel å hive fra sving til sving. Man merker ikke vekten på den når man er i bevegelse.

Men det er klart, brenner du for Ducati, så skal du jo ha Ducati. Hvis du velger KTM men egentlig ønsker deg Ducati, så kommer du hele tiden til å ønske deg Ducati.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

[quote="hakhap"]Det er nok en [url=http ... ra Aprilia han trenger for de alpe hårnålene.

[img]http://images.gizmag.com/gallery_lrg/ap ... uper-2.jpg[/img]

:lol[/quote]
Bjerknez skrev:Eller en slik :lol :lol

Bilde

Alltid artig med "slenging" fra folket som bruker ferien på kebabsjappa i Strømstad ;-)
Sist redigert av ojda den 06 jul 2015, 23:07, redigert 3 ganger totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Men i frykt for å bli sparket hardt i nøttene her...

Hva med en S1000R?

Du har mer krefter der du trenger dem til vanlig bruk (ut fra hva jeg har lest) sykkelen er mer oppreist men samtidig sportslig, samt at du slipper å kjøpe traktor... ?

Edit:
Glem det... Du sa noe om noe svakheter du ikke likte tidligere =;

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Sykkelen du er ute etter er uten tvil Ducati Multistrada... Det er omtrent den eneste som fyller alle kriteriene du har, slik jeg leser dine poster. Da er løsningen jævlig enkel: På vei hjem fra ytlandet svinger du innom Løvaas Motor i Holmestrand, og tar deg en dugelig prøvetur med den fine, røde 2015-modellen de har der. Fornøyd med ergonomien - Skriv kontrakt! Misfornøyd - Da må du nok kompromisse på andre ting, og neste i prøvekjøringskøen bør kanskje være KTM 1190/1290 (Super) Adventure. Når det gjelder GS så er det jo en grunn til at "alle" har den, men den blir kanskje for lite sportslig for din smak. Selv om den har moment og kjøreegenskaper i bøtter og spann :prf

Sånn, så finner du veien til Løvaas også: https://goo.gl/maps/8693k" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Flanker skrev:Sykkelen du er ute etter er uten tvil Ducati Multistrada... Det er omtrent den eneste som fyller alle kriteriene du har, slik jeg leser dine poster. Da er løsningen jævlig enkel: På vei hjem fra ytlandet svinger du innom Løvaas Motor i Holmestrand, og tar deg en dugelig prøvetur med den fine, røde 2015-modellen de har der. Fornøyd med ergonomien - Skriv kontrakt! Misfornøyd - Da må du nok kompromisse på andre ting, og neste i prøvekjøringskøen bør kanskje være KTM 1190/1290 (Super) Adventure. Når det gjelder GS så er det jo en grunn til at "alle" har den, men den blir kanskje for lite sportslig for din smak. Selv om den har moment og kjøreegenskaper i bøtter og spann :prf

Sånn, så finner du veien til Løvaas også: https://goo.gl/maps/8693k" onclick="window.open(this.href);return false;
Er enig med deg der.

Hans hjerte ligger hos Ducati, han vurderer en traktor, han vil ikke føle at kreftene er mindre enn på den han har i dag, og sykkelen ser usedvanlig bra ut. Lyden får man på kjøpet :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Enig i multistrada, ja. Eller kanskje hyperstrada?

Skal også gå ut på planken og foreslå z1000sx :D

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Nei hyperstrada er en "by" sykkel.
Det er nok stor fare for at jeg kan bli å trille rundt på traktor i løpet av sesongen. :redface

Note4

Svar