Vært stille fra meg de siste par dagene.
Dette kommer til å fortsette. Dels med bakgrunn i den diskusjonen som har vært, dels av andre årsaker.
Min bruk av MCsiden.no som aktiv forumbruker vil bli betydelig redusert straks etter MC-Messa.
Jeg er fortsatt eier av MCsiden.no og blir det i all overskuelig framtid. Men min rolle heretter blir først og fremst å være nettopp det, nemlig eier og administrator.
Så er det nevnt.
Så må jeg si jeg har hatt en flott dag idag. Hentet trevin-glassene jeg bestilte før helga. Flott håndverk! Også var jeg på Posten og hentet den nye ALIVE MC-jakka som ble bestilt for en ukes tid siden. Ser ut til å passe bra og kvaliteten virker også upåklagelig. Prisen var det heller ingenting å si på.
Så en tur ned til Morstad Motor, Husaberg-importøren.
En tur dit er alltid trivelig, også i dag. Her blir man mottatt med åpne armer - både som pressemann og MC-entusiast
Bakgrunnen for besøket er Primus-treffet i helga på Bjoneroa ved Randsfjorden.
Om Morstad kunne stille journalisten en Husaberg til disp.?
- Å jada! Ikkeno' problem med det! Hvilken sykkel vil du ha? var spørsmålet.
Har en 250 totakter, som du bare
må prøve, fikk jeg vite av den entusiastiske ivrig Husaberg-importøren.
- Totaktere er på full vei tilbake, kunne han fortelle før han i kjapp gange henledet oppmerksomheten mot en kliss ny Husaberg 350:
- Eller kanskje du heller vil ha denne, lurte han på og la straks til at han kunne sette på nye piggdekk på sykkelen.
- Men... er jo bar vei mange steder nå, da, prøvde jeg meg med og fikk svar på tiltale: - Ja, vil du ha vanlige knastedekk så får du det også, hvis du mener at det går greit? .
- Ja, tjo... tror fint jeg kommer opp bakkene der jeg bor i hvert fall, sa jeg.
- Jammen da sier vi det, slo Morstad fast og lurte på om når jeg ville ha sykkelen.
- Hadde tenkt meg dit på lørdag for å ta bilder og prate med folk sånn at avisa får det de skal ha så fort som mulig, repliserte jeg og godtok forslaget fra Arne Petter om at jeg likeså godt henter den på fredag.
- Så kan du jo se om du kanskje må bytte til pigg likevel. I så fall gjør vi det kjapt på lørda'n.
Og dermed stakk han til meg en brosjyre over årets modeller og ønsket meg en riktig god dag videre.
Men før det fikk jeg nevnt at han måtte innfinne seg på standen han skal ha på MC-Messa slik at jeg får brukt han som hovedprofil på
den avissaken.
Mye som skjer i dagene framover! Gleder meg
Også til MC-Messa og er litt kry, må jeg si, at lille MCsiden.no ble tilbudt å være med på årets messe - som en liten men engasjert aktør i et marked som viser seg å ikke være så lite likevel når man ser på alle som stiller på Messa og hva man forventer av antall publikummere.
Fra det ene til andre...
Om et par timer reiser kona og jeg og en til vi er blitt kjent med gjennom felles skjebne til Gjøvik, til årsmøte i LEVE - organisasjonen for etterlatte etter selvmord.
Slike møter både med vår nye venn og organisasjonen hvor alle har lidt et tap vi skal leve med resten av livet - om vi vil eller ikke - setter ting i perspektiv og gir rom for tanker om hva som betyr noe for oss og hva som er viktig i livet.
For egen del havner MCsiden.no et stykke ned på lista i så måte.
Selv om jeg setter stor pris på dette forumet og den
positive aktiviteten og bidragene både her inne og ikke minst ute på veien og på treff som jeg
har vært og
fortsatt er heldig å være en del av.
Jeg trakk meg ut av diskusjonen som har pågått de siste dagene og ble enig med moderatorteamet for øvrig at de skulle håndtere den videre prosessen med regelutforming uten mine bidrag på åpent forum.
Dette var en avgjørelse jeg tok som leder av forumet og som moderatorene aksepterte uten diskusjon.
Så kan medlemmer her inne mene hva de ønsker om en slik avgjørelse og om bakgrunnen for at den ble tatt. Det
kan for øvrig være at at enkelte medlemmer her inne kan ha godt av å gå en refleksjonsrunde med seg selv etter diskusjonen som har vært og kanskje til og med stikke fingeren i jorda og hodet opp av sanden.
Jeg tar en lang pause fra forumaktiviten, men vil stå på sidelinjen og være i daglig og tett dialog med moderatorteamet i månedene framover og gleder med vilt og vakkert! til en ny sesong
Vilt og vakkert!:
For ordens skyld behøver ingen spørre om lov til å bruke dette bildet uavhengig av hensikt og formål. Jeg gir med dette alle
samtykke til å benytte det. At det er
mitt bilde, at
jeg er opphavsmann, har jeg prøvd å få tydelig fram med en patch med mitt nick "AJ" og visittkortene jeg jobber med til MC-Messa.
Så værsågo': her er det bare å forsyne seg