DrGreve skrev:
Jeg vet ikke hvordan du tolker det når jeg skriver at jeg syns bringisen av og til er en irriterende person? Jeg skriver det vel ikke fordi jeg mener det motsatte..?
Personer som tror de vet best har alltid irritert meg, spesielt når de prakker meningene sine på andre på en nedlatende måte. At andre ikke deler min oppfatning av virkeligheten, aksepterte jeg allerede i tenårene
Så bortsatt fra de "konfliktene" jeg har hatt med han, så er denne tråden, for meg, like seriøs som det å kalle GS1200 som verdens beste sykkel, og det skulle forklare det meste
Der kom innrømmelsen, irritasjon..... At jeg forteller at jeg synes GS er den beste sykkelen og faktisk mener det inn til beinet , kan kanskje virke irriterende. Men i dette landet håper jeg fremdeles at ytringsfriheten også gjelder på mcsiden.no.
Om du synes jeg tar feil så er det jo selvfølgelig helt opp til deg, men for meg er det helt rett. Om du velger å føle det som om jeg forsøker å pakke på deg meningene mine så synes jeg du bør slutte å lese dem , så enkelt er det
Da må du jo i såfall gi f... i å sitere mine kommentarer først som sist?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Kawagutten skrev:Siden det er fredag så skal dere få en meget bra kandidat til beste sykkel her nå nemlig
APRILIA MANA850 siden ikke så mange her har kjørt den eller kjenner så mye til den kan jeg si at den er morsom,behagelig,gir kjøreglede,tåler å kjøre i svinger,har en girkasse som funker veldig fint,har en hærlig motorlyd og er den fineste å se på.På de mila jeg har kjørt den har brukt automat mest Det var noen av mine meninger og så litt fakta.
Helt unik
Motor V2, 90 grader
Slagvolum 839 ccm
Boring x slag 88x69 mm
Effekt 76,1 hk - 8000 omdr.
Dreiemoment 73 Nm - 5000 omdr.
Drift Kjede
Girkasse sekvensiell med manuell eller automatisk giring (3 mappinger: Touring/Sport/Rain)
Bremser foran 2 x 320mm skiver
Bremser bak 260 mm skive
Lengde 2080 mm
Bredde 800 mm
Sittehøyde 800 mm kan senkes til 765mm
Dekk foran 120/70-17
Dekk bak 180/55-17
Tørr vekt 210 kg
Tank 16 l
Toppfart ca 200
Glemte nesten å nevne at den kjører fra ...... i akselerasjon
Den mangler kåpe, og bare pga det utgår den for min del.
DrGreve skrev:
Jeg vet ikke hvordan du tolker det når jeg skriver at jeg syns bringisen av og til er en irriterende person? Jeg skriver det vel ikke fordi jeg mener det motsatte..?
Personer som tror de vet best har alltid irritert meg, spesielt når de prakker meningene sine på andre på en nedlatende måte. At andre ikke deler min oppfatning av virkeligheten, aksepterte jeg allerede i tenårene
Så bortsatt fra de "konfliktene" jeg har hatt med han, så er denne tråden, for meg, like seriøs som det å kalle GS1200 som verdens beste sykkel, og det skulle forklare det meste
Der kom innrømmelsen, irritasjon..... At jeg forteller at jeg synes GS er den beste sykkelen og faktisk mener det inn til beinet , kan kanskje virke irriterende. Men i dette landet håper jeg fremdeles at ytringsfriheten også gjelder på mcsiden.no.
Om du synes jeg tar feil så er det jo selvfølgelig helt opp til deg, men for meg er det helt rett. Om du velger å føle det som om jeg forsøker å pakke på deg meningene mine så synes jeg du bør slutte å lese dem , så enkelt er det
Da må du jo i såfall gi f... i å sitere mine kommentarer først som sist?
For tråden sin del, så kan vi godt inngå et slikt kompromiss.
Jeg slutter å sitere dine innlegg og slutter å bruke ditt nicknavn i noen sammenheng. Du slutter å sitere mine innlegg og slutter å bruke mitt nicknavn i noen sammenheng :)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
jhn skrev:
Du e fan ikke god din jævla jåsspeis .. som vi sier enda lengere nord ... neida, du e sikkert helt i orden ... du også.
Det kan jo hende at du tar dette så useriøst som du påstår med jevne mellomrom, men det du skriver i mellom disse påstandene gir meg et inntrykk av at du til stadighet blir både irritert og grinete.
Det er jo slett ikke sikkert det stemmer, men det er altså det inntrykket jeg har.
Slapp av .... og vær forsiktig med brokken
Jeg vet ikke hvordan du tolker det når jeg skriver at jeg syns bringisen av og til er en irriterende person? Jeg skriver det vel ikke fordi jeg mener det motsatte..?
Personer som tror de vet best har alltid irritert meg, spesielt når de prakker meningene sine på andre på en nedlatende måte. At andre ikke deler min oppfatning av virkeligheten, aksepterte jeg allerede i tenårene
Så bortsatt fra de "konfliktene" jeg har hatt med han, så er denne tråden, for meg, like seriøs som det å kalle GS1200 som verdens beste sykkel, og det skulle forklare det meste
Jeg tolker det vel som at du synes han av og til er irriterende.
Ang. "..vet best" "... prakker meningene" "..nedlatende" osv så er vel det noe som flere kan tenke litt over ... uten at jeg skal være så spesifikk mtp hvem/hva/hvor og når.
Jeg gidder ikke å ta for meg en hel haug med dine utsagn for å kverulere om de.
Jeg nøyer meg med å si at hovedinntrykket mitt er at du tar dette litt mere alvorlig enn du førsøker å gi inntrykk av.
Kanskje jeg tar feil ... eller ikke ... det får jeg mest sannsynlig aldri vite.
Du nevner "at andre ikke deler din oppfatning av virkeligheten", det indikerer jo at også du skjønner at virkeligheten ikke er lik for alle. Hvem som har den "riktige" oppfatningen vet ikke jeg. Da synes jeg det er litt lurt å ikke være veldig påståelig, bastant og absolutt i sin argumentasjon.
Hvis man er bevisst på dette, blir det ikke så harde ordvekslinger.
Kawagutten skrev:Siden det er fredag så skal dere få en meget bra kandidat til beste sykkel her nå nemlig
APRILIA MANA850 siden ikke så mange her har kjørt den eller kjenner så mye til den kan jeg si at den er morsom,behagelig,gir kjøreglede,tåler å kjøre i svinger,har en girkasse som funker veldig fint,har en hærlig motorlyd og er den fineste å se på.På de mila jeg har kjørt den har brukt automat mest Det var noen av mine meninger og så litt fakta.
Helt unik
Motor V2, 90 grader
Slagvolum 839 ccm
Boring x slag 88x69 mm
Effekt 76,1 hk - 8000 omdr.
Dreiemoment 73 Nm - 5000 omdr.
Drift Kjede
Girkasse sekvensiell med manuell eller automatisk giring (3 mappinger: Touring/Sport/Rain)
Bremser foran 2 x 320mm skiver
Bremser bak 260 mm skive
Lengde 2080 mm
Bredde 800 mm
Sittehøyde 800 mm kan senkes til 765mm
Dekk foran 120/70-17
Dekk bak 180/55-17
Tørr vekt 210 kg
Tank 16 l
Toppfart ca 200
Glemte nesten å nevne at den kjører fra ...... i akselerasjon
Den mangler kåpe, og bare pga det utgår den for min del.
Får da kåpe og skjermer til denne og uten å ta for mye av utseende
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Kom over denne da jeg fikk siste nummer av BIKE i posten i går. Ser ut som en genial ADV-sykkel for dem som snakket om at de ønsket lav vekt fremfor egenskaper som de tyngre ADV-syklene har. Veier kun 141 kg 40-52 HK og har rekkevidde på 40 mil.
Denne kan jo pakkes ganske bra opp og høres relativt komfortabel ut. Hastighet på asfaltveier er dog sikkert noe redusert i forhold til de større ADV-syklene samt mindre vind/vær beskyttelse.
Ser ut som en morsom sykkel, produsert i England.
Sist redigert av Bringisen den 22 mar 2014, 15:51, redigert 3 ganger totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Men den beste sykkelen er en som ikke er moppe. (over 1000cc), og ikke er en Harry. (Harley)
Eller så kan man påstå at den beste sykkelen...
... er en som går fremover, og får deg fra A til B ;P
Hehe, nei det var ikke et forsøk på påstå at dette er den beste sykkelen. Jeg har jo funnet min, men det var noen som tenkte på mindre ADV-sykler tidligere i tråden.
Men at denne kan ta deg fra A til B på steder få andre kan er helt sikkert
Tenkte jeg skulle bidra med andre alternativer enn den beste sykkelen for meg
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:
Hehe, nei det var ikke et forsøk på påstå at dette er den beste sykkelen. Jeg har jo funnet min, men det var noen som tenkte på mindre ADV-sykler tidligere i tråden.
Men at denne kan ta deg fra A til B på steder få andre kan er helt sikkert
Tenkte jeg skulle bidra med andre alternativer enn den beste sykkelen for meg
Bringisen skrev:Kom over denne da jeg fikk siste nummer av BIKE i posten i går. Ser ut som en genial ADV-sykkel for dem som snakket om at de ønsket lav vekt fremfor egenskaper som de tyngre ADV-syklene har. Veier kun 141 kg 40-52 HK og har rekkevidde på 40 mil.
Denne kan jo pakkes ganske bra opp og høres relativt komfortabel ut. Hastighet på asfaltveier er dog sikkert noe redusert i forhold til de større ADV-syklene samt mindre vind/vær beskyttelse.
Ser ut som en morsom sykkel, produsert i England.
Hvilken ADV-sykkel tenkte du på?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Bringisen skrev:Kom over denne da jeg fikk siste nummer av BIKE i posten i går. Ser ut som en genial ADV-sykkel for dem som snakket om at de ønsket lav vekt fremfor egenskaper som de tyngre ADV-syklene har. Veier kun 141 kg 40-52 HK og har rekkevidde på 40 mil.
Denne kan jo pakkes ganske bra opp og høres relativt komfortabel ut. Hastighet på asfaltveier er dog sikkert noe redusert i forhold til de større ADV-syklene samt mindre vind/vær beskyttelse.
Ser ut som en morsom sykkel, produsert i England.
Hvilken ADV-sykkel tenkte du på?
Hehe, har rettet det nå. Fjernet linken da jeg eidterte :)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:
Hehe, nei det var ikke et forsøk på påstå at dette er den beste sykkelen. Jeg har jo funnet min, men det var noen som tenkte på mindre ADV-sykler tidligere i tråden.
Men at denne kan ta deg fra A til B på steder få andre kan er helt sikkert
Tenkte jeg skulle bidra med andre alternativer enn den beste sykkelen for meg
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Kom over denne da jeg fikk siste nummer av BIKE i posten i går. Ser ut som en genial ADV-sykkel for dem som snakket om at de ønsket lav vekt fremfor egenskaper som de tyngre ADV-syklene har. Veier kun 141 kg 40-52 HK og har rekkevidde på 40 mil.
Denne kan jo pakkes ganske bra opp og høres relativt komfortabel ut. Hastighet på asfaltveier er dog sikkert noe redusert i forhold til de større ADV-syklene samt mindre vind/vær beskyttelse.
Ser ut som en morsom sykkel, produsert i England.
Hvilken ADV-sykkel tenkte du på?
Hehe, har rettet det nå. Fjernet linken da jeg eidterte :)
Den kan muligens være bra i utmarka og til småkjøring,ikke ellers.Og så vet vi jo ikke noe om kvaliteten.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Bringisen skrev:Kom over denne da jeg fikk siste nummer av BIKE i posten i går. Ser ut som en genial ADV-sykkel for dem som snakket om at de ønsket lav vekt fremfor egenskaper som de tyngre ADV-syklene har. Veier kun 141 kg 40-52 HK og har rekkevidde på 40 mil.
Denne kan jo pakkes ganske bra opp og høres relativt komfortabel ut. Hastighet på asfaltveier er dog sikkert noe redusert i forhold til de større ADV-syklene samt mindre vind/vær beskyttelse.
Ser ut som en morsom sykkel, produsert i England.
Dette er kanskje en slik sykkel jeg har ønsket meg, nr2.
Er det ikke samme motorn som sitter i russer bmw til EtronX
Lang tilbehørsliste også.
Tror nok ikke jeg skal ta jomfruhinna på denne nei
Det står i Bike at det mangler norsk importør. Men likte konseptet, er bare ktm som har noe lignende
Nå når tråden nærmer seg "slutten", tenker jeg at man kunne hatt en poll, avstemning, som kåret beste sykkel. Så kunne vi avgjort spørsmålet en gang for alle.. eller ihvertfall frem til neste facelift..
poulet_cavalier skrev:Skal ikke nominere noen spesiell sykkel som best men det må da telle om det er en enkel måte å holde lunk på teen?
Klart det Å vil man ha rista loff til frokost, så rister det jo bra i disse boxerne
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
I siste nummer av MC-avisa skrives det jaggu mye fint om GS'en igjen gitt
Både motor, understell og komfort får som ventet mye skryt.
Fikk bladet i posten i går og det er veldig fin lesing og mye kunne nok vært sitert her i denne tråden. Men jeg skal la vær i fare for å bli for nedlatende :-#
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:I siste nummer av MC-avisa skrives det jaggu mye fint om GS'en igjen gitt
Både motor, understell og komfort får som ventet mye skryt.
Fikk bladet i posten i går og det er veldig fin lesing og mye kunne nok vært sitert her i denne tråden. Men jeg skal la vær i fare for å bli for nedlatende :-#
Ja vel, du mener det e en reell fare for det?
... men du e jo obs på det sjøl, så det går sikkert fint