04_1129056654.jpg
Nå har jeg absolutt ingen behov for å forsvare eller rettferdiggjøre mitt valg av sykkel.
Har uansett lyst til å skrive ned noen tanker jeg har gjort meg de siste månedene og særlig de siste dagene.
Fra jeg var ganske ung, kanskje 12, 13 år, har jeg vært fascinert av motorsykler. Mens de andre guttene var opptatt av snescooter, leste jeg McNytt, Allt om mc, Bike, Cycle World, McAvisa og sikkert noen flere blader.
Som 22-åring kjøpte jeg min første sykkel, hoppa rett på en 1100 selv om mange mente det var lurere å begynne med noe mindre,
650 f eks.
Den første sykkelen hadde jeg i 5 år, så ble det unger, husbygging, stasjonsvogn og campingvogn.
Men mc-drømmen spøkte hele tida i bakgrunnen.
Etter hvert ble det sykkel, GPz,en, og den delen av historien er vel rimelig godt kjent vil jeg tro.
Som sagt, jeg har alltid vært fascinert av motorsykler, alle typer.
Helst med stor motor, og gjerne store luftkjølte sykler med klassisk utseende.
Derfor har jeg den sykkelen jeg har i dag, og er veldig glad i den. Så egentlig håper jeg at ingen vil gi den prisen jeg forlanger når jeg skal prøve å selge den til våren.
Drømmen om en Harley har alltid vært der, mer eller mindre.
Klassisk så det holder, langt fra perfekt, både hva gjelder teknikk og kjøreegenskaper.
Image ? Bryr jeg meg lite om.
Jeg er ikke en biker-type og har heller ikke noe behov for å late som jeg er det.
Kommer mao ikke til å la skjegget gro, eller kjøpe nye kjøreklær. OK, kanskje ei T-skjorte og muligens halvhjelm.
Jeg er en ganske A4 bestefar og er veldig godt fornøyd med det.
At det ble akkurat denne sykkeln er ikke tilfeldig.
Jeg har sett på annonser på Electra Glide ganske lenge, de fleste av dem er svarte. Fine sykler, men litt for mye "biker" for meg.
Sølvgrå er det mange av, kjedelig. Grønn passer ikke på en Electra og rødt får jeg heller ikke til å stemme.
Så da jeg oppdaga den blåe sa det bare PANG. Den skal jeg ha.
Sykkelen er uten dødningehoder her og der, uten masse ekstra chrom og discolys. Helt enkelt en clean HD som da den forlot fabrikken.
At den også mangler "lower fairings" syns jeg er ett pluss. "Leggbeskytterne" gjør bare hele sykkelen ekstra klumpete.
Jada, jeg vet godt at HD har kjøreegenskaper som er langt dårligere enn konkurrentene.
Hva synes dere f eks om 3" fjæringsvei bak ? Det kan nok bli noen skikkelige skrell over asfalthullene.
Liten klaring og liten nedleggsvinkel er heller ikke noe pluss.
Vel, jeg vet at sykkelen er ganske lettkjørt, har prøvekjørt en for 10-15 år siden.
Fordelen er at nå kan jeg slite dekkene bare på midten med god samvittighet.
I morra skriver jeg under på kjøpekontrakten, en gammel drøm er i ferd med å bli virkelighet.
Og vinteren blir laaaang.
04_1546799555.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.