på tide å blogge litt igjen - nå som vi er midt i sesongen :-)
Bakpå og jeg dro til Bomstadbaden i Karlstad for å slappe av litt i helga vi nettopp har lagt bak oss.
Funka helt fint, det. Helt til jeg sjekket e-posten på det nyinnkjøpte nettbrettet...
I en av mailene fra Booking.com fikk vi klar beskjed om at hotellet vi hadde booket for tre netter i Mandello del Lario var kansellert fordi hotellet hadde begjært seg konkurs

Ikke nødvendigvis noen stor overraskelse akkurat det, sett i lys av krisen Europa er inne i. Men det passet usedvanlig dårlig med en slik melding akkurat denne helga.
Men det var bare å hive seg på telefon og få opplysningen bekreftet, noe vi fikk fra en svensktalende, som hadde noe vanskelig med å forstå grannespråket som til forveksling ligner deres eget. I hvert såpass at man burde slippe å gå over til annet fremmedspråk.
Etter samtalen ble jeg usikker på om hotellet faktisk var konkurs, selv om den svenske stemmen sa at "jo-o, hotellet Ni bookad finns inte mer".
Så da var det bare å hive seg rundt med nettbrettet og finne et nytt hotell. Gjaldt for øvrig ikkebare oss, men også de vi skal reise sammen med som hadde booket samme hotell.
De hadde derimot ikke fått beskjed om noen konkurs... Men booking-selskapet de hadde brukt (et annet et vårt) fikk ikke svar på telefon og det må sies å være et dårlig tegn...

Uansett så ble enden på visa at alle sammen fikk rom på Mamma Ciccia, som vi opprinnelige håpet da turen ble planlagt tidligere i år.
Skuldrene senket seg da bookingen gikk i orden i løpet av helga.
Ellers har Stelvio lagt på seg hele 12700 km og hadde 10K service for ikke lenge siden.
Etter det begynte den å fuske på den ene sylinderen og det viste seg at mekanikeren hadde dratt løs plugghetta fra pluggen i stedet for å å vippe den løs fra pluggen med hjelp av en skrutrekker i dertil egnet tilgangspunkt på sylindrene.
Å dra i disse pluggledningene som Moto Guzzi har laget ender som oftest med brudd i overgangen ledning og hette. Noe som selvfølgelig skjedde på min hvite italiener...

Måtte fikse problemet langs veien, heldigvis ikke langt hjemmefra. Men slett ikke spesielt hyggelig med en 'ny' sykkel.
Løsningen er enkel; kvitte seg med de originale plugghettene og erstatte disse med NGK's gammeldagse plugghetter, som eneklt og greit skrus på tennkabelen.
Og siden jeg hadde et par NGK Power Cables liggende satte jeg likesågodt rett type tennkabelsko og rett dimensjonert plugghette på denne kabelen og monterte på sykkelen nå i kveld.
Funker som bare det! Virker som at Stella Stelvio har fått en ekstra powerboost med disse kablene. Hun sprinter lekent og lett og responderer kvikt så det holder

Så er det bare å håpe at det fortsetter slik

Ellers er det bare å glede seg til fire ukers ferie rett rundt hjørnet