Prickbort er flotte saker, men på vanlig skitt så er det andre avfettinger som er bedre og billigereLordShaft skrev:29.- kroner for prick bort på rusta![]()
Note4

Prickbort er flotte saker, men på vanlig skitt så er det andre avfettinger som er bedre og billigereLordShaft skrev:29.- kroner for prick bort på rusta![]()
Note4
Skal hente den rett etter jobb i dagCutless skrev:Så bra du ble inspirert - gleder meg veldig til å se hvordan en dedikert "luft-tørker" fungerer. Har du fått den allerede?
Er vel med tanke på "bruksområde" til avfettingen. Prickbort er fantastisk på asfalt/tjære drit men eks Surfex HD tar alt annet bedre enn Prickbort :-)LordShaft skrev:Billigere enn 29 kroner literen? Det høres for godt ut til å være sant
Note4
Kjøper du en 4l kanne med Surfex HD til 400,- så skal denne blandes it 1:20. Det skulle bli rundt 5,- literen. Hvis jeg har regnet riktig.LordShaft skrev:Billigere enn 29 kroner literen? Det høres for godt ut til å være sant
Note4
Velkommen i klubben!Bjerknez skrev:Da har jeg hentet denne krabaten på postkontoret i dag:
TakketakkOrion skrev:Velkommen i klubben!Bjerknez skrev:Da har jeg hentet denne krabaten på postkontoret i dag:
ETT av de beste kjøpeneLordShaft skrev:Jeg tror nok sykkelen din var et langt bedre kjøp![]()
Note4
Sykkelen kan vel tørke i sola ?Bjerknez skrev:Nå gleder jeg meg bare til neste sykkelvask![]()
Skal bli deilig å slippe den nitidige tørkingen med mikrofiberkluter. Jeg tror denne Blasteren kommer til å bli et av de beste kjøpene mine
Da blir det flekker etter vanndråpeneJompa skrev:Sykkelen kan vel tørke i sola ?Bjerknez skrev:Nå gleder jeg meg bare til neste sykkelvask![]()
Skal bli deilig å slippe den nitidige tørkingen med mikrofiberkluter. Jeg tror denne Blasteren kommer til å bli et av de beste kjøpene mine
Gaffa?LordShaft skrev:nå er dette kanskje langt lettere på dine filmer, siden kamera står stille på biken. men er det noen snedig måte å få skjult det speedometeret på uten alt for mye jobb.... altså bilde for bilde redigering?
Jeg skjulte vel speedometeret i den siste videoen min her?LordShaft skrev:nå er dette kanskje langt lettere på dine filmer, siden kamera står stille på biken. men er det noen snedig måte å få skjult det speedometeret på uten alt for mye jobb.... altså bilde for bilde redigering?
Joda, man kan så klart legge til et bilde av en hodeskalle etc. eller slik som jeg har gjort i min iste video, men da må man kjøre en mer eller mindre konstant tracking og dette tar sykt med tid. Den tracker frame for frame så dette kan ta lang tid. Men det er ikke vanskelig. Du kan bare slå den på for så og ta deg en liten weekend. Når du kommer hjem er den ferdigLordShaft skrev:Ja vet det er relativt enkelt å gjøre når kamera ikke er i bevegelse, å ja....det er slik sensur i siste filmen jeg tenkte på. Men det er ikke noe stilig måte å gjøre dette på når kamera er i bevegelse?
Note4
Du kan jo dekke til speedo og kjøre på gps`n som sikkert ikke står foran kamera.Merk at hvis p skulle ta video så kan de ta målepunkter ut fra videoen og finne farta.Bjerknez skrev:Joda, man kan så klart legge til et bilde av en hodeskalle etc. eller slik som jeg har gjort i min iste video, men da må man kjøre en mer eller mindre konstant tracking og dette tar sykt med tid. Den tracker frame for frame så dette kan ta lang tid. Men det er ikke vanskelig. Du kan bare slå den på for så og ta deg en liten weekend. Når du kommer hjem er den ferdigLordShaft skrev:Ja vet det er relativt enkelt å gjøre når kamera ikke er i bevegelse, å ja....det er slik sensur i siste filmen jeg tenkte på. Men det er ikke noe stilig måte å gjøre dette på når kamera er i bevegelse?
Note4![]()
Da er vel det enkleste faktisk å dekke til speedometeret fysisk med noe som er litt morsomt. Feks. bilde av jesus eller noe![]()
Gaffateip er nevnt, men det setter vel igjen limrester på glasset, men det er sikkert utallige ting som kan festes fysisk til speedoen.
Skal man gjøre noe stilig ut av dette som faktisk ser profft ut og kommer til å gjøre dette ofte så er tracking tingen. Jeg hadde håpet at det kom en funkson til Premiere pro CC som gjorde at man kunne velge en raskere tracking ved at den feks. tracet hver 10'ende frame eller noe. Trenger jo ikke være dødsnøyaktig på millimeteren. Det handler jo om å skjule speedoen, ikke noe annet.