pekle skrev: 30 apr 2020, 13:22
rolf-arne skrev: 30 apr 2020, 09:35
Den sida av Norsjø har jeg enda ikke vært på - men i år får man kanskje tid til det.
Det bør du. Valebøveien mellom Skien og Nordagutu er av ypperste MC-klasse. Ikke en rettstrekke i sikte.
Det er jo ikke alt man skal huske - men her kommer ei lita oppklaring.
I fjor , onsdag etter treffet kjørte jeg faktisk denne veien

- det var bare det at jeg rømte fra og til regn dags etappen var fra Haukeli - ned til Dalen- videre langs vassdraget ned til Ulefoss via Lunde og langs Klovholt sia av Norsjø ned til Skotfoss og så vende punkt ved Hjellebrygga -- så strake veien etter skiltene til Nordagutu. Dagen endte opp på Rjukan... da starta regnet for alvor.
Så selv om Valebø veien ikke hadde det beste været på min dag , så viser det seg nå at med mine innebygde feil har både kjørt der og vært der før ,, før ? ja fordi at mine først blåbær ble plunkket ved Nisterudtjernet - for sånn ca 56-54 år siden - da vi tok toget oppover i bærmarka.

Et av de bedre

minner fra de turene var at våre foreldre skremte oss litt - for å få oss til å holde oss i nærheten - skremselen var at det var bjørn i traktene der vi var. Men når jeg i ettertid minnes hvor redd min mor var for slike dyr så er det vanskelig å tenk seg at hun sjøl hadde vært der om han "bamse" kunne komme å snuse i blåbærbøtta.
Som du skjønner - er godt kjent i nedre Telemark , men fra en tid da man brukte toget på bærtur. Bodd mine 13 første år i Skien/Norsjø(Åfoss)
Og VALEBØ veien er absolutt MC vei.

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..