Nå som Mitas Terra Force-R er blitt standarddekket på 2021 modellen av KTM 1290 SA må man vel kanskje regne med at dekket blir et av alternativene i kommende dekktester? Ksan ikke huske at disse har vært testkandidat i noen dekktester så langt...

.
https://www.mitas-moto.com/media-and-ev ... dventure-s
Selv oppdaget jeg Mitas Terra Force-R for et par år siden, er det vel? Siden har jeg ikke sett meg tilbake, som man pleier å si.
Dette er, slik jeg har opplevd det, ganske så utrolig gode dekk til denne sykkelen. Jevn slitasje, ingen trapping og lang levetid opp mot 14000 km. er min erfaring så langt. Gir også trygg og god kjøreopplevelse på såvel tørr som våt asfalt. Dog ikke spesielt gode på løsgrusveier. Da ville jeg nok heller gå for et annet Mitasdekk enn dette...
Derimot har Terra Force-R vist seg å være mer punkteringsresistent enn noe annet dekk jeg har hatt på noen av syklene mine.
Har nettopp bestilt et nytt sett. Så ingen grunn til å vurdere alternativene.
Av de tidligere dekkmerkene jeg har brukt er det kun Conti Raod Attack 3, som var standarddekket på den første 1290'em jeg hadde, som er et aktuelt alternativ.
De andre jeg har prøvd, Bridgestone Battlax Adventure A-41, Metzeler Tourance Next og Pirelli Scorpion har dessverre vist seg å ikke holde mål.
Artig at KTM også endelig har oppdaget hvor gode Terra Force-R dekkene faktisk er

.