AJ Arena...
- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Re: AJ Arena... Vilt og vakkert...?
nå har jeg ikke lest de siste postene her, men så bilde av viltvarsleren, mitt spørsmål er da, hvor plasserer man denne? Hvordan må den stå for å fungere?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Festes med med de avrundende hullene i kjøreretningen. Dvs. slik den er avbildet...lasse_hansen skrev:nå har jeg ikke lest de siste postene her, men så bilde av viltvarsleren, mitt spørsmål er da, hvor plasserer man denne? Hvordan må den stå for å fungere?
Hvor feste den? Tja...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
aha, det er slik den festes.. Har lest litt mere om den selv nå også, og fant ut at den "drives" av luft... Tenkte først den måtte tilkobles strøm, men slik var det ikke 

- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Dette passer vel godt til overskrifta di, Vilt og vakkert. Leste i "Alt om mc" nå og det var det en Filippo Barbacane som er Guzzi entusiast. Legger ut en link her til noen flotte bilder 

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Her var det helt klar mye vilt og vakkertBusa Trond skrev:Dette passer vel godt til overskrifta di, Vilt og vakkert. Leste i "Alt om mc" nå og det var det en Filippo Barbacane som er Guzzi entusiast. Legger ut en link her til noen flotte bilder

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- omaas
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Her er en video til inspirasjon for europaturen som du planlegger:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=39Y2xBNoFcY[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=39Y2xBNoFcY[/video]
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Bra funn, OMAAS
Inspirerende, så absolutt! Men ikke særlig PMS-dempende, er jeg redd...
Ser ut til at september kan være en god måned å legge turen til Italia.
I vårt tilfelle blir det juli/august i år.
Men kanskje september senere en gang... :-)

Inspirerende, så absolutt! Men ikke særlig PMS-dempende, er jeg redd...

Ser ut til at september kan være en god måned å legge turen til Italia.
I vårt tilfelle blir det juli/august i år.
Men kanskje september senere en gang... :-)

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Vært stille fra meg de siste par dagene.
Dette kommer til å fortsette. Dels med bakgrunn i den diskusjonen som har vært, dels av andre årsaker.
Min bruk av MCsiden.no som aktiv forumbruker vil bli betydelig redusert straks etter MC-Messa.
Jeg er fortsatt eier av MCsiden.no og blir det i all overskuelig framtid. Men min rolle heretter blir først og fremst å være nettopp det, nemlig eier og administrator.
Så er det nevnt.
Så må jeg si jeg har hatt en flott dag idag. Hentet trevin-glassene jeg bestilte før helga. Flott håndverk! Også var jeg på Posten og hentet den nye ALIVE MC-jakka som ble bestilt for en ukes tid siden. Ser ut til å passe bra og kvaliteten virker også upåklagelig. Prisen var det heller ingenting å si på.
Så en tur ned til Morstad Motor, Husaberg-importøren.
En tur dit er alltid trivelig, også i dag. Her blir man mottatt med åpne armer - både som pressemann og MC-entusiast
Bakgrunnen for besøket er Primus-treffet i helga på Bjoneroa ved Randsfjorden.
Om Morstad kunne stille journalisten en Husaberg til disp.?
- Å jada! Ikkeno' problem med det! Hvilken sykkel vil du ha? var spørsmålet.
Har en 250 totakter, som du bare må prøve, fikk jeg vite av den entusiastiske ivrig Husaberg-importøren.
- Totaktere er på full vei tilbake, kunne han fortelle før han i kjapp gange henledet oppmerksomheten mot en kliss ny Husaberg 350:
- Eller kanskje du heller vil ha denne, lurte han på og la straks til at han kunne sette på nye piggdekk på sykkelen.
- Men... er jo bar vei mange steder nå, da, prøvde jeg meg med og fikk svar på tiltale: - Ja, vil du ha vanlige knastedekk så får du det også, hvis du mener at det går greit? .
- Ja, tjo... tror fint jeg kommer opp bakkene der jeg bor i hvert fall, sa jeg.
- Jammen da sier vi det, slo Morstad fast og lurte på om når jeg ville ha sykkelen.
- Hadde tenkt meg dit på lørdag for å ta bilder og prate med folk sånn at avisa får det de skal ha så fort som mulig, repliserte jeg og godtok forslaget fra Arne Petter om at jeg likeså godt henter den på fredag.
- Så kan du jo se om du kanskje må bytte til pigg likevel. I så fall gjør vi det kjapt på lørda'n.
Og dermed stakk han til meg en brosjyre over årets modeller og ønsket meg en riktig god dag videre.
Men før det fikk jeg nevnt at han måtte innfinne seg på standen han skal ha på MC-Messa slik at jeg får brukt han som hovedprofil på den avissaken.
Mye som skjer i dagene framover! Gleder meg
Også til MC-Messa og er litt kry, må jeg si, at lille MCsiden.no ble tilbudt å være med på årets messe - som en liten men engasjert aktør i et marked som viser seg å ikke være så lite likevel når man ser på alle som stiller på Messa og hva man forventer av antall publikummere.
Fra det ene til andre...
Om et par timer reiser kona og jeg og en til vi er blitt kjent med gjennom felles skjebne til Gjøvik, til årsmøte i LEVE - organisasjonen for etterlatte etter selvmord.
Slike møter både med vår nye venn og organisasjonen hvor alle har lidt et tap vi skal leve med resten av livet - om vi vil eller ikke - setter ting i perspektiv og gir rom for tanker om hva som betyr noe for oss og hva som er viktig i livet.
For egen del havner MCsiden.no et stykke ned på lista i så måte. Selv om jeg setter stor pris på dette forumet og den positive aktiviteten og bidragene både her inne og ikke minst ute på veien og på treff som jeg har vært og fortsatt er heldig å være en del av.
Jeg trakk meg ut av diskusjonen som har pågått de siste dagene og ble enig med moderatorteamet for øvrig at de skulle håndtere den videre prosessen med regelutforming uten mine bidrag på åpent forum.
Dette var en avgjørelse jeg tok som leder av forumet og som moderatorene aksepterte uten diskusjon.
Så kan medlemmer her inne mene hva de ønsker om en slik avgjørelse og om bakgrunnen for at den ble tatt. Det kan for øvrig være at at enkelte medlemmer her inne kan ha godt av å gå en refleksjonsrunde med seg selv etter diskusjonen som har vært og kanskje til og med stikke fingeren i jorda og hodet opp av sanden.
Jeg tar en lang pause fra forumaktiviten, men vil stå på sidelinjen og være i daglig og tett dialog med moderatorteamet i månedene framover og gleder med vilt og vakkert! til en ny sesong
Vilt og vakkert!:

For ordens skyld behøver ingen spørre om lov til å bruke dette bildet uavhengig av hensikt og formål. Jeg gir med dette alle samtykke til å benytte det. At det er mitt bilde, at jeg er opphavsmann, har jeg prøvd å få tydelig fram med en patch med mitt nick "AJ" og visittkortene jeg jobber med til MC-Messa.
Så værsågo': her er det bare å forsyne seg

Dette kommer til å fortsette. Dels med bakgrunn i den diskusjonen som har vært, dels av andre årsaker.
Min bruk av MCsiden.no som aktiv forumbruker vil bli betydelig redusert straks etter MC-Messa.
Jeg er fortsatt eier av MCsiden.no og blir det i all overskuelig framtid. Men min rolle heretter blir først og fremst å være nettopp det, nemlig eier og administrator.
Så er det nevnt.
Så må jeg si jeg har hatt en flott dag idag. Hentet trevin-glassene jeg bestilte før helga. Flott håndverk! Også var jeg på Posten og hentet den nye ALIVE MC-jakka som ble bestilt for en ukes tid siden. Ser ut til å passe bra og kvaliteten virker også upåklagelig. Prisen var det heller ingenting å si på.
Så en tur ned til Morstad Motor, Husaberg-importøren.
En tur dit er alltid trivelig, også i dag. Her blir man mottatt med åpne armer - både som pressemann og MC-entusiast

Bakgrunnen for besøket er Primus-treffet i helga på Bjoneroa ved Randsfjorden.
Om Morstad kunne stille journalisten en Husaberg til disp.?
- Å jada! Ikkeno' problem med det! Hvilken sykkel vil du ha? var spørsmålet.
Har en 250 totakter, som du bare må prøve, fikk jeg vite av den entusiastiske ivrig Husaberg-importøren.
- Totaktere er på full vei tilbake, kunne han fortelle før han i kjapp gange henledet oppmerksomheten mot en kliss ny Husaberg 350:
- Eller kanskje du heller vil ha denne, lurte han på og la straks til at han kunne sette på nye piggdekk på sykkelen.
- Men... er jo bar vei mange steder nå, da, prøvde jeg meg med og fikk svar på tiltale: - Ja, vil du ha vanlige knastedekk så får du det også, hvis du mener at det går greit? .
- Ja, tjo... tror fint jeg kommer opp bakkene der jeg bor i hvert fall, sa jeg.
- Jammen da sier vi det, slo Morstad fast og lurte på om når jeg ville ha sykkelen.
- Hadde tenkt meg dit på lørdag for å ta bilder og prate med folk sånn at avisa får det de skal ha så fort som mulig, repliserte jeg og godtok forslaget fra Arne Petter om at jeg likeså godt henter den på fredag.
- Så kan du jo se om du kanskje må bytte til pigg likevel. I så fall gjør vi det kjapt på lørda'n.
Og dermed stakk han til meg en brosjyre over årets modeller og ønsket meg en riktig god dag videre.
Men før det fikk jeg nevnt at han måtte innfinne seg på standen han skal ha på MC-Messa slik at jeg får brukt han som hovedprofil på den avissaken.
Mye som skjer i dagene framover! Gleder meg

Også til MC-Messa og er litt kry, må jeg si, at lille MCsiden.no ble tilbudt å være med på årets messe - som en liten men engasjert aktør i et marked som viser seg å ikke være så lite likevel når man ser på alle som stiller på Messa og hva man forventer av antall publikummere.
Fra det ene til andre...
Om et par timer reiser kona og jeg og en til vi er blitt kjent med gjennom felles skjebne til Gjøvik, til årsmøte i LEVE - organisasjonen for etterlatte etter selvmord.
Slike møter både med vår nye venn og organisasjonen hvor alle har lidt et tap vi skal leve med resten av livet - om vi vil eller ikke - setter ting i perspektiv og gir rom for tanker om hva som betyr noe for oss og hva som er viktig i livet.
For egen del havner MCsiden.no et stykke ned på lista i så måte. Selv om jeg setter stor pris på dette forumet og den positive aktiviteten og bidragene både her inne og ikke minst ute på veien og på treff som jeg har vært og fortsatt er heldig å være en del av.
Jeg trakk meg ut av diskusjonen som har pågått de siste dagene og ble enig med moderatorteamet for øvrig at de skulle håndtere den videre prosessen med regelutforming uten mine bidrag på åpent forum.
Dette var en avgjørelse jeg tok som leder av forumet og som moderatorene aksepterte uten diskusjon.
Så kan medlemmer her inne mene hva de ønsker om en slik avgjørelse og om bakgrunnen for at den ble tatt. Det kan for øvrig være at at enkelte medlemmer her inne kan ha godt av å gå en refleksjonsrunde med seg selv etter diskusjonen som har vært og kanskje til og med stikke fingeren i jorda og hodet opp av sanden.
Jeg tar en lang pause fra forumaktiviten, men vil stå på sidelinjen og være i daglig og tett dialog med moderatorteamet i månedene framover og gleder med vilt og vakkert! til en ny sesong

Vilt og vakkert!:

For ordens skyld behøver ingen spørre om lov til å bruke dette bildet uavhengig av hensikt og formål. Jeg gir med dette alle samtykke til å benytte det. At det er mitt bilde, at jeg er opphavsmann, har jeg prøvd å få tydelig fram med en patch med mitt nick "AJ" og visittkortene jeg jobber med til MC-Messa.
Så værsågo': her er det bare å forsyne seg

Satser på at noe av humøret ditt er i behold og at MCsiden igjen blir et positivt bidrag i hverdagen om litt...

Take care!
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Hjernen
- Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Re: AJ Arena... Vilt og vakkert! Og en aldri så liten pause.
Håper ikke du kutter helt ut...
Noen klipp og komentarer fra tester o.l. du
gjør tror jeg de fleste her setter pris på om du vil legge ut..
Hmmm.... De korta så snasne ut gitt...
Kommer det en samling til oss også eller?? :[-o< :[-o<

gjør tror jeg de fleste her setter pris på om du vil legge ut..

Hmmm.... De korta så snasne ut gitt...

Kommer det en samling til oss også eller?? :[-o< :[-o<
Hvis en gjør slik, funker det da tru??
Member of Festus Mc Porsgrunn.
Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen
Member of Festus Mc Porsgrunn.
Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Jeg kan tenke meg at det er noen få som klapper
seg fornøyd på magen nå, og synes det er helt
greit at du velger å holde deg i bakgrunnen.
Men samtidig skal du huske på at de bare er 0\00 av
den aktive medlemmsmassen på McSiden.
Kjenner deg vel som en som ikke gjør ting overilet,
så jeg skal ikke si noe på tvers av det du nettopp skrev,
men håper du ser litt annerledes på det etterhvert som tiden går.
Ikke glem at vi er veldig mange som setter stor pris på
deg, både som eier,forumdebatant, turfølge og ikke minst kammerat.
Om ting ikke har forandret seg til sommeren, håper jeg
i allefall vi sees på veien.](./images/smilies/grrr.gif)
Om tilfeldighetene vill sees vi på messa
seg fornøyd på magen nå, og synes det er helt
greit at du velger å holde deg i bakgrunnen.
Men samtidig skal du huske på at de bare er 0\00 av
den aktive medlemmsmassen på McSiden.
Kjenner deg vel som en som ikke gjør ting overilet,
så jeg skal ikke si noe på tvers av det du nettopp skrev,
men håper du ser litt annerledes på det etterhvert som tiden går.
Ikke glem at vi er veldig mange som setter stor pris på
deg, både som eier,forumdebatant, turfølge og ikke minst kammerat.
Om ting ikke har forandret seg til sommeren, håper jeg
i allefall vi sees på veien.
](./images/smilies/grrr.gif)
Om tilfeldighetene vill sees vi på messa

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Skjønner AJ blir lei noe av drittkjeften og sånt avenogtel,er selv litt lett rask med tullpreik,og er det skrevet litt klønete kan det såre folk.. :-)
Men håper virkelig vi treffes igjen i MC-sammenheng,AJ..

Men håper virkelig vi treffes igjen i MC-sammenheng,AJ..

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Dette syns jeg var skikkelig trist å høre!
Men når det er sagt, har jeg full respekt og stor forståelse for dine valg.
Håper og tror at vi sees i løpet av sesongen!

Men når det er sagt, har jeg full respekt og stor forståelse for dine valg.

Håper og tror at vi sees i løpet av sesongen!
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Tja,du var da litt omsvermet av nysgjerrige folk da du satt på med meg i bil på Lillamærr å..ArcticTiger skrev:Ja det er helt utrolig hvilken effekt lyd fra en MC kan ha på omgivelsene!
Forekksempel når jeg er en tur i By1, og starter opp Tiger 1050 Triplenog lar den hærrlige lyden fra Arrow-annlegget synge i gatene, da stimler det umiddelbart til av Damer rundt meg :-)å
, Villt og Vakkert

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Godt å se deg tilbake "Besten" :-)
Alene hjemme med pop-anlegget på jordskjelv i kveld?
Sendt med Note2
Alene hjemme med pop-anlegget på jordskjelv i kveld?
Sendt med Note2